wat doet het veel pijn zeg. we hebben vanmiddag de 2e echo gehad. op de eerste konden ze niet genoeg zien omdat het te vroeg was. was nu rond de tien weken. maar toen ze het apparaat op mijn buik zetten.. zei de gyn.. ik heb geen goed nieuws....... het vruchtje is al gestopt met een week of 5 pffffff aanstaande dinsdag curretage... zo onwerkelijk....... ik heb geen idee hoe ik me voel en wat me te wachten staat... de ingreep wel maar wanneer weer werken enz....... ben bang en verdrietig tegelijk niet fijn.... straks lekker douchen en dan maar proberen om goed te slapen... gelukkig is mannetje erg lief... wie kan me vertellen hoe je je voelde na de ingreep liefs m
hele dikke knuffel meid. Ik weet hoe je je voelt, ik heb ook een missed abortion gehad. De ingreep stelt lichamelijk niet zo heel veel voor, maar emotioneel wel......ik vond t emotioneel erg zwaar, ook nog een tijd erna. Heeel veel sterkte!
Vreselijk voor jullie Ik ben vorige week vrijdag gecureteerd en dacht dat ik afgelopen dinsdag weer kon gaan werken. Dat ging helaas niet door. Nu ga ik het maandag weer proberen. Ik moet zeggen dat ik me nu een week later pas weer de oude voel. Heel veel sterkte!
dank jullie voor jullie lieve reacties... ik las net ook al in het boekje en elders op het forum dat je beter even goed de tijd voor het verwerken kunt nemen. zal proberen dat te doen. en alsof mijn lichaam en hoofd nu opeens gaan samenwerken zo van oh nu weten we zeker dat het niet goed is vloei ik licht... mischien komt het dan nog wel vanzelf... jullie ook veel sterkte met het verwerken... liefs marij
He Marij! had net ook al even in je echo topic gereageerd, wat ontzettend naar voor jullie! Ik heb twee jaar geleden een MA gehad bij 12 weken (vruchtje gestopt bij 8 weken). Heb eerste een misoprostol inleiding gehad (vaginale tabletten mee naar huis) maar ivm onvolledige miskraam alsnog gecuretteerd. De ingreep zelf stelt inderdaad niet zoveel voor. Op vrijdag ben ik geholpen, maandag weer aan de slag gegaan. Emotioneel was het wel erg zwaar. Het is erg belangrijk om daar voldoende tijd voor te nemen. Samen met je partner je emoties de vrije loop laten. En misschien kun je hier op ZP bij lotgenoten wat troost vinden. Ik wens jullie heel veel sterkte!!
Helaas hier nog iemand die precies weet hoe het voelt, wat een klap he... De ingreep hoef je je geen zorgen over te maken, de emotionele klap is 100x erger... Sterkte.. Als je behoefte hebt ben je welkom in het "Van de roze wolk'' gevallen topic op het zwanger worden forum. Allemaal meiden dit dit in de afgelopen weken meegemaakt hebben
Heel veel sterkte en kracht voor jullie toegewenst de voor nu en voor de aankomende tijd. Pas goed op jezelf
bedankt voor al jullie lieve woorden.... het gaat wel aardig hier. het scheelt dat ik het op zp een beetje van me af kan schrijven. vloei nog steeds licht maqar heb verder niets geen buikpijn enz.. dus wacht maar rustig af. als het nu vanzelf nog komt hoef ik as di toch niet die curretage? weet iemand hoe dat dan zit??? liefs marij
Hallo, Antwoord op je vraag; Even heel logisch gekeken als je nu bloed en het vruchtje verliest dan lijkt me dat je dan geen curetage hoeft... Ik denk dat ze dan met een echo gaan kijken of het lichaam het 'goed' heeft afgestoten (afschuwelijk woord, sorry). Dat is mijn beredenatie (ben zelf verpleegkundige). Ik ben natuurlijk geen arts en die kan dit heel anders zien natuurlijk, dus pin je niet aan mijn antwoord vast. Vertel wel tegen je arts dat je gebloed hebt en of je wel of niet het idee hebt dat je het vruchtje bent verloren.... Sterkte voor nu en voor de komende tijd
ik heb ook een mk gehad ruim 2 weken geleden en bij mij was de baarmoeder helemaal leeg dus mijn lichaam heeft het zelf opgelost en hoef dus geen curretage. hoe gaat het nu met je?
hallo dames, bedankt voor jullie reacties. ik heb gisteren de curretage gehad. ondaks het bloeden gebeurde er verder nog niets, de ingreep is meegevallen en ik voel me nu redelijk goed. emotioneel gaat het op en neer. maar dat zal zijn tijd wel even nodig hebben. jullie ook allemaal succes met alles liefs marij
Lom je nog op na-controle? Ik vond het wel prettig dat ik het, na de curettage, ook echt kon afsluiten, ipv weken wachten of het allemaal vanzelf zou komen. Heel veel sterkte!