Hallo, Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op het volgende. Bijna 10 maanden geleden ben ik moeder geworden van een gezonde dochter. Na een aantal weken ben ik weer begonnen met de anticonceptiepil. Dezelfde als voor de zwangerschap. Ik had nooit last van bijwerkingen van deze pil: Ehtinylestradiol/levonorgestrel(volgens apotheek hetzelfde als microgynon 30, maar zeg maar een b-merk vanwege verzekering) In het begin na de bevalling was de pilcyclus nog wat onregelmatig maar na een maand of 3-4 was dat weer zoals het was. Maar nu sinds een maandje of 2 merk ik dat ik anders reageer en heb het idee dat het door de pil(klachten staan ook in de bijsluiter) komt: - gevoelige borsten - prikkelbaar zijn, stemmingswisselingen - afname libido - en de afgelopen menstruatie verliep anders dan anders: vorige week maandag laatste pil, do + vr bloeding. Zaterdag haast geen bloeding, zondag weer wel en gister (maandag) weer niet. - normaal bloeding van donderdag t/m maandag. Sorry hoor voor mijn lange verhaal, maar zou dit alles kunnen komen door de pil?
HOi saskia, Dat dit zou absoluut kunnen. Ook al gebruikte je deze voor de zwagnerschap ook je lichaam is nu totaal ander na het baren van een kindje! Je hormonen zijn ook nog lekker aanwezig en dat kan wel eens botsen met de pil. Kijk het nog even aan blijven de klachten overleg dan even met je huisarts of het neit beter is over te stappen naar een ander anticonceptie middel/ Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je antwoord. Ik dacht ook al zoiets. Ik heb zelfs even gedacht weer zwanger te zijn, dus heb ik gisteren(27-11) een testje gedaan je weet immers nooit, die was overduidelijk negatief, dus dat is wel uit te sluiten denk ik. Ik zie het nog even 1 a 2 periodes aan en als het niet beter wordt ga ik even langs de huisarts.
Hoi, Vandaag ben ik bij de huisarts geweest ivm de anticonceptie. Nu heb ik van hem een informatiefolder van de mirenaspiraal meegekregen. Is dit een goed iets of kan ik beter een lichtere pil nemen? Ik ben bang dat ik het spiraaltje de hele tijd voel zitten. Over een jaar of 2 willen we misschien wel een 2e niet veel eerder in ieder geval.
Hoihoi, Een mirena spiraaltje voel je niet zitten. Het voordeel van de mirena: Je hoeft niet elke dag de pil te slikken, je hebt geen stopweek en je menstrueert nauwelijks tot niet. Het nadeel: Je menstrueert nauwelijks tot niet dit kan je onzeker maken doordat je dan denkt zwanger te zijn. Na het verwijderen van het spiraaltje ben je direct weer vruchtbaar. Imke