Hallo iedereen, Wie zou mij willen helpen bij het schrijven van een goede sollicitatiebrief? Ik weet dat er voorbeeldbrieven zijn, maar deze gebruik ik liever niet meer omdat ik commentaar heb gehad voor het gebruiken van die voorbeeldbrief Ze zullen schijnbaar wel veel dezelfde soort brieven binnenkrijgen Het gaat om de volgende functie: http://www.tijhuis.ggn.nl/S_vacature-de ... tureID=431 Jullie zullen echt mijn reddende engeltjes zijn als ik een beetje hulp van jullie krijg!
Een begin van de brief zou ik vrij standaard houden, dus in de advertentie van ... zag ik de vacature... Deze vacature spreekt mij erg aan omdat... Een voorbeeld van een relevante ervaring waarin jij je kunt meten/herkennen in het geschetste profiel. En een pakkende uitsmijter: niet nederig smeken of hopen op een gesprek om je brief toe te lichten. Een zinnetje wat mij tot nu toe altijd een uitnodiging heeft opgeleverd: Ik kijk uit naar een/het gesprek waarin we nader kennis kunnen maken. In die zin zit een mate van zelfverzekerdheid waar een werkgever wel nieuwsgierig van moet worden wie die zin/uitspraak durft te doen. Zorg dat je CV alleen juiste feiten bevat, eventueel referenties erbij (al zijn die van mij nog nooit nagebeld) Wat ook helpt is telefonisch info vragen en dan de persoon met wie je gesproken hebt in je brief vernoemen. Succes! Oh ja, laat je brief ook lezen door iemand die vaker sollicitatiebrieven moet beoordelen voor je 'm op de mail gooit of in de brievenbus doet. Groetjes van Kiki
Dankjewel Kiki! Pfff... vind het altijd zo moeilijk hé! In mijn hoofd weet ik precies wat ik allemaal in de brief wil vermelden, maar zodra ik het zwart op wit probeer te krijgen lukt het me niet zo goed meer...
je bent niet de enige hoor ik heb dat ook echt de perfecte brief in mijn hoofd maar op papier helemaal niets
Waarom wil je daar werken? Waarom wil je die baan? Wat zijn jou eigenschappen (graag positieve ) die perfect aansluiten op het profiel? Hoe goed kun je zelfstandig en/of in een team werken? Als je op een spontane wijze antwoorden kunt opschrijven, dan ben je al een heel eind. Een sollicitatiebrief hoeft echt niet meer dan 3/4 alineas te bevatten, de rest vragen ze maar in een 1e gesprek.
Wat lief dat je daar naar vraagt. Het is zeker gelukt met de brief! Heb al bericht gehad dat ik door de selectieronde ben gekomen. Nu is het dus nog even verder afwachten, maar ik heb goede hoop!
Super! Ik hou het bij originele brieven. Dus geen standaard dingen. Wees enthousiast, toon je interesse en idd, een pakkende afsluiting. Zorg ervoor dat er dingen in je brief staan die blijven hangen. Succes met je verdere sollicitatie.