dominante hond

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Inderdaad, dat dominante moet weg. Maar het kan er wel uit hoor, het kan een lange weg worden, maar het is mogelijk. Net daarom jammer dat je er niet eerder over gevraagd hebt! Maar veel succes. Zoek aub een hondenschool of een hondengedragstherapeut, die kan waarschijnlijk nog meer helpen!
     
  2. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Als hij bijt, had ik hem allang een spuit gegeven ( klinkt hard ik weet het!)
    Maar ik zou gelijk na de eerste bijt al naar de dierenarts gaan, en hem in laten slapen.
    Want als hij 1x bijt, doet hij het vaker!
    En wordt het gevaarlijker!
     
  3. mammie

    mammie Lid

    5 jul 2007
    46
    0
    0
    hey,

    weetje wat het is zoals ik al zei ik ben inwonend en die hond is van mijn ouders.
    we zijn alle 3 bang van hem als hij zo gromt enzo
    dus vraag me gewoon af of zo'n curses helpt.
    ik heb al geinformeerd en hier kunnen ze geen garantie op geven omdat we heel die jaren hem zijn zin hebben gegeven stom zeg je dan maargoed zoals de situatie altijd is geweest dus zonder kids is het altijd goed gegaan hier
     
  4. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Toch is de dominatie bij een hond van 10 wel weg te nemen. Er zal alleen wel iemand bij jullie moeten zijn die het aandurft met hem. Is er een goede hondenschool bij jullie in de buurt die jullie daarin zou kunnen begeleiden? Het is niet makkelijk maar je krijgt er heel wat voor terug hoor.

    Liefs
     
  5. mammie

    mammie Lid

    5 jul 2007
    46
    0
    0
    ja maar daar heb je het probleem
    ik zelf ben strak het meeste thuis en ik durf het niet aan mijn vader tekend er ook voor die is aleens gebeten en mijn moeder die zal het wel willen maar kweet niet of dat ze het kan daarbij als zei baas wordt en ik ben meestal thuis met de kleine wil niet zeggen dat het dan stopt zeiden ze tegen me
     
  6. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Is dit niet een probleem wat je al veel eerder had aan moeten pakken?
    Je kan het er tot op zekere hoogte wel it krijgen maar dat is niet met een paar maanden gedaan
     
  7. mammie

    mammie Lid

    5 jul 2007
    46
    0
    0
    omdat ik nu om hulp vraag wil dat niet zeggen dat we er heel die tijd niks aan gedaan hebben dacht ik
     
  8. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hoor je mij niet zeggen
    Maar voor een dominante hond moet je heel sterk in je schoenn staan
    en dit heb je er niet zo uit
    je hebt ook gedrasterapeuten voor honden
    Maar schik ervan dat je nog maar 2 weken moet en dus eigenlijk een beetje met je handen in hethaar zit
     
  9. mammie

    mammie Lid

    5 jul 2007
    46
    0
    0
    yeps,
    we hebben al verschillende dingen gedaan en niets helpt de gedragstherapeut yheeft gezegd dat het niet zeker is dat het werkt gezien zijn leeftijd, het asiel is een afraden en ik heb 40 advertenties gezet en geen reactie's we doen er alles aan om hem zijn laatste jaren nog te geven tis al erg genoeg dat hij weg moet
     
  10. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij hebben een hondentrainster genomen (die individueel met je werkt).
    Omdat onze hond heel vaak de overhand neemt m.b.t. spelen, aandacht trekken enz. (is ook een teken van dominantie) zijn wij een tijdje terug begonnen om onze hond te "hertrainen".

    Dat wil o.a. zeggen dat gespeeld wordt wanneer wij dat willen en ook gestopt wordt wanneer wij dat willen (er ligt dus geen honden speelgoed meer in huis). We hebben haar mand verplaatst naar de garage (hebben een doorgang van gang naar garage) waar we een traphekje hebben geplaatst, dit omdat ze af en toe alleen in de garage moet blijven als de kleine straks over de grond kruipt o.a.). Ze slaapt er ook en is geen probleem.
    We zijn er extra vroeg mee begonnen, zodat ze niet het idee heeft straks als de kleine er is " waarom moet NU alles anders".

    We zijn er nog niet, maar het vorderd en dan is geduld EN consequent zijn heel belangrijk!
     
  11. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ga aljeblieft zo snel mogelijk op een cursus om je hond de baas te worden! Als hij rang lager staat is er niets aan de hand. Zolang hij boven jullie staat en de baas in huis is, is jullie kindje volgens mij niet veilig. Begin hier zo snel mogelijk mee! (het liefste gister)
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Kun je een hond hertrainen wanneer je, zoals je zelf zegt, er alledrie bang voor hem bent?

    Groetjes Anita
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Dit is echt onwetendheid hoor. Wij hadden ook een heel dominante hond, die ook agressief was naar mensen toe. Wij hebben toen bij een Martin Gaus hondenschool de cursus 'uw hond gehoorzaam in 10 lessen' gevolgd, verspreid over 3 weken. Daarna hadden wij een totaal andere hond. Een kwestie van andere regeltjes en handelingen. De hond werd ook een stuk rustiger daarna. Probeer een goede hondenschool te vinden, eventueel met een trainer die bij jou langs kan komen thuis en je kan helpen met de hond. Zou hem zeker niet zomaar wegdoen. Sorry, maar je hebt het ook zelf zover laten komen (vast niet met opzet) dat hij zich zo gedraagt. Veel succes en je hond is nooit te oud om te leren hoor!
     
  14. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik zou echt geen risico nemen.
    als proberen eens kon, maar het is als je probeert en het gaat niet is het te laat denk ik.
    begrijp dat het moeilijk is maar vind kind toch boven hond staan.
     
  15. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Even een domme vraag hoor, maar is hij gecastreerd?

    Want dat wil nog wel eens helpen bij dominante honden.

    Groetjes Marieke
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Had hele pagina 2 gemist, niet gelezen. Maar ik zou echt eens naar een andere gedragstherapeut gaan. Een hond van 10 kun je echt nog dingen leren en afleren hoor. Gaat alleen wat moeizamer dan bij een puppie. Net als bij mensen. Ook dat je met die hond in gevecht moet gaan, hebben wij nooit gehad/gedaan. Onze hond was trouwens ook al wat ouder.
     
  17. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Tja als je alle 3 bang bent voor jullie hond ppff de hond voelt het aan en maakt er dan gebruik van.

    Mijn hond is ook erg dominant en heeft mij vorig jaar ook gebeten, maar bang nee zeker niet! hij moet bang zijn voor mij. Heb hele strakke regels gemaakt en ben weer van voor af aan begonnen met de commando's enzo. Moet zeggen dat hij heel erg veranderd is hier in huis en in de tuin weet hij dat hij ranglager is en hij weet dondersgoed tot hoever hij kan gaan. Met uitlaten heeft hij nog steeds problemen hij wil soms (1x in de 2 a 3 maand nu) proberen om hoger op te komen te staan en dan is het geen lieverdje hoor. Hij laat dan echt zn tanden zien en grommen en als ik daar verkeerd op in speel hem ik hem aan mij hangen dat weet ik zeker. Maar ik heb zoveel geleerd hierover en weet precies hoe ik ermee om moet gaan dat hij als hij dat gedrag vertoond en ik er gelijk op inspring binnen een paar seconden weer zo mak als een lammetje is en stijf tegen me aanloopt.

    Ik hoop dat jullie er nog wat aan kunnen doen er zit veel werk in maar het resultaat zal er vast zijn.
     

Deel Deze Pagina