Wij zijn opzoek naar reacties betreft het op vakantie gaan met een twee maanden oude baby. Over de vliegreis hebben we al meerdere meningen gekregen met als conclusie dat dat in principe heel goed te doen is. Maar nu gaat het ons meer om het verblijf daar, het zal echt een hotel vakantie zijn in een lekker luxe hotel. Maar hoe zal de kleine dit ervaren ook met oog op de entingen? Wij zijn benieuwd naar meningen en het liefste zelfs ervaringen
Ik zou dit zelf niet doen. Het lijkt mij niet leuk voor zo'n hele jonge baby in het vliegtuig. En de vakantie zelf, ach, dat kun je dichter bij huis vast ook leuk vieren. Ik zou dan lekker in een vakantiehuisje gaan, waar je met de auto heen kan rijden. Bijvoorbeeld Nederland zelf, Duitsland, België. Daar zijn ook zat mooie plekjes. Het zou mij persoonlijker ook een lekkerder gevoel geven, rustiger, om niet zo ver weg te zijn met de kleine. Stel je voor dat je toch medische hulp nodig hebt. Het kan, hoop het niet. Maar stel. En nu al inenten, terwijl ze nog zo jong is? Nee. Ik ging geloof ik niet helemaal daarheen. Maar goed, dat is mijn mening. Mocht je toch gaan, dan hoop ik dat alles goed gaat met de kleine. Succes.
Ik ben een aantal keer in het Caribisch gebied geweest en het is superwarm en heel erg vochtig. Je bent de hele dag klam. Ik zou er dus niet voor kiezen om hier met een klein kind heen te gaan.
Mijn keus zou het ook niet zijn en is het voorlopig nog niet. De eerste keer zijn we met 3 maanden naar een huisje in Nederland gegaan en dat vond ik toen al ver zat. Ik zou even aan het CB vragen hoe het zit met inentingen etc.
Ik ben zelf een frequent en fanatiek Dominicaanse Republiek ganger geweest, Ik heb daar inmiddels ook vrienden met wie ik nog contact onderhoud. Ik kies er niet voor om met mijn kleine die kant op te gaan, ondanks dat ik het liefst gisteren weer die kant opga. En die van mij is al 2. Als je die keuze gemaakt hebt dan is het heus te doen, maar ik zou het persoonlijk niet gedaan hebben Kijk uit voor de mosquito's, het is echt verschrikkelijk, niet overdreven, je benen zullen in 9 van de 10 gevallen he-le-maal vol met jeukende rode builen en korsten terugkeren naar NL als je geen maatregelen neemt. Je wordt als volwassene vreselijk te grazen genomen, dus bescherm je kleintje helemaal goed en neem van thuis een muggennet mee voor over het bedje. De lokale bevolking vinden ze lang niet zo lekker als lekkere zoete toeristen. Vanwege de ondragelijke warmte (in het hoogseizoen is het er om 07:00 's morgens al 40 graden!) slaap je het liefst met airco aan, wat ook weer goed helpt tegen mosquito's, want die hebben er een hekel aan. Toch is airco volgens mij niet zo goed voor je kleintje, en zonder airco is het in mijn ogen niet uit te houden in een hotelkamer op de DR. Het is er op de meeste plaatsen niet veilig op straat, al ligt dat in meer of mindere mate aan waar je precies heengaat. De bevolking is straatarm en de politie corrupt. Op iedere hoek van de straat (vooral aan de carribische zuidkust) uitgemergelde zwerfhonden... Afhankelijk van naar welke plaats je gaat, is de tranfer van het vliegveld naar je hotel vaak ontzettend lang. Zorg dat je daarover geïnformeerd bent, het kan wel in de uren lopen. Een gammel busje en ondragelijke warmte na een vliegreis van 9 - 12 uur afhankelijk van de vertaging. Begrijp me niet verkeerd, want ik snap als geen ander dat mensen naar de DR op vakantie gaan, het land heeft naast veel nadelen waar je gewoon goed van op de hoogte moet zijn ook een schoonheid waar je door gefascineerd kan worden. Ik vind alleen dat je als je naar zo'n land gaat, zo ver weg... je er ook wat van wilt zien nietwaar? Alleen in een resort blijven kan je ook wat dichter bij huis. Ik zie mezelf niet op jeepsafari gaan door de jungle met een baby in mijn armen. En zoals ik al zei, als je alleen maar in het resort wil blijven, waarom dan zo ver van huis... zonde als je het mij vraagt
Wij zijn er 2 jaar geleden op vakantie geweest (toen nog als niet-ouders) in een resort met alles erop en eraan. Met een baby van 8 wkn zou ik zeker niet adviseren om te gaan. De vliegreis duurt 10 uur, het is er enorm warm en inderdaad, slapen kan je eigenlijk alleen met de airco aan in je hotelkamer. Dit lijkt mij niet gezond voor je kleintje. En dan heb ik het nog niet eens over de muggen gehad . Daarbij zal je veel gebonden zijn aan je kamer daar je kleintje natuurlijk nog veel slaapt. Toen onze dochter 3 maanden was zijn we een week naar CP geweest en je merkt echt dat je veel aan je huisje gebonden bent. Ik zou lekker voor een vakantie in NL kiezen (dit jaar). Wij gaan begin sept naar Menorca en die maand wordt Nina 1 jaar. Denk er goed over na..vakantie is vakantie. Lekker relaxxen 8) . Het moet geen stressen worden. En de DR die zal voorlopig nog wel even blijven drijven
Ik ben ook 2 keer naar de DR geweest en ik zou het je ook zeker niet aanraden. Zo'n resort is luxe maar verder is het heel armoedig daar. En denk ook aan de medische voorzieningen. Die zijn lang niet zo goed als in Europa. Ook is het daar inderdaad bloedheet en erg vochtig. Wij zijn een weekje naar Menorca geweest. Is maar 2 uurtjes vliegen en ook de medische voorzieningen zijn erg goed. Ons dochtertje is daar erg verkouden en hoesterig geweest. Ook koorts. Waarschijnlijk ook door airco en vliegreis. Is toen ook een dokter geweest en dat ging allemaal prima. Ook goede supermarkten met babyvoeding en alles erop en eraan. Dat kan je op de DR ook niet verwachten. Ik zou het je echt afraden hoor.
Ik zelf ga voorlopig nog niet op vakantie met die kleine.. mijn mening is dat je zelf ook wat aan je vakantie moet hebben, en ik moet nog best wennen met die kleine erbij, en het lijkt me nog veel teveel gedoe om met hem op vakantie te gaan. Voorlopig nog even niet. Ik denk dat we pas op vakantie gaan als hij iets ouder is en je lekker met hem kan zwemmen bijvoorbeeld, en dan nog niet langer dan een weekendje en niet naar het buitenland.. gewoon even naar Centreparks ofzo...