Hoi meiden, Ik heb even jullie advies nodig. Mijn man en ik hebben ruzie over de vakantie. We gaan dit jaar naar Oostenrijk op vakantie. Mijn man wil liever 's avonds laat vertrekken om een uurtje of 10 (en dan overdag eerst wat slapen). Ik vertrek liever 's morgens om 7 uur en dan de eerste nacht in een bed and breakfast en de tweede dag ben je op tijd op de camping om je tent op te zetten. Als je 's avonds vertrekt heb ik eigenlijk geen idee hoe laat je dan op de camping aankomt en hoe het dan komt met tent op zetten enzo (misschien dan de tweede nacht in een bed&breakfast en 's morgens vroeg een klein stukje naar de camping? Manlief is absoluut geen ochtendmens en komt dus waarschijnlijk 's morgens vroeg echt zijn bed niet uit. Hoe doen de kampeerders onder jullie dit meestal, of wat zouden jullie doen? Liefs, Wup
Hoi Wup, Ondanks dat wij ook geen ochtendmensen zijn vertrekken wij (meestal ook naar de Alpen) rond 4 uur 's ochtends... en dan zijn we in de loop van de middag op de camping, Oostenrijk zelfs al eens om 12 uur aangekomen. Moet er wel bij zeggen dat we weinig stoppen onderweg (eigenlijk alleen om te wisselen en om te plassen ) en dat er wel 2 thermosflessen koffie en een voorraad Red Bull mee gaat . Ik vind het eigenlijk ideaal zo, je hebt wel nog een redelijke nacht voor je vertrekt, en bent vóór de grote drukte uit, rijdt lekker door. Hoop dat jullie er uit gaan komen !
wij gaan meestal met de auto naar Marokko.. vertrekken we altijd 's avonds in de zomer.. want het is koeler en rustiger op de weg.. dus kan je doorrijden.. en dan smiddags een dutje doen tot het weer wat koeler is ik zou het gewoon rustig aan doen en van je reis ook een soort vakantie maken..
wup mag ik met je mee ? wij rijden altijd s'nachts in oostenrijk ......tenminste meestal wil ik om 22.00 uur s'avonds weg omdat ik het niet meer houd ....haha waar ga je precies heen ? vorig jaar hebben wij iets van 7 uur voor de beruchte tunnel gestaan ...was overal op het nieuws ...was een beetje druk ....dus daar waren wij wel de tijd voor nodig ...en toen we aan kwamen gelijk de tent opgezet
We gaan naar Weisbriach, karinthie is dat volgens mij. Als jullie om 22:00 weg gaan hoe laat komen jullie dan de volgende dag aan? Ik dacht dat het wel een uurtje of 16 rijden was.
wij zaten ook in karinthie .....in ossiach het was voor ons 12 uur rijden zonder tunnelfile ....maar jullie moeten ook door die tunnel ....zorg dat je s'nachts door die tunnel gaat ...je hebt effe een jetlag daarna maar als je gelijk je tentje op zet kan je heel de vakantie relaxen ....... nogmaals die tunnel was een struikelblok was echt balen .....meer dan 7 uur in de file gestaan .....en je kan maar om de paar km plassen .....en het is niet 1 grote tunnel maar meerder tunnels acher elkaar ...... wij zaten trouwens ook in de buurt van italie en sloviene .....
Misschien gaan we toch maar de poging wagen om 's avonds te weg te gaan. Mannetje heeft het liever, en hij is tenslotte de gene die moet gaan rijden (ik denk niet dat ik dan al mn rijbwijs heb).
oef dat is wel zwaar hoor ....dan kun je zekers s'nachts beter rijden .......vaak rijd je dan in 1 keer door ........misschien is het slimmer om dan s'avonds wat eerder weg te gaan ....een uur of 1800 of 1900 dan ben je de volgende ochtend op bestemming en kun je s'nachts de tunnels doen .....
Ik denk dat we inderdaad maar in het begin van de avond weg gaan. Dan hopen dat we de volgende dag op tijd aankomen. We hebben een karretje achter de auto dus we kunnen niet heel hard, is wel lekker als het dan rustig is op de snelweg. Ik heb nu al zo'n zin in de vakantie! De laatste keer was 3 jaar geleden dat we echt op vakantie geweest zijn.
ooh ja met een karretje gaat het niet zo snel nee.....dan is op tijd weg gaan echt wel slim .... heb het even opgezocht waar jullie heen gaan ...het ligt redelijk dicht in de buurt bij waar wij zijn geweest .....*zucht* het is daar zo gaaf echt heerlijk heb al heel wat traantjes gelaten omdat wij niet gaan dit jaar .....maar volgend jaar gaan wij zeker weten met de beeb lekker kamperen !