Je lijkt mijn moeder wel, die was vroeger zo bang hiervoor, dat mijn zusje en ik altijd hetzelfde in de schoen kregen
Sluit me aan bij de voorgangers! En het probleem van ontdekte kadootjes? Verstop het tussen je kleding! Daar hebben ze niks te zoeken dus is het veilig! Ik heb mn halve slaapkamer onder de sint kado's staan hahaha (in niet nader herkenbare dozen en plastic zakken in mn kast etc. ) Mijn "probleem" was dat ik nog geen schoen kado had.. Dus net snel even 4 gekocht. Kan ik er weer zo'n 2 a 3 weken tegen aan
Ik zie eerlijk gezegd het probleem ook niet...het gaat om het gebaar, en dat moeten kinderen dan maar leren..hoe wil je dat anders pakjesavond doen?
ik kan me de onrust wel voorstellen. Maar nog niet met de leeftijd van de jongste, dan krijgt de oudste gewoon het grootste doosje in dit geval. Hier zou het dus echt bonje kunnen opleveren! En ja.. de tijd om te leren "krijgen"... daar zijn we constant mee bezig, maar uit gemak.. zorgen wij steeds vaker voor dezelfde dingen! Dan krijgen ze er ook geen ruzie over (en die ruzies zijn er hier dus echt vaak!). Ze tellen bijvoorbeeld ook het aantal cadeautjes dat ze krijgen, dus de een een groter cadeau geven maar 1 minder.. oef dat is een ramp (voor de meiden dan).
ik ben het ook eens met de voorgangers, wat een heisa om niks. daphne, ik vind dat toch behoorlijk erg hoor dat het zo gaat. Ik kan niet zien hoe oud jouw kindjes zijn, maar voor mij zou het zo zijn dat zulke ondankbare kindjes niks krijgen.
serieus? het grotere cadeautje aan de oudste de kleinste aan de jongste.. Maar goed dat je je daar druk om maakt :S..
Ik vraag me ook af, hoe oud zijn die kinderen. Kan me niet heugen dat mijn dochter, ikzelf of mijn zus ooit zulk gedrag vertoond hebben. Zou het echt keihard afkappen!
Meid je maakt je waarschijnlijk drukker dan je meiden morgenvroeg Gezien de leeftijden lijkt het me dat ze er nog helemaal geen besef van hebben.
De oudste is bijna 5 en de jongste is 3,5 En nee, het zijn geen voorbeeld kinderen! Ze gunnen elkaar gewoon helemaal niets, maar ze denken wel aan elkaar.. dus als de ander iets te weinig krijgt dan vind de eerste dat dus ook niet goed.
Maakt niks uit hoor. Geef je de grootste toch aan de oudste? Ze gaan er ws wel samen mee spelen. Gewoon zo laten dus.
Ach je zoekt voorbeeld kids, wil je die van mij even lenen Weet je gelijk dat die zeker niet bestaan haha.... Nee zonder gein, geen enkel kind is een voorbeeldig kind. Lijkt mij serieus wel lastig als het strijd kan zijn om het aantal kados. Gelukkig hebben ze nog geen verstand van de waarde van kado's
Wendelaa, het gaat hier idd niet om de waarde, ze zijn net zo blij met een cadeautje van 5 euro als van 50 euro. Dat is dus wel weer heel makkelijk