nou, ik vind dat toch wel erg hoor. Buiten er niet blij mee zijn, zou ik dan daar eens gauw iets aan doen. Wat ik eerder zei, in mijn geval zou het zo zijn dat ze helemaal niks meer aan extraatjes krijgen tot ze leren om dankbaar te zijn. Ik lees ook de leeftijd van de kinderen, van die van 5 verwacht ik toch echt wel wat meer. En voorbeeld kinderen??? Mijn kind is absoluut geen voorbeeldkind hoor, die illusie heb ik al lang niet meer maar dankbaar zijn, dat zat er al lang in. En anders krijg je gewoon helemaal niks meer.
Ben het ook helemaal met je eens Tulip! Ondankbaarheid en vooral ook van die overdreven hebberigheid (bah, zie het wel vaker in gezinnen bij de kinderen onderling) wordt bij ons gewoon niet geaccepteerd.
Ik kan mij net als voorgangers echt niet voorstellen dat je je hierover druk gaat maken. Met al die ellende en verdriet, ook in topics hier op zp, ik zou mij echt schamen om hier een probleem van te maken. Laat staan een topic over te openen, sorry.
Hoe zorg je er dan voor dat je dat niet accepteert? Bij ons thuis ging het er vroeger ook zo aan toe en mijn zusje en ik gunden elkaar ook geen druppel pudding meer of minder . Ik vond dat vreselijk, altijd die ruzies en voor mijn ouders kan het ook niet leuk geweest zijn. Ik wil dat dus anders zien en ben benieuwd hoe anderen dit voorkomen?
Geen woorden aan vuil maken. Ik wil dat jullie kijken naar wat je zelf hebt en het schaalte/kado van die ander met rust laat. Zo niet, dan ruimt mama alles op en is het klaar. Ik zou wel uitleggen waarom ik dat wil, dat ik het niet leuk vind als ze ruzie maken om wat de ander heeft en ik vind dat ze blij moeten zijn met wat ze zelf krijgen. Als het dan door gaat zou ik het zonder pardon en discussie wegruimen met de boodschap 'we hadden afgesproken dat jullie hierover op zouden houden, nu ruimt mama het op'. Einde discussie. Dit is dus zoiets, al zouden ze op hun kop onder de tafel gaan liggen, ik zou doodleuk in een andere hoek wat voor mezelf gaan doen of met degene die nog wel gezellig doet wat anders gaan doen. Daag hoor, er zijn grenzen en over zoiets hier dus geen flauwekul.
En hoe is het gegaan van morgen met je kinderen? Hier hadden de kinderen ook een kleinkado ( oudste kind 4 jaar) en grootkado ( jongste kind bijna 3 jaar).Het waren voorleesboekje maar verschillende formaat. Geen problemen mee gehad. Dat mijn oudste zei van he die is groter, ze was blij dat er wat in haar schoentje zat.
Vind je het gek, met de reacties die hier gepost worden? Eerst afgezeken worden door zo ongeveer iedereen, en dan nog moeten antwoorden ook. Zou ik zelf ook geen behoefte aan hebben. En natuurlijk weer een opmerking ertussen als "Met al die ellende en verdriet, ook in topics hier op zp, ik zou mij echt schamen" Walgelijk dat mensen steeds vaker hier zo afgemaakt worden *zoekt een nee schuddende smiley*
aan de ene kant ben ik het met je eens,maar aan de andere kant ze vraagt wel naar onze mening.dus tja....
Om een mening vragen oke, kun je ook andere meningen verwachten. Maar waar ik me over verbaas is dat het soms uitloopt op moddergooien en dat allerlei andere topics, van degene die het topic start, bijgehaald worden. Dat doet er toch niet toe? Er zitten hier echt een stelletje Sherlock wannabees heb ik het idee haha
zoals suenne zegt dus. Niet tevreden, dan krijg je dus niks. Ik was blij om vanochtend mijn dochter te zien, die na het zien van 3 pepernoten al heel hard: dank je wel sinterklaasje riep, en ze het cadeautje dat er ook nog lag gewoon over het hoofd zag. En ze het zielig vond dat er niks voor papa en mama lag. Wij kregen een pepernoot, anders hadden we niks
O heerlijk he meiden! Lekker TS afzeiken, kan me weer helemaal jong voelen hier, net de middelbare school. Tsss @TS: Niet te druk over maken en ben benieuwd of je meiden het zelf wel gemerkt hebben.
haha hier ook. het kadotje werd over het hoofd gezien, en de chocolade muntjes die erbij lagen waren geweldig!! toen het chocola op was,toen was het kadotje leuk..
hier ook, om 9 uur had ze al 2 schuimpjes en een chocolade muntje naar binnen gewerkt. En dat voor een mama die eigenlijk niet zo van snoepen is..ach tis niet elke maand sinterklaas he??