Domme dingen die je als kind heb gedaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Emsy, 2 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik ging een keer bij een vriendinnetje spelen toen we onderweg een tekening vonden van een jongen uit onze klas.
    We stonden al zowat voor de deur bij hem om de tekening te geven, toen we ons bedachten...

We zijn naar het huis van dat vriendinnetje gegaan, hebben een heleboel brandnetels geplukt en op de tekening geplakt:eek:
    Vonden we echt hilarisch, want als hij dan z'n tekening terugwilde, moest hij al die brandnetels eraf halen.:rolleyes:

We zijn naar zijn huis gefietst en hebben de tekening over de schutting in de tuin gegooid. Echt zo gemeen:|

Vitamientjuh en Kipsate vinden dit leuk.
  2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Heel veel domme dingen en meestal met een verwonding tot gevolg. Stroomdraad vastpakken (en dan hard gillen). Op de allergrootste paarden willen rijden (en eraf vallen). In bomen klimmen en eruit vallen (had mijn nek wel kunnen breken). Als mijn ouders bij mooi weer het zwembad niet op wilden zetten ging ik in de sloot voor het huis zwemmen waar het wemelde van de ratten :eek:. Ruige spelletjes op het ijs waardoor ik een voortand mis (heb een implantaat). Robin Hood spelen met mijn zus waarbij zij met een zelf gemaakte pijl en boog een appel van mijn hoofd moest schieten. De pijl kwam tussen mijn ogen terecht. Ik heb nog steeds een littekentje maar het had veel erger kunnen zijn. :eek: Net zo stoer willen zijn als mijn grotere klasgenoten en zonder handen over een bok (zo’n gymtoestel) willen springen en daarbij alle vingers aan mijn rechterhand breken. Ik kan zo nog wel even doorgaan. Ik was echt heel erg. Mijn arme ouders, die moeten ooit doodsangsten uitgestaan hebben. :D

Leo85, Sue87, Vitamientjuh en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik kan me zo snel niet heel veel herinneren, alleen wat dingen van toen ik tiener was.
    Maar volgens mij heb ik niet zo heel veel gedaan, voornamelijk alleen dingen gedaan als me onrecht gedaan was, dus gewoon terechte straf :evil::cool:
    Zeep op een tandenborstel doen (overigens nooit reactie op gehad :eek:), water over het matras van m'n zusje gooien (wat waren zij en m'n vader boooooss....), gat in een deur getrapt.
    En soms kwamen mijn opa en oma logeren bij mijn moeder, ik moest áltijd mijn bed aan hen afstaan (mijn zusje had daar een hoogslaper dus daar konden ze niet slapen en ik had een bed met een soort la eronder wat ook een bed was) dus dan moest ik altijd op een matras in mijn zusjes kamer liggen en dat vond ik nooit leuk. Heb ik zo'n eng groen skelet vlakbij mijn deur gehangen (als ze hem open deden dat hij ineens zo voor hun neus hing) om ze te laten schrikken, ook nooit reactie op gehad... Maar volgens mij heeft mijn moeder hem wel in de vuilnisbak gegooid, want ik kan me ook verder niet meer herinneren dat ik dat ding ooit nog gezien heb..

Ohh ik heb ook wel eens stiekem wat gepakt.. Uit mijn moeders portemonnee, maar dat was omdat zij mij voor de zoveelste keer had beloofd dat ik wat mocht meenemen voor wat lekkers op school en later ineens van niets meer wist..
    Wat wel geheel onterecht was, was dat ik enkele keren mijn beltegoed had opgeladen, dat ging dan automatisch van mijn moeders rekening af geloof ik. Had ik geen toestemming voor gevraagd :oops:
    En nog iets onterechts: ik was op vakantie en kocht daar armbandjes voor mijn vriendinnen. Nou zat er ook een meisje bij die ik eigenlijk niet mocht, maar ik werd al ongelooflijk veel gepest door andere kinderen op school en wou niets meer gaan triggeren... Maar ik had al niet veel geld en wou ook nog andere dingen kopen en wou mijn geld niet aan haar uitgeven.. Dus ik was de winkel uitgelopen en heb nog een extra armbandje in mijn tasje gedaan zodat ik haar ook iets geven zodat niemand mij daar op aan kon kijken.. Achteraf extra dom, want het ging om misschien 50 cent ofzo :rolleyes:

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Als puber: (niet dom maar gewoon handig) ik mocht van mijn moeder geen strings aan als ze die in de was zou zien zou ze ze weggooien. Dus wat deed ik, ik waste ze gewoon op de hand als ik moest douchen en hing ze onder mijn bed te drogen.

Insomniac, Aaf88, Leo85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha wat slim! :thumup:

Chocolat vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb niet heel veel domme dingen gedaan. Wel toen ik een jaar of 3 was 'via' de sloot naar de buren gegaan om een transformer te stelen. Wij hadden een tuin aan een sloot en het hek tussen onze buren liep tot aan de sloot, als je het hek dan vasthield kon je zo opzij slingeren, boven de sloot dus, naar de buren. Niet slim om als peuter die niet kan zwemmen te doen ;). En stelen is ook niet zo slim natuurlijk ;)
    Verder regelmatig geld van mijn ouders gestolen, af en toe een euro uit mijn moeders' portemonnee zodat het niet opviel.
    En in het park met grindpad wel eens zo hard gefietst (was te laat voor school denk ik) dat ik bij een bocht kon kiezen, of rechtdoor de vijver in, of rechtsaf de bocht om en vallen (omdat ik dus veel te hard ging). Had voor het laatste gekozen en zat vervolgens dus bij de concierge om te ontsmetten en pleisters te plakken ;)
    Heb nog een keer schaafwonden opgelopen in dat park, was staand op mijn trappers aan het fietsen en probeerde toen zonder handen te fietsen. Dat ging niet heel goed ;)
    Oh in dat zelfde park, we gingen met een paar klasgenoten op een mooie dag spijbelen en gingen om de hoek in dat park zitten, lekker aan het water. We waren dus zo gevonden door school ;)

7. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Je moest tegen mij niet zeggen dat iets niet kon, dan moest ik het namelijk eerst zelf uitproberen en dan besloot ik of die persoon gelijk had of niet.

Zo zei de juf in groep 2 dat het speciale scharen waren, waarmee je niet in je eigen haar kon knippen. Je raadt het al, ik had haar tot aan mijn kont waarvan er een deel ingevlochten was, maar langs mijn oren hing het los. Ik heb dus boven mijn oor de schaar erin gezet. Kon alleen nog maar een hele korte bob line van geknipt worden, mijn moeder durfde niet eens mee naar de kapper, dat heeft mijn tante maar gedaan.

Mijn vader vertelde me dat er speciale beveiliging op de stopcontacten zat zodat er niets in gestoken kon worden. Ik heb dus een schaar gepakt en die, ondanks de kinderbeveiliging, in het stopcontact gestoken. De vonken kwamen eruit vliegen dus hem er snel maar weer uitgehaald. Dat dit goed is gegaan is echt een wonder. De schaar heb ik nog jaren gehad, hij was wel helemaal zwart uitgeslagen.

Chocolat en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  8. mamabri

mamabri Niet meer actief

En viel het haar niet op dat er geen ondergoed in de was zat dan?

MaMa en Nellie4 vinden dit leuk.
  9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik heb eens te lang op mijn kop gehangen op het klimrek. ik wist niet meer wat boven en onder was en toen liet ik los. vol op mijn gezicht (auw)

Of uitglijden bij het op een doel klimmen en dan zo hard op de je rug vallen dat je niet meer kan ademen. brr (nooit meer gedaan)

Neilia vindt dit leuk.
  10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier niet zo'n gekke dingen...

Kindertelefoon bellen en een ringetje gestolen die buiten de alarm hekjes :rolleyes:

Mijn man zal wel andere verhalen hebben want mijn zoon moet t toch ergens van hebben o_O

MaMa en Sue87 vinden dit leuk.
  11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh ja! Ik weet er toch nog! Mijn broertje en ik zijn eens net zo lang aan de wasbak in de badkamer gaan hangen tot ie half naar beneden kwam. Vooral leuk omdat we een oppas hadden die avond, zij moest uitleggen aan mijn ouders waarom de wasbak van de muur kwam :p

Verder hebben we een keer al het water uit het bad geschept. Dat was niet stout bedoeld, we dachten dat de badkamer daar wel tegen kon. Mijn moeder zag het water door het plafond komen *oeps*

Ook in bad (blijkbaar hebben wij iets met badkamers, haha): bij mijn tante mochten we badschuim erin doen. We dachten dat de hele fles erin moest. Puinhoop dat het werd (vooral omdat ze geen geweldige afvoer hadden, maar echt nog met een beerput werkten)!

Emsy en Chocolat vinden dit leuk.
  12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Verder hield ik helemaal niet van kattenkwaad. Ik was zelf heel makkelijk voor de gek te houden. Dan gingen we ergens aanbellen en ik had geen idee waarom. Renden ineens mijn vriendinnetjes weg en stond ik voor de deur.

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Precies dit heb ik dus ook gedaan, ik krijg gewoon nog steeds rillingen als ik aan de pijn denk

14. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Echt? En ik maar denken dat ik de enige kneus was ;)

15. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Oh, en we gingen altijd met een hele groep belletje lellen bij een man in de buurt. Hij kwam altijd helemaal over z'n toeren het huis uitrennen dat hij de politie ging bellen.
    Héérlijk spannend was dat! :D

Maar wat we ook weleens deden, en wat veel erger was...
    Tuinenrace!
    Dan gingen we in het donker door tuinen rennen, het liefst op één strakke lijn over schuttingen en door de heggen heen, bij onbekende mensen:eek:
    Ik wil niet weten hoeveel we gesloopt hebben haha.

En ook favoriet: te koop borden uit tuinen halen en bij willekeurige andere huizen in de tuin planten. En dan niet bij de buren, maar het liefst een halve wijk verder. Echt erg haha.

linnim, Chocolat en gitaartje vinden dit leuk.
  16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn broer en zijn vrienden hebben ooit een geboortebord bij mensen uit de tuin gehaald en bij de pastoor voor het huis gezet. :D Nadat ze hun lolletje hadden gehad hebben ze het wel teruggebracht want ze vonden het zielig voor die mensen van wie het was. Ruwe bolsters enzo...

17. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Grappig om te lezen :) Sommige zijn wel echt wreed hoor, zou eerlijk gezegd best schrikken / boos zijn als mijn kind zulke dingen doet!
    Van mijzelf weet ik er niet zoveel, ik denk dat ik dat heel diep weggedrukt heb ;)
    Maar ik durfde ook niet zo heel erg veel.
    Ik at wel altijd stiekem de koekjestrommel leeg en dan wilde mijn moeder uitdelen en zat er niets meer in.

18. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Nee haha kom uit een groot gezin met een zusje die iets jonger was en ik moest helpen met de was dus snel alles opruimen.

mamabri vindt dit leuk.
  19. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Mijn moeder was ook niet blij met al die strings van vier dochters. Mijn opa kende het fenomeen string niet. Hij vroeg aan mijn moeder hoe het kon dat ze altijd zoveel zakdoeken aan de waslijn had hangen.

Biny, flowertje36, famofthree en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. mamabri

mamabri Niet meer actief

En mijn broer heeft ooit een rotgeintje bij mij uitgehaald. Hij plaste tegen schrikdraad aan en greep mij tegelijkertijd vast zodat ik de schok kreeg.....Ik was een jaar of 7 denk ik, hij een stuk ouder. Ik kan jullie vertellen dat mijn broer echt flink op zijn donder kreeg van mijn moeder!!

Chocolat en gitaartje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina