Ik kon net schrijven en mijn bijna 2 jaar jongere zusje nog niet. Ineens stond de naam van mijn zusje in ons slaapkamerraam gekrast en lag er een knikker in de vensterbank. Zowel ik als mijn zusje hielden vol dit niet te hebben gedaan. Hoe mijn ouders het ook vroegen we bleven volhouden. Dat de dader overduidelijk ik was had ik toen nog niet door. Tot mijn vader ineens een briljante ingeving had. Hij vroeg mij of mijn zusje de knikker vasthield en ik de hand van mijn zusje en zo haar naam in het raam had geschreven. Toen kwam er een volmondig ja Als puber afspreken met een vriendinnetje dat zij aan haar ouders vroeg om bij mij te slapen en ik aan mijn ouders bij haar. Heel de nacht de hort op, toch moe worden en in een verlaten dijkhuisje een kort tukkie doen. Mijn moeder had ontdekt dat je frikandellen ook in de magnetron kon opwarmen. Dus toen mijn ouders een keer niet thuis waren zou ik dan ook wel even doen samen met mijn zusje. Alleen geen idee hoe lang die frikandellen erin moesten en hoeveel watt. Dus vol vermogen en hoppa 6 minuten. Roken joh hahaha, frikandel was compleet verkoold en de tupperware magnetron gesmolten met een gat erin. En wat een lucht Toen mijn ouders thuiskwamen wel gelijk alles schoorvoetend verteld en tot vonden ze het niet maar ohhhh wat heb ik dit lang moeten horen. Mijn zusje een klap op haar oog verkocht omdat ze maar bleef etteren toen we moesten gaan slapen op de camping. Heel haar oog was rood doorlopen. Kind jankend naar mijn ouders dus die waren pislink op mij. Tot ik mijn kant van het verhaal deed. Toen kreeg mijn zusje de volle laag. Maar ik moest wel mijn handen thuishouden
Ik herinner me nu dat ik ook eens chocomelk heb opgewarmd in de waterkoker. Mocht namelijk niet het gas aanzetten zonder dat er iemand thuis was. Ging natuurlijk absoluut niet goed en de waterkoker kon weggegooid worden.
Ik postte een paar dagen geleden al dat een vriend van ons die huisarts is zei dat je als kind best wel een naald kon inslikken en die toch weer veilig zou uitpoepen. Hij voegde daaraan toe dat het enige echt gevaarlijke voor een kind om in te slikken een batterij is!
Volgens mij was ik best braaf als klein meisje, veel te bang dat mijn moeder er achter kwam en dus blauwe billen kon krijgen. Ik heb wel ooit eens het vriendje van mijn broer een hersenschudding bezorgt... Ik pakte zijn schouders van achter vast en mijn knie in zijn rug zodat hij zou vallen. Ik wilde dat gewoon eens uitproberen. Als iets me niet zinde van een jongentje kon hij een knijp in z'n ballen krijgen. Ooit eens met mijn vriendinnetje het tentje uitgeslopen savonds laat om bij haar op haar slaapkamer met de barbies te gaan spelen toen we met alle buurtkinderen in tentjes op de speeltuin gingen slapen. Misschien toch niet zo heel braaf geweest maar kan me niet herinneren dat ik daar allemaal billenkoek voor gekregen heb. Als puber toen ik na de scheiding bij mijn vader woonde was ik minder braaf.
Is dat zo ja? Honden worden met spoed geopereerd. Kan me niet voorstellen dat dat bij een kind heel anders is.
Stond laatst in de krant dat er een toename is aan kinderen die overlijden door het inslikken van batterijen. Ik heb ze daarom ook verplaatst hier in huis. Daarom herinner ik het me nog zo goed.
Ik heb een speld ingeslikt en nooit durven zeggen tegen mijn ouders. Ik leef nog steeds, zo'n 25 jaar later
Dit heb ik een aantal jaar geleden nog gedaan . Samen met mn buurman, we hadden de grootste lol. (Geintje voor andere buren, bord stond de dag erna weer terug). Ik las het bij iemand anders ook al, maar ik heb ook wel eens zeep voor eten aangezien, oh wat was dat vies. Heb met vriendinnen wel eens wat gestolen, werden meteen gesnapt, nooit meer gedaan daarna. (Moesten mee met de politie) Toen ik 4 was (en nog niet kon zwemmen) ben ik met mn buurjongetje bij de sloot gaan spelen. We gooiden onze slippers in het water en mensen in bootjes kwamen ze weer terug brengen, leuk spelletje. Ik schijn met hem meer uitgevreten te hebben, maar kan het mij zelf niet zo goed meer herinneren. Oh ik heb toen ik 5 was ook wel eens snoepjes gejat in de supermarkt, mn broer had tegen mij gezged dat dat mocht van mn moeder. Ouders zijn er natuurlijk achter gekomen, toen had ik gezegd dat ik ze van (een beetje vreemde) jongen uit de buurt had gekregen. Ook dat kwam uit . Het erge was nog dat ik de snoepjes helemaal niet lekker vond.
Geweldig! Ik bedenk me hierdoor nog een domme actie van mij als kind. Ik had gelezen dat je haar mooi gaat glanzen als je het met ei wast. Dat viel te proberen, dus ik onder de douche een ei in mijn haar gedaan en goed uitgesmeerd. Had er alleen niet aan gedacht om de de douche koud te zetten met uitspoelen, dus mijn haar zat door het warme water vol met gestolde drildrel eierstukken die ik er uit moest krijgen.
Toen ik een jaar of 9 was met mijn twee beste vriendjes van toen met sterretjes gespeeld. In huis. Op de eettafel. Aangestoken omdat we sterretjes mooi vonden.... grote steekvlam en de halve eettafel verbrand.... Met een jaar of 10/11 een lippenstift gestolen samen met een vriendinnetje van toen. Op heterdaad betrapt en we moesten mee in de politieauto. Voor mijn gevoel een eeuwigheid in een 'cel' gezeten op het politiebureau voordat mijn moeder me kwam halen. Man man man, wat was ik bang... Ik durfde ook nooit meer naar die winkel terug te gaan. Heb uiteindelijk 6 uur HALT-werk moeten doen (poetsen op een kinderdagverblijf). Begonnen met roken toen ik 12 was....ook zoiets stoms . Door stoerdoenerij, verkeerde vrienden, foute keuzes ook nog een tijd geblowd toen ik 13/14 was. Gezegd tegen mijn ouders dat ik bij mijn beste vriendin zou slapen. En zij tegen haar moeder dat ze bij mij zou slapen. En uiteindelijk bij het vriendje van haar blijven slapen. Ook rond de 13/14 jaar denk ik zo. Hele nacht geblowd en met op de achtergrond Bob Marley.... uitstekende combinatie . Krijg nog steeds warme gevoelens als ik naar liedjes van hem luister . Wel meer van dit soort momenten meegemaakt. En eigenlijk was ik altijd bang en veels te braaf, maar ik wilde niet onder doen voor mijn stoere grote broer. Achteraf denk ik dat mijn ouders ons teveel vrijheid hebben gegeven . Begonnen in de Havo maar met moeite uiteindelijk geslaagd voor de Mavo....met pretpakket. Had ik maar..... denk ik nu nog wel eens. Maar goed, ik heb er ook veel van geleerd .
Als ik sommigen lees, ben ik echt heel braaf geweest. Het enige dat ik als 3-jarige ooit heb uitgespookt was het brandalarm laten afgaan in een kledingwinkel. Blijkbaar stonden die hendels op kinderhoogte, niet zo handig natuurlijk. Mijn ma kon door de grond zakken van schaamte. Maar verder niks ergs of zo. Heb zelfs niet eens overdreven gepuberd.
Heerlijk topic dit Enige wat ik me kan herinneren aan echt domme acties: keer logeren bij mijn nichtje en we mochten zelf samen koekjes bakken.. Ging allemaal prima, behalve dat we de combi-magnetron op magnetronstand hadden gezet ipv ovenstand.. Koekjes waren mooi bruin, maar keihard, kon je iemand mee doodgooien zowat
Bij een vriendinnetje thuis gingen we koekjes bakken in de magnetron, ze zei dat ze wist hoe dat moest. Haar moeder was weg. Ging niet goed . Zwarte rook uit de magnetron, en toen zijn wij met stoffen zakdoeken voor onze mond de parfumflesjes van haar moeder in de keuken gaan leegspuiten om de geur te maskeren. Geen idee hoe het is afgelopen, schijnbaar goed want ik leef nog .
O ik herinner me er nog 1! Wij zijn best zwaar gelovig opgevoed en muziek met een beat was dus uit de boze. Ik had een vriendin die alles mocht luisteren en daar zaten we vaak en verzonnen we allerlei dansjes enz. We hebben een x in het dorp meegedaan met een playback show voor kinderen. Ik mocht dit absoluut niet van mijn ouders en dus ging alles stiekem, logeren bij die vriendin en kleding van haar geleend. We hebben een dansje gedaan en geplaybackt op het liedje keddengedeng van Guus meeuwis, ik weet het nog precies We werden 2e volgens mij en wonnen een medaille...wat vervolgens met onze namen in de krant kwam! Oeps! Pa en ma laaiend en ik mocht niet meer met die vriendin spelen voor wen poosje
Mijn eigen haar knippen eind stand een kort koppie (milimeterwerk) Eieren gooien tegen het raam. Sex lijn bellen in het oude hokje. Wie het verste bakstenen kon gooien bam in de voordeur bij iemand. Och en nog wel meer ook
Wij bikten plakken kauwgom van de grond en aten dat op Ik weet nog hoe het smaakt en voel ook de korreltjes zand nog tussen mijn tanden knarsen. Ongelooflijk! Niet zozeer dom, maar wel ranzig.
Uitgedrukte peuken oproken van de moeder van een vriendinnetje. Die liet altijd nog best grote stukken over dus die maakte wij dan weer recht en rookte dat op. Bleh! Zeggen dat ik bij een vriendin sliep en zij sliep bij mij. En dan overal en nergens de nacht doorbrengen. Wij waren echt nog heeeel jong. Via de voordeur (klein raampje) weg gaan, dat open laten staan. Kussens onder onze deken dat het net leek alsof we in bed lagen, gaan stappen en dan betrapt worden. Op jonge leeftijd met veel te oude jongens kussen. Stiekem Amsterdam in op vrijdag middag en dat mijn tas gestolen was en zeggen dat ik hem in de bus heb laten staan richting een ander dorp Blowen, stiekem roken, sekslijnen bellen, naar telefooncellen bellen als er iemand in de buurt liep, spijbelen, broodjes bakken in de magnetron en de brandweer moeten bellen.. Pff ik kan nog wel even door gaan Ik wat echt een #*$^# puber en al op hele jonge leeftijd al. En tis gelukkig allemaal goed gekomen
Ik zat toen ik klein was regelmatig te puzzelen, vond ik erg leuk. Minder leuk was het alleen als hetbstukje niet paste op de plek waar ik dacht dat hij moest..... breek je toch even een hoekje af, dan past ie ineens wel. Vonden mijn ouders niet zo leuk. Ook de combinatie ik en boeken lezen is niet echt een succes. Als de bladzijde uit was, scheurde ik hem er gewoon uit! Oeps.....