Tijdje terug liet in m'n jongste "schommelen" tussen mijn benen door. Strekt ze zich van plezier, zo achterover met d'r bolletje op de grond. Beetje dom. Oudste (2,5jr) zat in de buggy, met de riempjes los. Niet meer bij stil gestaan en ook nooit aan gedacht dat ze dat niet zou snappen (of misschien had ze er zelf ook niet aan gedacht?). Ze zag dus iets en komt overeind, en valt zo voorover op de stoep. Toen mijn oudste nog een baby was lag ze op de commode en ik "deed leuk" met een badeend boven d'r gezicht. Viel dus de badeend uit mijn hand. Brullen.... ze vond de badeend heel lang niet meer leuk. Heb ook weleens boos tegen mijn oudste gedaan omdat ik dacht dat ze iets ging doen wat niet mocht, maar bleek dat ze gewoon ging spelen. Zielig.
Sommige dingen zijn wel herkenbaar Zoals een stukje vel meeknippen met het knippen van de nageltjes.. riempje van het fietsstoeltje vergeten vast te maken (maar hij had zn helm wel op en zn voeten zaten wel vast.. toch voelde ik me erg schuldig).. En ik heb mn zoontje een keertje laten vallen. Hij was een maand of 3 oud denk ik, we woonden in een appartement op de eerste verdieping, dus ik moest altijd 2 trappen op met kind en tassen. Ik had die keer geen zin om twee keer te lopen, dus nam ik alles in 1 keer mee. Ik kwam met hem in mn armen binnen en ik had ook nog een volle boodschappentas aan mn arm hangen. Ik liet hem half leunen/"zitten" op de rugleuning van de bank (we stonden achter de bank), zodat ik die tas kon losmaken en zijn jasje kon uitdoen enzo.. maar dat ging dus niet goed Hij viel van best hoog, recht op zn bolletje.. Heb toen meteen huilend de huisarts gebeld, de assistente was zo lief voor me, dat zal ik echt nooit vergeten Gelukkig was er niks aan de hand maar wat voelde ik me schuldig!! Sindsdien bracht ik hem altijd eerst veilig binnen, legde hem in de box en ging daarna pas met mn boodschappen sjouwen. Je leert er wel van, van zulke domme acties
Oooh en al lezende herinner ik me er nog één.. van pas geleden. Zoontje liep wat op de bovenverdieping rond, ik was de was in de wasmachine aan het doen. Traphekje was dicht, dus er kon me niets gebeuren dacht ik. Ik hoor hem de deur van onze slaapkamer dicht doen, iets dat ik niet fijn vind (deuren moeten open blijven zodat ik kan zien en horen wat er gebeurt en ik ben veel te bang dat zn hand er eens tussen komt ofzo) dus ik roep al naar hem dat hij de deur niet dicht mag doen. Hoor ik opeens *klik*... Blijkt de sleutel in het slot van onze slaapkamer te zitten (waarom in godsnaam, we doen die deur nooit op slot? ik wist niet eens dat daar een sleutel in zat..) en hij heeft m gewoon omgedraaid en daarmee dus de deur vanbinnen op slot gedaan!! Ik dacht echt dat ik gek werd, stond helemaal te shaken van paniek en me ondertussen te bedenken hoe ik dit in godsnaam ging oplossen.. wilde zoontje (van net 2) niet in paniek laten raken, dus de opties van de deur kapot beuken, zagen en boren heb ik maar naast me neer gelegd.. ik ben naar beneden gerend, heb de telefoon gepakt en mn moeder gebeld Ondertussen geprobeerd mn zoontje rustig te houden maar die hoorde ook wel aan mn stem dat mama "een beetje" in paniek was.. dus die begon een beetje te huilen enzo... pffff... mn moeder ook helemaal in paniek, die wist ook niet wat ik moest doen (politie bellen? brandweer?) en kwam op het geniale idee om haar man op te bellen op zn werk om het aan hem te vragen (achteraf heel erg om kunnen lachen ) Dus ik opgehangen en ondertussen heel rustig met mn zoontje proberen te praten.. de sleutel zat gelukkig nog in het slot dus ik probeerde hem zo ver te krijgen dat hij hem weer terugdraaide... ik was hem als een gek aan het aanmoedigen toen ik de sleutel de goede kant op zag draaien en die *klik* van die deur die open ging was echt de meest bevrijdende van m'n hele leven! Die sleutel ligt nu dus bovenop de kast en zoontje zegt nog steeds regelmatig als hij ergens sleutels in een slot ziet hangen: "mama, K. kan goed draaien hé?"
Hahaha! Hier precies hetzelfde!! Alleen zoonlief draaide hem niet meer open, heb toen in "lichte" paniek mijn man opgebeld en die is van zijn werk weer gekomen met spoed (5 heeeeeele lange minuten) weergekomen en hij heeft heldhaftig de deur open gebroken. met daarachter een zoontje van net een jaar die trots zei: Knap he!! hmz.... verder ook idd de bekende dingen velletjes tussen de rits, nageltjes te kort, en deze vond ik ook nog pijnlijk.... mama mijn schoenen doen zeer, niet zo zeuren en loop nou eens door! maar mama.....mevr, ja? hij heeft zijn schoenen verkeerd om aan.....ouch.....
Toen zoontje net een weekje op twee oud was en ik klaar was met hem te verschonen wou ik hem terug leggen in zijn stoeltje dus ik draai me om vergetend dat mijn man daar de nieuwe koelkast even neer had gezet, Zodra ik me omdraaide knalde zoontje best hard met zijn hoofdje tegen die koelkast deur, is zo'n beetje 3 keer gebeurd wat heb ik me schuldig gevoeld! Ook met hem in zijn auto stoeltje zetten heb ik zijn hoofd wel eens gestoten, ik voel me daarna altijd zo rot, Maarja we zijn mensen!
Uuuhm ja in de vinger knippen met nagelknippen. En een keer dacht ik dat ze oud genoeg was om los in de kinderwagen te zitten, niet dus. Kind lag met brood en al op de grond hihi. Van vriend mocht ze een keer helpen met thee zetten, de zakjes er in en er uit. Hij stond er bovenop maar ja water kan dan wel eens uit een theezakje lopen, over haar arm. Gelukkig nuets aan de hand hoor verder maar o wat voelde hij zich rot. Ook dacht hij een keer dat ze wel zou blijven staan in een restaurant naast de deur van de mannentoilet, niet dus. Gelukkig leek ik dat op de een of andere manier aan te voelen en kon ik haar van de andere kant van het terras wegplukken. Ach ja, we kenden elkaar toen net en hij was nog geen kleine kids gewend ......dat was te merken hihi.
En idd te wild stoeien kan ik ook nog wel eens hihi, ligt het kind weer een meter verder op de grond, woeps.
Sommige dingen zijn zo herkenbaar. Laatst stond ik met mijn dochter in een pashok, ik meost een broek passen en de broek die ik aan had moest ik uiteraard eerst uit doen, maar met die skinny´s van tegenwoordig gaat dat niet altijd even makkelijk en daardoor geef ik mijn dochter een knietje recht in haar gezicht. Gevolg: Bloedneus en een krijsende peuter!! Och, wat heb ik mij het hele weekend schuldig gevoeld. En vooruit nog eentje! Toen ze baby was en haar duim niet kon vinden had ik ook in haar duimpje geknipt. Bloeden dat het deed. Pleister erop en jawel hoor, blijkbaar had ze haar duimpje gevonden want toen ik weer keek zat de pleister achter in haar keel! Oeps!
Ik heb trouwens ook wat missers gemaakt mbt mijn dochter haar kippenei allergie. Doodleuk een kaasbroodje kopen bij de bakker en mij niet realiseren dat ze daar ei overheen smeren om het 'lekker bruin' te maken! De keren dat ze door mijn missers heeft gespuugd zijn inmiddels niet meer op 1 hand te tellen! gelukkig komt het bijna niet meer voor dat ik zo'n grove fout maak!
Sommige zijn heel grappig maar andere dingen ook echt niet!! Hoe is het afgelopen met het vingertopje, is dat nog gered??
Hier nog eentje waar ik me echt heel erg voor schaam en af en toe nog een traantje om kan laten. Mijn zoontje was nog geen twee jaar en viel van de stoel af. Niet hard, gewoon plof. Even troosten en hij bleef maar een beetje jammeren. Op een gegeven moment heb ik hem maar in bed gestopt, ik dacht dat hij moe was en heb zelfs even op hem gemopperd. Even laten huilen en toen viel hij in slaap. Toen ik hem later uit bed haalde gebruikte hij zijn hand niet meer. Wij naar de HP en zij konden niets vinden. Bij het weggaan mocht hij een cadeautje uitzoeken en toen zagen ze daar ook dat hij zijn hand vreemd bewoog. Dus wij door naar het ziekenhuis, bleek zijn polsje gebroken. Ik voel me hier nog steeds bijzonder slecht over. Het mannetje had gewoon pijn en ik heb hem laten huilen.
haha! Aan de telefoon natuurlijk Neehoor, ik vond het zoooo zielig en ik kon wel janken, maar het viel natuurlijk heel erg mee.
Je wist het niet.... Als je dit had geweten had je anders gehandeld. Snap heel goed je gevoel maar het maakt je geen slechte moeder. We denken natuurlijk dat een kind bij een gebroken pols keihard brult... ipv jammert.
Dat eeuwige schuldgevoel zou verboden moeten worden. Je krijgt het gratis en voor niks, volgens mij op het moment van innesteling...
Hihi wat staan er grappige en voor de moeder zelf minder grappige dingen tussen. Ben heel benieuwd wat mij gaat overkomen straks. Hoop dat het allemaal meevalt. Oud-collega vertelde wel keer dat ze haar kind was vergeten op school. Ze was rechtstreeks naar haar werk gegaan.. Hoop dat mij dat nooit overkomt. Heb namelijk wel van die acties: vroeger met vriendin zouden we haar hond uitlaten. Wij de riem al in de hand en kregen snoepje mee voor onderweg. Halverwege kwamen we erachter dat er geen hond aan de riem zat... Die zat dus nog thuis Ik ben zo bang om ook een enorme blunder met mn kind te gaan maken straks. Maar dan een erge, pff hoop het echt niet :S
Vanochtend voor het eerst vergeten de gordels vast te maken van de autostoel....gelukkig is het KDV maar 200 meter rijden! Mijn man heeft de eerste keer dat hij ging knippen ook een velletje meegenomen, nagels knippen doet alleen mama dus Deur open doen en precies over de teentjes van je kindje trekken Hoofd bonken aan de auto bij het inladen... Velletje tussen de drukkers van de romper (ze doet nu altijd haar beetjes extra wijd "niet velletje doen he mama!" ) Kind omver lopen. Ze was achter me aan gelopen en dat had ik niet door. Ik draai me om om terug te gaan en loop haar finaal omver. Nagels perongeluk in haar hoofdje zetten. Bad te warm (toen ze nog baby was, hij stond wel in het groen en ik vond al dat het bad altijd zo'n drama was...bleek gewoon te warm te zijn voor m'n muppie *schaam* en niet 1 keer, maar regelmatig dus. Tot ik een keer een, naar mijn idee, te koud bad deed. Vond ze heerlijk)
Wij zijn een keer onze dochter vergeten op te halen bij de opvang. We waren beiden al thuis en na tien minuten bedachtten we dat we iets waren vergeten....
Sorry dames maar sommige dingen zijn gewoon hilarisch! Geweldig gewoon. En helaas ook veel dingen erg herkenbaar. -te hete melke (en nog zeggen nee hoor daar huild ze niet door gewoon geven......) -te heet hapje -Van het bed rollen (echt 2keer gebeurt hoe stom kan je zijn) -Van de commode rollen (maar een keer en hier kon ik echt niks aan doen.... Laatst leg ik Suzannah vast binnen in de box omdat Megan onder het zand thuis gekomen was dacht ik we kleden haar wel even voor de deur uit en kan ze direct in bad voor we gaan lunchen. Valt de deur dicht en ik had mijn sleutels al binnen neer gelegd! We wonen in een Hotel dus op de gang is het bij ons gelukkig warm en de reserve sleutels liggen bij de receptie. Dus Megan achter gelaten op de trap en ik snel de sleutels op gehaald. Maaaaaar Megan had geen luier aan omdat ze op PSZ al zindelijk is..... En ja hoor had ze ook nog op de trap geplast. En Suzannah huilen want het was inmiddels al voedertijd geweest dus hele grote gaos door een klein foutje