domme fouten die wij moeders maken

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Moet om sommige dingen ook echt wel lachen hoor!

Mijn oudste die mocht wel even op zijn kamertje spelen, hij was toen een maand of 10/11 en kon net lopen. Ik ging in de badkamer even soppen. Hij stond eerst in de deuropening even te kijken en wiebelde toen naar zijn kamertje, nou hij moest hebben gedacht, wat mama kan, kan ik ook maar dan met de pot sudocrème die ik nog open had staan... Om my... hijzelf, de muren, en vooral het hoogpolige tapijt helemaal onder... Nou uit het tapijt is het nooit weer weggegaan...

Oei haast! Gauw jasje dicht, auwwww velletje tussen de rits!

De deur dichtdoen en je dan afvragen waarom ie niet dicht wil. Je kijkt eens langs de deur, nee niks te zien, nog even duwen, wil ie weer niet dicht. Snap er niks van. Je kijkt eens om en je ziet je dochter staan die nog in de stille fase van het daarna keihard brullen zit... mond open en tranen over dr wangen... ahhhhh

Op vakantie je kind in de lucht gooien, maar ja... in het huisje is het plafond een stuk lager... (papa in dit geval)

Andere vakantie, we moesten opbreken en de kleine moest ook even ergens zijn, meestal zetten wij hem dan in de auto om te spelen maar dat was nu niet zo handig. Ik zei ik doe hem wel in het campingbedje. Wij opruimen en de auto inpakken. Ondertussen was hij in slaap gevallen.
    Papa had niet zo'n zin om de boel netjes op te ruimen omdat we toch smiddags de tent weer op zouden zetten dus had ie bedacht dat hij gewoon de binnentent en de buitentent in elkaar kon laten. Dus haringen los en als laatste de stokken eruit.
    bleef wel een rare bult over...

mijn dochtertje wilde wel even op het plafond lopen, want dat deed ze wel eens met papa (lees, papa is 2m lang) dus ik met alle moeite haar op de kop en kon ze net met haar voetjes bij het plafond, zakt ze zo haar broek uit! Gelukkig kon ik haar nog bij een been vastpakken...

Ik dacht dat papa het traphekje dicht had gedaan, papa dacht dat ik het had gedaan. Oudste dochter schuift wat rond en binnen een paar seconden zie ik het traphekje openzwaaien en haar zo, hup! naar beneden hippen... oh my... zie haar nog steeds gaan en het is al 10 jaar geleden... dat vergeet je nooit weer...

De kinderstoel aanschuiven aan tafel met een handje of een vinger ertussen (bij elk kind wel gebeurd)

Lekker op de schommel! Harder, harder roept ze. Hardstikke leuk. Op een gegeven moment is ze, als ze vrij hoog gaat, klaar met schommelen en zegt, mama klaar! Dus ik denk, zal dr even meteen stoppen. Pak de schommel bij het plankje en hup! daar lag ze op de grond...

wel geen kind, maar de kids waren in de tuin aan het spelen en ik had even door de deur gekeken. Wil ik de deur dichtdoen, wil ie niet dicht dus ik trek hem nog ff extra hard dicht... weer niet zie ik nog net een staart en twee pootjes aan de binnenkant spartelen... zat de kat er tussen...

Ben ook wel eens vergeten de maxi-cosi vast te maken. Ik zet altijd eerst de maxi in de auto op de bijrijdersstoel en dan maak ik de andere kids vast Dus die zaten vast en toen was ik in huis nog iets vergeten en we stonden op tijd. Dus gauw naar huis, pakken, in de auto springen en wegrijden komen we na een uur op bestemming, wil ik de gordels van de cosi losmaken, eh....
    (ik maak ze altijd vast als ik op mn plek zit, dat gaat nl een stuk makkelijker dan dat je helemaal over de cosi heen moet hangen)

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Op ons KDV is dat ook wel een voorgekomen hoorde ik van hun. Alleen betrof het hier gescheiden ouders en ze dachten van elkaar dat 1 van hun het kind moest ophalen. Kindje heeft een heel weekend bij een leidster doorgebracht!:$

Beide ouders waren de hort op. Politie en alles ingeschakeld...niet te pakken kunnen krijgen.
    Op maandag kwamen ze er dus achter.
    Schaam je je dan dood of niet!

3. Trees

Trees Niet meer actief

Wat erg!

Ik schaam me nu wat minder diep voor het feit dat we uiteindelijk 45 minuten te laat waren ;).

4. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Waren een keer aan het stoeien op bed met Naomi.. En Naomi vind het geweldig om op bed gegooid te worden.. Schaterlachen is het dan.

Alleen precies toen ze neerkwam op het bed zat denk ik haar lip tussen der tanden.. met gevolg een tand door haar lip.. en een paar dagen een dikke lip! :(

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb de auto al eens te hoog ingepakt. Simone met de maxicosi ernaast, ik neem een rotonde, kijk in de spiegel, Simone weg. Lag ze onder een tas met kleding. Ik meteen stoppen, tas pakken, maar ik heb een automaat en ik was hem vergeten in P te zetten, rijdt dat ding zo met Simone weg haha! Was maar een paar meter maar ik schrok me dood, ik zag haar al zo de greppel in rijden. Ze sliep trouwens de hele tijd door, die hele tas had ze ook niks van gemerkt, dat ding woog gelukkig ook niet zoveel. Maar ik pak de auto nu wel anders in :)

Of proberen te helpen met kruipen toen ze over de rand van de schuifpui wilde klimmen. Ik til haar op bij haar kont maar dat had ze niet verwacht, zakt ze zo door haar handjes met haar hoofd op de grond. Oeps. Domme mama!

Of bij het aantrekken van de pyjama niet doorhebben dat er een teen in het ophanglusje zit en maar trekken aan die broek, waarom wil die niet aan?

Te heet eten is hier ook wel eens voorgekomen. Vooral kibbeling wil nog wel eens gemeen hete stukjes hebben waar je het niet verwacht.

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

unbelievable!

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    geweldig topic dit! ik zelf nooit iets doms gehad met mn kind(thank god :p)
    Maar mijn vader wel. We waren op verjaardag en mn broer had bekertje met drinken. D begon te hoesten dus opa pakte het bekertje en gaf mn zoontje een slokje. Hij dacht dat er water in zat maar het was pure Smirnoff!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    bedenk me er net nog 1:

mijn ouders hadden net een nieuwe bank en mijn dochter zat erop, en ik dacht, ff de bank testen op de vering. Dus ik plof zo neer op bank en mijn dochter vliegt zo van de bank af hahaha! Ik zie haar nog gaan, gewoon nog in de zithouding door de lucht op haar billen op de grond en zij maar schaterlachen!

en ik heb mijn oudste ook eens in haar oor geknipt... ze had er kauwgom inzitten (hoe? geen idee want ze mocht nog geen kauwgom) met dat ik net knip draait ze haar hoofd weg...

Mijn zoontje die lag op de commode en ik wil een luier omdoen maar om een vage reden viel die uit mijn handen. Ik buk om de luier te pakken en ineens ligt ie op mijn rug! Gelukkig bleef ie liggen!

Van de week mijn 2 jarige op de commode gezet. Ik zeg tegen haar, zitten blijven hè. maar ja... je weet hoe eigenwijs 2 jarigen zijn... ik stond er naast om een luier in de zak te doen en hup! daar lag ze op de grond, tand door de lip... gewoon ook langs mij heen hè. Ze vond zelf: Femme niet goed luisterd hè! Dan ik gevallen zijn! Sindsdien wil ze dus niet meer op randjes zitten ;)

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hahahaha, sorry, lig echt helemaal dubbel! Pfff, wel goed dat je zoontje op de rug terechtkwam zeg.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, hier ook wel wat blunders, maar niet zo veel als jou Napoleon!!
    Hier wel eens van het bed gerold (op een stapel kleding) en een keer van de bank, maar verder niet zo heel veel gekker dingen.

Oh ja, ze is een keer van een klimrek achterover gevallen (was ik niet bij, maar mijn moeder). Hersenschudding, schaafwonden op haar hoofd. Ze heeft denk ik wel 2 weken geklaagd over hoofdpijn!

11. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    het gebeurd niet alleen bij kleine ukkies hoor.
    wij waren aant verhuizen, zwager hielp mee.
    ik breng nadien mijn zwager weg, rij weer naar huis....... ben vlakbij en had heel die tijd toch echt het gevoel dat ik wat vergat.
    rij de straat in, en denk shit, ik vergeet mijn zoon (die bij schoonzus thuis zat). zwager kwam binnen en ze keek al zo raar van, he vergeet ze niet wat?
    ik weer terug, zoon op halen.......... zoon is 8 trouwens hahaha

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier een keertje toen Mila nog in het ziekenhuis lag.. Ze had net haar voeding via de sonde gehad en was een beetje aan het smakken. Ik dacht "misschien wil ze een speentje". Ik dus speentje erin duwen, komt die hele voeding eruit zetten. Oeps! :) iets te ver erin geduwd.

Mijn vriend ook een domme met de sonde, Mila lag toen in een sneeuwwitje-bedje (geen couveuse meer maar bedje met een deksel erop tegen bacteriën etc). De sonde hing vast aan het deksel, omdat er pas voeding gegeven was. We willen haar gaan verzorgen en mijn vriend haalt het deksel eraf, voelt wel dat er iets vastzit en ik roep nog PAS OP! maar gewoon doortrekken.. ;) Hele sonde uit haar neus getrokken, zat nog best vast want haar hoofd ging helemaal omhoog :)kind bleef gewoon doorslapen maar hij voelde zich wel knap lullig.

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

sommige verhalen zijn hilarisch, :D maar ook een hoop ohh en ahh verhalen.:$:)

die van het KDV waar de ouders een heel weekend wegbleven is gewoon triest :(

14. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    herinner me ook nog iets,

ik was even met mijn dochter naar de winkel gegaan en ik reed met de bus van mijn man dus dochter moest voorin.

ik kom terug met de maxicosi (ze was toen een maand of 7/8) en ik gooi eerst de sleutel met de tas boodschappen in het midden en ga dan het stoeltje vastzetten...

met dat ik de deur dichtgooi herinner ik me ineens dat tssjjk geluid toen ik de sleutel neergooide... aaaaaarghh deur opslot, met het geluk van de ramen allebei een klein beetje open omdat het knetterheet was... het heeft een kwartier geduurd voordat een man van de gereedschappenwinkel die gelukkig in de buurt was de sleutel met een haak had opgevist en ik de deur open kon maken gelukkig was mijn dochter de hele tijd vrolijk maar ik stond bijna te janken daar en was in staat het raam eruit te slaan..

15. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    en het allerergst was nog dat 2 oude dametjes langsliepen en zo neerbuigend deden zovan hoe heeft ze dat voor me kaar gekregen lekkere moeder zeg maar :S

16. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    dat vind ik eigenlijk niet meer een domme fout......Wat erg!:x

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ow sorry dames ik lig helemaal in een deuk!! Pis bijna in mijn broek van het lachen de tranen rollen over mijn wangen.

Ik maak zo vaak fouten dan ik zo nergens op kom.
    Gelukkig vind Lise alles leuk... Hoe harder hoe beter!

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ghehe... Wij hebben m eraf geschroefd :p

19. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel

Dit is ook mijn enige blunder tot nu toe... Brullen dat hij deed en toen ik erachter kwam voelde ik mij erg schuldig!! Rotknoopjes.. :)

20. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn

Hahahaha, ik moest erg lachen om de reactie van je dochter!

Deel Deze Pagina