Domme fouten tijdens rijles

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Zouden jullie die met mij willen delen? Kheb nu iets van vijftien lessen gehad, heb er niet echt gevoel voor. Mn instructeur is wel heel fijn, maar hij heeft aan mij wel een uitdaging denk ik XP gister ging de les wel heel slecht. Misschiem als ik hoor dat jullie ook domme fouten maakten, ik me iets minder dom voel? Thanks :)

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Je fouten zijn niet zo snel dom hoor. In het begin moet je zóveel verschillende dingen leren en overal tegelijk aan denken en is het gewoon best lastig. Na een tijdje wordt het echt een automatisme.

Ik maakte niet zozeer fouten, maar ik was heel angstig in het verkeer (als fietser ook hoor, ik vertrouwde na 2x buiten mijn schuld aangereden te zijn geweest in m'n jeugd gewoon andere weggebruikers niet meer) Bij mij duurde het dus heel lang voordat ik relaxed kon rijden.

Als we voor het stoplicht stonden te wachten, was ik in m'n hoofd ook al helemaal aan het opdreunen op welke volgorde ik alles moest doen als het licht op groen sprong, haha.

Ik ben ook een keer bijna op de middenberm geknald, want de weg splitste, maar dat zag ik niet doordat ik met het zonneklepje zat te klooien, hahaha.

De meeste instructeurs zijn wel wat gewend hoor! Zelf heb ik wel iets van 50 lessen gehad, maar daarna wel in 1x m'n rijbewijs gehaald. :)

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.884
    5.175
    113
    Home
    niet echt tijdens mijn lessen wel tijdens mijn examen
    ik deed ipv mijn lichten de ruitenwissers aan en nog meer van dat soort zenuw dingetjes maar gelukkig wel gelijk geslaagd :)

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Met 50 naar een kruispunt toeknappen en niet alvast vooruit kijken wat vaart minderen. Ik kon dus vol in de ankers en had bijna iemand in de kofferbak. De instructeur zat gniffelend naast me, vond ie een goede les. Klopt wel, ik heb het nooit weer fout gedaan :D

Op mijn eerste examen haalde ik voor een kruispunt twee fietsers in. Moet je ook niet doen, ben ook gezakt toen.

Op m'n tweede examen moest ik een gekke bocht door, ik had m'n handen vol aan stuur, knipperlicht, pook... En toen tikte ik per ongeluk het grote licht aan. Ik had geen idee en reed mooi verder. Iedereen seinde en zwaaide naar ons, de examinator zwaaide steeds vrolijk terug. Tot we een andere lesauto tegen kwamen die ook seinde en zwaaide, toen ging er pas een lichtje branden (ghe..) bij ons. Die man zegt tegen me: aha, je hebt het grote licht aan! Ik: o... Verrek ja. En waar moet ie uit want ik heb geen idee?
    Ben wel geslaagd toen ;)

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wat ik had.. ik had een instructeur die nogal met gebaren sprak. en soms was hij een btje moeilijk te verstaan. hij wees dan vaak naar links en rechts als ik er af moest. Op een bepaald moment was hij aan t praten en zei dat ik rechtsaf moest. (linksaf stond verboden in te rijden bord!) maar door zijn verhaal wees hij naar links. Dus ik stuurde leuk naar links....

Hij: wat doe je nou?!
    Ik: uh..... naar .... rechts? En wijzend naar links!

we hebben er samen wel hartelijk om gelachen :p

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Och ja, ik haal links en rechts nog al eens door elkaar, zelfs op mijn examen (was wel in 1 x geslaagd), dus dat ging nog al eens mis. Of over busbanen rijden :D en dan die humor van die vent, och, och, ik moest het wel van mezelf halen in 1 keer, kon de gedachte die flauwe grappen nog langer aan te moeten horen (ga jij bij de kassa ook in de langste rij staan? Andere links! Ik wil niet dat je rijdt alsof je de Avrobode door de bus krijgt etc.), niet aan.
    Ik haatte die autorijlessen echt. Midden in Den Haag en dan sloeg de motor 3 x achter elkaar af, tig middelvingers op en mijn rijleraar die dan weer zijn raampje opendraaide en ik vervolgens tussen allerlei gezellig scheldpartijen kwam te zitten :D, kan er achteraf wel om lachen, maar toen werkte het nogal op mijn zenuwen.

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op mijn examen nota bene op een heel druk kruispunt geprobeerd op te trekken in de 3e versnelling. Dat lukte niet...en de auto sloeg af. Midden op een heel druk kruispunt. Ik kreeg het gelukkig voor elkaar om de auto een leeg parkeervak in te manouvreren, zodat ik niemand in de weg stond.
    Enorm balen.... En ik kreeg niet bedacht wat ik nu fout gedaan had. Tot de examinator zei: "Zet hem maar in z'n 1, dan gaan we weer verder".

Uiteindelijk ben ik die keer wel geslaagd omdat hij vond dat ik een stresvolle situatie goed opgelost had door dat parkeervak in de rijden. :):D

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn vriend is rij instructeur... Waar zal ik beginnen, hij maakt de meeste vreemde dingen mee;)
    Hij heeft nu een jongen die in de 40 lessen zit en die kan nog steeds niet zelfstandig rijden (en die jongen geeft aan dat hij al 30 lessen bij een andere rijschool heeft gehad). Dus met 15 lessen doe je het vast nog niet zo slecht;).

Laatst een nieuwe leerling begonnen die hij als advies heeft gegeven om eerst eens te gaan fietsen voordat ze uberhaupt aan autorijden zou gaan denken (kwam uit verweggiestan en had nog nooit iets van verkeer meegemaakt).

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vol gas over een drempel, werden gelanceerd :).
    Instructeur springt op de rem en vraagt waarom stoppen we hier. Ik zeg nou weet ik veel ( zag het echt niet) Staat er toch een kei groot stopbord voor me neus.
    Proberen op een zeer korte invoegstrook op de snelweg toch vol gas voor de vrachtwagen te duiken en werd dus aangesproken dat ik in zulke gevallen beter gewoon achter de vrachtwagen kan aansluiten. Gelukkig zei hij dit optijd want anders had ik een deel van de vluchtstrook moeten meepakken :)

10. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Ik ben ook bezig met lessen, heb er ietsje minder dan jou gehad. Ik voel me ook zo dom..

Het domste was nog wel dat ik moest optrekken, de koppeling netjes op laat komen en vervolgens de rem intrap in plaats van het gaspendaal..

En terugschakelen? nog nooit 1 keer zelf aan gedacht.

11. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Bedankt meiden, ik voel me al iets minder alleen erin :)

@mamavanY wat fijn, een lotgenoot!!! Schept toch wel een band haha :D ik schoot gister in een stressituatie opeens met mn voet van de koppeling, klonk er opeens zo'n hardek nal! Die instructeur reageerde nogal chaggi.. XP maar ik zeg ik doe het niet om jou te pesten hoor!!
    Misschien moeten we een rijles steunclubje oprichten :D

12. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Een aanrijding met een vrachtwagen :D

13. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Wooo echt!? :$:$ durfde je daarna nog wel??

14. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Ik moest wel :)

Vooral leuk met het invullen van de schade papieren.. Geen rijbewijs niks. haha.

Het was overigens niet mijn fout. De examinator trapte geheel onterecht op de rem. Hebben we ook aangevochten. Moest wel nog een keer op maar dit was een 'gratis' examen van het CBR. Het was gewoon een eikel van een vent.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb tijdens mijn eerste rijles bijna een politieauto aangereden. Serieus. En tijdens mijn tweede bijna een voetganger.

Maar toch na 30 lessen in 1x geslaagd dus er is nog hoop voor je ;)

16. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik weet het niet zo heel erg goed meer maar ik weet wel nog dat ik wel vaker vergat terug te schakelen voor een stoplicht en dan probeerde weg te rijden in de 3 en dan natuurlijk de motor afsloeg en ik maar niet wist waar het aan lag :p. Heel fijn voor de auto's achter me :).

En een keertje niet lang voor mijn examen reed ik op de TomTom en kende de omgeving niet echt, toen bleek het dus een afslag te zijn terwijl ik dacht dat het de volgende kort na die was. Ik wilde per se die afslag hebben dus ging ineens in een ruk zonder maar ook een beetje te kijken rechts af :p. Haha, dat was ook niet zo slim. Mijn instructeur was erg verbaasd en zei dat ik dat nooit meer moest doen en het helemaal prima was geweest als ik de volgende had gepakt. Haha..

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik kan me geen echte fouten herinneren van mezelf maar ik weet wel nog heel erg goed dat mn rijinstructeur in slaap viel tijdens de 4e les ofzo, ik heb maar rechtdoor gereden en eens goed gehoest, toen werd hij wakker.

scheten laten deed die ook, dat kan niet anders want af en toe kwam der soms een verschrikkelijke geur mij tegenmoet, het raam opendoen was geen optie want het was miden in de winter en hij deed alsof er niks aan de hand was

18. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik heb rijles gegeven 15 jaar...je wilt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt.

Iemand die op een Tsplitsing naar links moest, komt een auto van links waar we voorrang op hadden en daar schrok diegene zo van dat de handen van het stuur gingen en in de lucht gingen.

Iemand die 20 jaar brommer had gereden..aan komt rijden op verkeerslichten en ineens beide voeten bewust op de bodem zet...zo van dan vallen we niet om.

Iemand die op het examen heuveltje moest rijden en niet meer weg kwam. Examinator heeft toen na 4x afslaan de bediening overgenomen en wel geslaagd.

Iemand die een rijbewijs had en op de snelweg 80 reed omdat ze toch alle tijd had.

Iemand die al een x examen had gedaan (na 45 lessen) en bij een verkeerslicht nog 6x de motor laat afslaan.

Iemand die op het examen op een haar naar een fiester miste en dan tegen de examinator zegt : Ach dat gebeurd toch iedereen wel eens.

Dusssss er zijn echt hele erge gevallen...en daar hoor jij vast niet bij;)

Succes!!

19. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    1e keer afrijden: hellingproef, op het moment van wegrijden slaat de auto uit omdat hij in de verkeerde versnelling stond. Dat opzich was geen reden om te zakken MAAR toen ik weer opnieuw moest vergat ik om mij heen te kijken en reed dus zo weg.......Foute boel.

2e keer afrijden was nog veel erger, ik moest op de snelweg uitvoegen. Ik doe mijn richting aanwijzer uit en rijd de uitvoegstrook op, maar op de 1 of andere manier vergat ik gewoon om te remmen! DIe beste man naast mij op de stoel schrok zo erg dat hij keihard op de rem trapte met als gevolg dat we met slippende banden (het regende) zo door het gras de invoegstrook opgleden....En daar stonden we stil, beide met knikkende knieen, gelukkig dat er niet toevallig een auto was die zou invoegen.Haha ik had deze man de 3e keer weer, en toen wel geslaagd.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Whahaa de allereerste les.. Ging een bocht om(beetje vreemde) en hop over de stoeprand hahah

Deel Deze Pagina