Domme mama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Partyrocker, ik heb het verschoningskussen op de grond gelegd en verschoon haar nu daar. Durf niet meer naar de commode te kijken ;)

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hahaha, zoiets zou ik dus ook gedaan hebben :D.

3. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Aha, ik zie het wel ongeveer voor me. Maar dat zou bij ons juist averechts werken qua veiligheid. Mijn dochtertje is heel vlot qua ontwikkeling en gaat sinds een paar weken zelf staan, ze gebruikt daarvoor alles wat maar een beetje in de buurt komt qua geschiktheid om zich aan op te trekken (krukjes, kast, bank, luieremmer... :D) en zou meteen een poging doen om zich op te trekken aan het hekje om de commode. Misschien heeft jouw dochtertje dat ook gedaan en is ze er overheen geduikeld?

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vind die commodes verschrikkelijk. Mijn dochter beweegt ook extreem veel, draait hele tijd op dr buik. Ze zou nog zo door mn handen kunnen glippen en vallen. Want ze duwt dr zelf ook omhoog met kussen en al. Ik verschoon haar bijna altijd op bed. Kleed dr aan op mn bed en afdrogen. Als ze dan zo aan t bewegen is kan ze in ieder geval niet van bed.

5. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier wil ik even op reageren want je bent zelf ook niet altijd even subtiel in je antwoorden. Toen ik uitlegde dat ik mijn zoon moest laten huilen kreeg ik van jouw ook een niet bepaald subtiele opmerking dat ik dat niet moest doen (in iets minder subtiele bewoordingen....) En ja dat mensen waaronder ik ook dus aangeven dat dit om het netjes te zeggen niet zo'n hele slimme actie was.. ja dat weet je inderdaad maar goed als je iets op dit forum neerzet weet je ook dat mensen gaan reageren en niet alleen met "ach wat erg voor je"... maar ook inderdaad dat het geen slimme actie was...

6. Partyrocker

Weetje, als je er zelf zo mee zit dat er zo gereageerd wordt (waar ik van uit kan gaan als je je herinnert dat Nescio niet zo subtiel tegen je was), waarom moet je het zelf dan wel doen.
    Ik ben niet zo goed in spreekwoorden, maar verbeter de wereld en begin dan bij jezelf zou ik zeggen ;).

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laten we nou geen ruzie maken ;)

Ik heb ook geschreven dat het niet slim was en idd dat wist ze van te voren ook voordat ze dit erop ging zetten! Ik denk ook dat het je eerste reactie is wat je typt..

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wat zou je geschrokken zijn!!! Gelukkig dat alles oke is met je kleintje.

Je hoort helaas regelmatig dat mama´s en papa´s dit gebeurd. Gelukkig zijn de meeste kindjes flexibel en is vaak de schrik het ergste. Mij is het gelukkig nog nooit gebeurd. (even afkloppen, wil niet dat mijn meisje straks ook een keer gaat vallen)
    Laatst had mijn meisje alles op de wasmachine (verschoningskussen ligt beneden op de wasmachine zodat ik niet steeds naar boven hoef) ondergeplast dus moest ik opnieuw schone spulletjes pakken.Toen heb ik haar maar op de grond gelegd op haar verschoningskussen zodat ik veilig de kleertjes kon pakken. Vond ik ook niet heel prettig trouwens.

Maar reken het jezelf niet te hard aan. Je bent verder altijd geweldig voor je kindje en iedereen maakt welleens een fout. Dus vergeef het jezelf en leer ervan.

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Als je mijn reactie goed leest is het gewoon netjes geschreven en niet kwaad bedoelt....
    Maar goed schijnbaar zie jij het anders.....
    En verbeter de wereld begin bij jezelf.... slaat wat dat betreft nergens op..;)

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dit ook een ander niet ;)

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Whahahah het spreekwoorden forum :p

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nooit je kindje alleen laten liggen op de commode!!.
    Ik leg mijn dochter wanneer er bijv wordt gebeld oid in haar ledikant en anders op de grond.
    Ik ken een verhaal van een 5 mnd gezonde baby en vaders dacht ook even snel iets uit de kast te pakken en in ene lag het kind op de grond met als gevolg levenslange schade aan de hersenen.Moet je toch niet aan denken!!

13. Partyrocker

Ja die ja :D...

Als een l*l op een drumstel.
    Kan natuurlijk ook nog.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oeh wat zal jij geschrokken zijn zeg...pfff...

Met de jongste *enkloptditdirectaf* nog geen domme dingen gehad ..maar met de oudste...

We waren nog maar net terug uit China, hij was 2,5 jaar, en zat op mijn aanrecht (keurig aan de andere kant van mijn gasfornuis vandaan) zat lekker komkommer te eten..........en hij wil wat pakken en duikt zo met zijn hoofdje naar voren naar beneden op de vloer.................mijn man woest op me...(net alsof je jezelf dan niet voor je kop kan slaan en je alleen maar kan huilen erom).. Ik stond gewoon naast m, en hij floept zo langs me heen naar beneden.

Mijn jongste is een draaikont en wil alles zien, ik moet altijd een hand op hem houden anders gaat hij er vandoor.

Dat je nou een kamer uitloopt is ms wel wat minder slim ;) maar dat weet je inmiddels zelf ook.

En weet je, we zullen allemaal nog wel vaker domme dingen doen als mama zijnde, we zijn namelijk allemaal mensen..

15. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zoiets kan ons allemaal gebeuren, zelfs de voorzichtigste moeder! Dan schrik je je natuurlijk rot. Ik durf mijn kind geen moment los te laten op de commode en ook op het aanrecht zit ie niet (we hebben ook een kookeiland; aan alle kanten zou hij eraf kunnen vallen) Maar een tijdje terug donderde de kleine wel van ons bed af. Hij was een jaar en zat er midden op. Hij probeerde elke keer naar het nachtkastje van mijn man te gaan. Ik ging even een broek en een paar sokken aantrekken in dezelfde kamer en hield daarbij het bed en het nachtkastje in de gaten. Hoorde ik toch een bonk en een hoop gebrul: was hij aan de achterkant eraf gekukeld. We hebben een nogal grote TV aan het voeteneind staan (mannen... ;)) en daardoor had hij uit het zicht naar de rand kunnen kruipen. Gelukkig is het bed maar 30 cm hoog en ligt er vloerbedekking, maar ik schrok me toch een hoedje! Les: in het vervolg even op de grond zetten.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik verwacht ook helemaal geen sympathie, maar vind het gewoon makkelijk om iemand die zich kwetsbaar opstelt hier en zegt dat ze dom is geweest, nog eens in te wrijven. Al mag iedereen hier zo reageren als hij wil uiteraard, en voelen de reacties hier niet als inwrijven. Gewoon een bevestiging dat ik heel dom ben geweest.:D

Ik heb dit geplaatst zodat het anderen het kunnen voorkomen. Dat je ondanks extra veiligheidsmaatregeln nog altijd heel erg moet blijven opletten. Want door dat veiligheidshekje ben ik lakser geworden. En dat mag dus niet. Net alsof je je peuter in een zwembadje met zwemvleugeltjes even uit het oog zou verliezen. Dat kan ook iedereen overkomen. Maar het mag niet gebeuren.

En ik weet niet over welk topic je het hebt waarop ik heb gereageerd, maar ik ben zelf echt anti- laten huilen onder 1 jaar en ja, dat laat ik dan ook weten. Subtiel is het misschien niet, maar dit is internet, dus dan lijken reacties harder dan ze zijn bedoeld.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pff wat zou dat schrikken zijn geweest zeg! Vooral als je m ziet gaan... brr.

18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Sommige hulpmiddelen geven (alleen) een soort schijnveiligheid. Als jullie dat hekje niet gehad hadden, was je niet weggelopen en was je dochter niet van de commode gevallen. Hetzelfde geldt voor bv traphekjes ('die zit toch dicht..').
    Wij willen alles veiliger maken, maar door het vertrouwen in dit soort hulpmiddelen, worden we ook lakser. Met soms vervelende gevolgen..

Gelukkig heeft je dochtertje er niks aan overgehouden..

19. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Zeker schrikken, dat doe je nooit meer!
    Maar ja, het kan altijd gebeuren, mijn dochter schrok van mijn andere dochter die ineens geluid maakte, draait zich super snel om en ik zag het niet aankomen, en toen floepte ze zo uit mijn armen. Was ook echt een klap, mennnn...... Gelukkig ook niks aan over gehouden!

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Nescio, ik vind het wel dapper en gedurfd dat je eerlijk op durft te schrijven dat je een 'domme mama' ben geweest.

je bent echt niet de enige mama die wel eens een inschattings foutje maakt en zo kunnen we van elkaar leren.

Zo hebben wij maan zoontje op vakantie heel hard met kinderstoel en al laten vallen. Het was zo'n ikea stoel (in een restaurant) maar er ontbrak een poot. Mijn man en ik hebben het totaal niet gezien, ondanks dat we hem zelf gepakt hadden. Ik zet mijn zoontje er in, stap op zij naar mijn stoel en zie in mijn ooghoeken zo zoontje met stoel en al om vallen. Keihard op de grond. Ondanks dat het restaurant zich erg schuldig voelde, heb ik me de rest van de vakantie de slechtste moeder ter wereld gevoeld (overigens ook allemaal goed afgelopen.)
    Weetje het is altijd zo makkelijk om over elkaar te oordelen, gelukkig is het goed af gelopen en je hebt vast 'je lesje' wel geleerd..

Deel Deze Pagina