Domme mama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het gebeurt iedereen echt wel een keer! Iedereen weet hoe het hoort maar dit soort dingen gebeuren altijd in een onopgemerkt ogenblik. Onze oudste is een keer staand voorover van ons bed afgekukeld, de jongste ook een keer van tafel gerold toen ze kleiner was, schrok me rot, bukte net 1 seconde om iets te pakken en huppatee. Dus laat je geen schuldgevoel aanpraten door reacties hier. Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal helaas heel soms! En het zorgt ervoor dat je weer extra goed oplet!

2. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Inderdaad, vroeg of laat gebeurt ons allemaal weleens wat doms....
    Hier hebben alle kinderen weleens een flinke klap gemaakt, behalve de jongste, maar kan erop wachten dat daar ook nog weleens wat mee gebeurt...

3. Delta

Delta Niet meer actief

Ik gebruik nooit de commode, verschoon haar altijd op het lounge gedeelte van de bank, is het een poepluier? dan pak ik het verschoningskussen, en als ik ff handen wil wassen leg ik dr op de grond naast de bank :)
    ik haat die commodes zo erg!
    gelukkig heeft je meisje in ieder geval niks ernstigs!
    maar is heel erg schrikken denk ik ja.

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat schrikken zeg! Gelukkig gaat het goed met je meisje.

Ik vind het goed dat je hier een topic over opent. Tuurlijk was het niet slim van je, maar zo wordt iedereen er weer even aan herinnert dat dat dus niet slim is. Bedankt dus!

En iedere moeder/vader doet wel eens iets doms. Het is alleen maar heel goed als je daar eerlijk over kunt zijn, dan kun je er iets van leren.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben het er mee eens dat een ongeluk in een klein hoekje zit en ieder kind gaat vallen en ontglipt je wel eens maar je kind op de commode laten liggen en de kamer uitlopen om je handen te gaan wassen vind ik gewoon onverantwoord, net zoals je kind op het grote bed laten liggen en weglopen, je kan bij mij heel ver gaan maar dit valt niet onder een klein dom ongelukje sorry....

Er is volgens mij een zelfde topic geweest over een man die dit deed en die kreeg vervolgens de wind van voren hier, van iedereen...

Maar laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen, daar vind ik deze topic wel goed voor ;)

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen

Dit dus..
    Ik hoef niet nr 57 te zijn die benadrukt dat het niet zo slim was, bovendien had je dat zelf ook wel door;)

Ik vind t dapper van je dat je zo met de billen bloot gaat!
    Nu is iedereen er weer alert op

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Onverantwoord vind ik een groot woord, want je kent mijn dochter niet. Iedereen stelt zich voor: een baby alleen, grote hoogte: gevaar van vallen, dus NOOIT alleen laten. En dat is ook gewoon zo.

Maar het is zo dat mijn meisje nooit rolt of woelt, ze is een heel rustig kind en blijft altijd op haar rug liggen. Daarnaast is het verschoningskussen aan beide kanten afgeschermd, dus zich draaien en eroverheen kukelen kan ze niet. Maar het is dus wel zo dat die bescherming en haar rustige gedrag mij lakser hebben gemaakt en een gevoel van schijnveiligheid hebben gegeven. En daarom heeft dit kunnen gebeuren.

Ze is op de een of andere manier naar achteren gevallen (weet dus nog steeds niet hoe), opgevangen door de stoel die naast de commode staat en zo op de grond terecht gekomen.

Dom? Ja, dat zeg ik zelf al. Laks? Ook dat. En schuldig? 100%.

Maar onverantwoord? Nee, sorry. Ik vind het te ver gaan om een andere moeder die je niet kent onverantwoord te noemen, als iedereen toch weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Er zullen misschien andere ouders zijn die wat makkelijker zijn als hun kind in bad zit bijvoorbeeld. Ik zal mijn dochter nooit alleen laten in bad, zie te veel doemscenario's voor ogen, maar ik kan me voorstellen dat er ook ouders zijn die bijv. even snel een handdoek pakken, etc. Dan kan er ook iets mis gaan. Dom, ja. Maar onverantwoord? Daar krijg ik een nare smaak van. Doet me aan verwaarlozing of opzettelijke schade toebrengen denken.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik reageer alleen op dít specifieke geval en bestempel je verder niet als onverantwoorde moeder, dat maak je er zelf van...is zeker niet zo bedoeld.

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Volgens mij is het voor ts nu wel duidelijk, dat het onhandig was.
    Lijkt mij onnodig om daar op door te blijven gaan.

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Och jeetje, wat zul je geschrokken zijn zeg!! Knap van je dat je het hier neer zet... Ik denk ook wel eens, och kan wel even, maar je kan eigenlijk nooit weten wanner ze bijvoorbeeld begint te rollen. Als ik hier toch eventjes weg moet omdat ik wat vergeten ben (of laatst, moest ik enorm nodig plassen :)), leg ik haar met kussen en al op de grond :)

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Hier ook als de dood dat ze gaat duikelen... Als ik weg moet van de commode, neem ik haar altijd op de arm, desnoods meteen hydrofiel tussen de beentjes. In de commode ligt in principe alles wat ik nodig kan hebben. Ik heb een grote fles handalcohol op de commode staan, dus hoef alleen bij grote kaka mijn handen te gaan wassen na t verschonen.

Meisje heeft me hier regelmatig verrast door zich ineens omver te gooien op de arm, is gelukkig altijd goed gegaan!

Vanochtend nog bijna met haar van de hoge stenen trap gelazerd op t station, stapte mis bij de bovenste tree, schrikken!

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Schrikken he! Gelukkig heeft jouw meisje niets. Mijn zoontje is vanmiddag van de bank gevallen. Hij kan sinds een weekje zelf de bank op en dat ging nu mis. Ik zag het gebeuren, wilde hem grijpen en voordat ik hem vast had lag hij al op de grond. Dikke tranen natuurlijk, ook ik :) en nu een dik ei op zijn voorhoofd.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

MadeinUsa, dat is inderdaad schrikken zeg! Ik ben ook heel voorzichtig bij trappen, sommigen durf ik gewoon niet op. Gelukkig zit mijn dochter wel stevig rechtop op de arm en heeft ze me tot nu niet verrast met een plotselinge duikbeweging, maar dat kan natuurlijk ook zo anders zijn.

G89, sneu he. Ik kan me zo voorstellen dat je dan mee zit te huilen. En vooral als je het voor je ogen ziet gebeuren...

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent.. En je je lesje wel geleerd hebt... Wat niet wegneemt dat ik dat soort dingen kan begrijpen.. Zelfs de kleinste, jongste en rustigste kindjes kan dit mee gebeuren... gelukkig is het goed afgelopen in elk geval

15. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wat zou je geschrokken zijn. Gelukkig ging het goed.

Een aantal jaar geleden, bij mijn oudste dochter in haar klas zat een kindje die een stenen trap met maar een paar treden afging op een speelplaats. Helaas was ze gevallen en zo ongelukkig dat ze na 3 dagen was overleden.
    Levensgevaarlijk die stenen trappen.

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    is ze niet op haar hoofdje gevallen? dan is er kans op hersenschudding. niet om je bang te maken hoor, maar hier na een val van de bank kregen we al het advies om de kleine om de 2 uur 's nachts wakker te maken.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb het niet zien gebeuren, maar toen ik haar zag lag ze al op de grond, op haar rug. Ze heeft een 'zachte landing' gemaakt op de stoel met kussen die naast de commode staat (ze is dus naar achteren gevallen en niet over de rand getuimeld) en is via de stoel op de grond terechtgekomen.

Het gekke was dat de hydrofiel, die als kussentje onder haar hoofd lag op het aankleedkussen, ook was meegekomen en dat ze daar nog op lag op de grond. Ik dacht ook meteen aan een hersenschudding, allerlei dingen flitsen door je hoofd, maar ze huilde direct, was na 2 min. weer stil en begon gelijk weer te spelen en te kletsen. Het was begin van de dag, dus heb het goed in de gaten gehouden. Ze heeft goed gegeten en ook twee dutjes gedaan. Heb verder (gelukkig!) niets van pijn of letsel kunnen vaststellen.

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Och wat sneu voor je meisje.. En ook voor jou hoor! Ik weet precies hoe je je voelt, mij is iets soortgelijks overkomen en ik heb me er dagen vreselijk over gevoeld!
    Mijn meisje bewoog op die leeftijd ook bijna niet, rolde nog amper om en als ze het deed was het 1 kant op en vaak nog maar half ook.
    Ik ben dus ook zo dom geweest om haar alleen te laten. Op ons bed, in de richel tussen de twee matrassen in, de dekbedden zo gevouwen dat ze een dijkje vormden en ik rende even snel naar de badkamer.

De rest laat zich raden dus ;)
    Dit zijn dingen die je voor altijd bij blijven, dat doe je echt niet nog een keer. Ik ben sindsdien zo voorzichtig geworden. Als ik ze nu op de commode ligt en ik iets uit de lade moet pakken, hou ik bijvoorbeeld altijd een hand op haar.
    Laat je niet gek praten door sommige reacties, vele moeders zijn je (helaas, dat dan wel) voor gegaan en dat zijn echt niet allemaal domme en onverantwoorde moeders met maar 3 hersencellen. Het is een harde les, maar gelukkig met een sisser afgelopen! :)

19. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Agghh je hart staat denk ff stil!

Had gister nog...buggy vergeten vast te maken ze zat op handen en knieën op de parkeerplaats!!!!!!!!!

Pfff

20. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Precies iedereen maakt fouten en denk dat je het topic geopend hebt om mensen te behoeden dat het hun gebeurt en niet om veroordeelt te worden over dat het gebeurd is iedereen maakt fouten en gelukkig gaat het goed met je kleine...

Ik zie ook dingen van andere voorbij komen dan denk serieus? Zou ik nooit doen of het zou mij nooit gebeuren maar zeg inderdaad altijd: oordeel niet en zeg nooit nooit een verkeerde keuze of ongelukje zit in een klein hoekje.

Deel Deze Pagina