Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit dom vinden. Ik dus wel. Mijn dochter is een halfbloedje. Half-surinaams en half-nederlandse. En tja, de meeste surinamers zijn ook weer van alles en nog wat, dus ja, ik ook. Ik heb neefjes en nichtjes die er gewoon puur hollands uit zien. Dus voor mij ziet mijn dochter er gewoon half bloed uit. Zeggen mensen op straat ( en op het werk). Is ze niet te licht? Waarom heeft ze glad haar? Hoort ze geen krullen te hebben? Jij bent toch donker? Zwart is dominant hoor.... je dochter hoort donkerder te zijn met krullend haar.... Of wat ik ook vaak hoor: Is dat jouw dochter, ze is zo licht. En als ik ja zeg, zien ze pas dat we qua gezicht op elkaar lijken. Dus toen ze het vroegen leken we nog niet ofzo?? En als laatste: Waar ben je geboren? Dus ik zeg nou hier in nederland. Waarna de persoon in kwestie hysterisch lachend zegt. Oh jahahahaha, wat leuheuheuk..... en de mond houdt.
de jongen-meisje vraag is hier ook erg bekend. ik vind het niet altijd even erg. maar als iemand vraagt of zegt: oh wat een lief jongetje of mannetje vind ik dat wel irritant. ik reageer er niet meer op als ze dan vragen hoe hij heet zeg ik: ze heet leah en dan snappen ze het niet meer. dus als je het niet gelijk ziet, zeg dan niet jongen of meisje. maar vraag wat het is (vind ik minder vervelend) ik probeer ook vaak naar kleding te kijken (met winterjassen is het iets moeilijker, maar in de zomer met een jurkje ofzo of inderdaad compleet roze)
@daisycanchez... haha die mensen die weten gelijk niet meer wat zeggen gewoon dicht geklapt hihi! ow, ps... tis mss stom maar vroeger (in mijn grootmoeders tijd) droegen jongens Roze en meisjes Blauw... daarom dat het ze nog vaak zeggen tegen kindjes met Roze kleren! wat een lief kereltje ik krijg van mijn oma nog regelmatig roze pyamatjes ed... terwijl jamie toch echt wel een piemeltje heeft
Aansluitend op jouw Ausfahrt moest ik denken aan een concertbezoek van Bon Jovi, een aantal jaren geleden. Het was in Bremen (Duitsland) en we gingen met een touringcar. We hadden voor de grens eventjes een plaspauze gehouden, afijn, wij de bus weer in, en voorbij de grens bleef de chauffeur maar zachtjes rijden. Hierop flapte ik er zonder na te denken (Dus net op duitse bodem) uit: "Nou komop: GAS!" Een beetje ondoordacht en een domme opmerking!
ik vertelde een vriendin een tijd geleden de volgende mop: er staat een man met een varken op het perron op de trein te wachten. dan komt de conducteur aangelopen en zegt: "meneer,u mag geen varken meenemen in de trein" . waarop de man zegt: "ja maar dit varken is net zo slim als een hond". "hoe kunt u dat bewijzen?" zegt de conducteur vervolgens. dus de man pakt een stok,gooit hem hard weg en zegt tegen het varken "blijf!" dus die vriendin zit me met grote ogen aan te kijken en vraagt: "en?bleef hij zitten?"
Haha geniaal topic! Mijn moeder had een verlangslijstje gemaakt voor dr verjaardag, Geurtje, eau de riool ofzo. Komt mn tante, ik heb het gevraagd bij de douglas maar dat kenden ze niet Hahah. Vriend, Je moet geen ouwe schapen uit de sloot halen joh. Werk op een meldkamer, zijn ook een soort helpdesk. Vrouw belt, me monitor doet het niet meer. Ik 'brandt het groene lampje dat hij aanstaat?'. Vrouw... uhm nee?! Collega had een vrouw aan de telefoon die een afspraak afzegde omdat ze met haar kind naar de dokter moest. Stuurt ze een mailtje naar een collega. 'Mevrouw .. kan niet komen ze moet met haar kind of kip naar de dokter'. Had ze dus niet goed verstaan, maar lijkt mij niet dat iemand met zn kip naar de dokter gaat
Ik had het laatst ook met de volgende mop: Het leeft onder de grond en heeft nooit hoofdpijn......een paracetemolletje. waarop me collega zegt: bestaan die echt....ik heb der maar in die waan gelaten
Mijn zusje's slaapkamer is op zolder, en daar lopen nog wel eens beestjes.. Gisteren liep er een beestje op dr bureau, zij noemde het een pissebed, maar toen ze het probeerde dood te slaan viel ie naar beneden.. 'Oh, ik zie 'm niet meer.. Oooooh, hij is in m'n pantoffel gevallen! Nu is het een pantoffeldiertje!'
Oh hier nog een domme tegen mijn schoonmoeder: Ja jij bent protestant en ik ben christelijk! Ik bedoelde te zeggen katholiek hihi. Ze was echt NIET blij!! Gelukkig kunnen we er nu om lachen. Athans schoonzusje en ik
ik heb nog niet het hele topic doorgelezen dus als zoeiets er al bij zit Ik werk in het voortgezet onderwijs en soms heb je wel eens een leerling die even op zn nummer gezet moet worden, dus als ie (ja sorry, meestal hij) even vervelend is vraag ik of hij een klusje voor me wil doen: Ik begin met een zogenaamde uitleg op het bord en dan zeg ik, stik, zo kan ik niet verder. Piet, wil jij even voor mij bij de congierge een plintentrapje halen? Piet helemaal blij dat ie de klas uit mag, eventjes en roept dan: Ja hoor en dan gaat ie snel naar de congierge. Ondertussen is er dan in de klas altijd 1 die vraagt, wat is een plintentrapje? Die kop van Piet is dan ook geweldig als ie terug komt! Ik een jaar of 3 en komt een man door de straat gefietst, donker en met een enorme baard. Kijk pap, een zwarte piet! ongeveer net zo oud, voorop bij mijn vader op de fiets en we rijden langs een bushalte waar een vrouw inzit met een rood hoofddoekje, pap, kijk roodkapje! En laatst nog... genant! Ik had vorig jaar als eens een leuk jongenspakje gekocht voor een vriendin maar door omstandigheden konden we niet snel op kraamvisite en toen het wel kon was het pakje inmiddels te klein. Dus bewaard zo van dat komt nog wel een keer van pas. Mijn zoon en dochter hadden bij hun vader een broertje gekregen dus ik dacht, ah mooi dan kunnen we dat pakje geven als kraamcadeautje. Dus toen we bij de weekwissel de kinderen bij hun vader kwamen halen en tegelijk op kraamvisite gaf ik dat pakje en zei: alsjeblief, ik hoop dat je het leuk vind want ik had het eigenlijk voor iemand anders gekocht...
ik heb er 1 van mijn moeder ( was gister) je kan toch nu bij de ah van die poppetjes sparen van sneeuwitje. dus ik had er weer 2 en kom bij mijn moeder en zeg: hoeveel poppetjes zijn er eigenlijk die je kan sparen? zegt ze: euhm hoeveel dwergen zijn er? 11 toch? hahaha ik kwam niet meer bij en zij zelf ook niet toen t kwartje eenmaal viel
Het verhaal van mendie doet me ergens aan denken.. Ik zat een tijdje geleden naar dat programma te kijken met die domme meiden hoe slim ben jij ofzo... toen zei ze echt zo die meiden zijn zo dom echt niet meer normaal ze weten niet eens dat Nelson mandela de koning is van Afrika... hihi en toen zei ik nou ga ik jou ff testen..hoeveel provincies heeft nederland....was heel lang stil....twee toch?? jah hoor voor jou zijn het er twee! lol
en om er maar meteen een domme actie achteraan te gooien... Wij om 11 bepakt en bezakt, klaar voor de 20 weken echo. Hup in de auto, parkeren melden etc, komt de receptioniste op een gegeven moment, eh jullie staan om half 2... Oeps!
Superleuk topic dit... ik heb nog een vreselijk domme actie van mezelf van heel wat jaren terug.... Zit met mijn ouders, broertje en zus in de trein in frankrijk.... Zit er een stelletje naast ons, waarvan de man een erg strak en glad kort broekje aanhad.... die mensen waren een franse krant aan het lezen.... dus ik begin tegen mijn moeder te praten over hoe zijn geslachtsdeel erbij ligt en dat hij wel erg groot geschapen is...mijn ma en ik giebelen enzo natuurlijk...want tsja, die mensen verstonden ons toch niet!! later legden zij de kranten weg en beginnen nederlands tegen elkaar de praten...bleken ze 2-talig te zijn.... ik schaamde me vreselijk en mijn moeder ook trouwens
Keertje zaten we met zn 4en aan tafel en zegt mn pa ineens : waarom heb je maar 4 borden gepakt? we zijn met zn 5en hoor' dus we kijken hem aan en toen begon hij te tellen haha hij begon bij mij '1' daarna naar mn moeder '2' daarna mn broer '3' daarna zichzelf '4' ja en waar is die 5 nu zeiden we in koor hahaha schaamrood stond op zn kaken. gewoon tot 3keer toe volhouden dat we met zn 5en waren.