van mijn schoonmoeder: ze heeft het over mijn oppaskindje die klimt de hele tijd zijn bedje uit, zegt ze: jaa maar dat is ook normaal, want dat doen aapjes (hij komt uit zinbabwe) maar haar schoonzusje zit ook aan tafel, zij komt uit Suriname, dus ook bruin.... OEPS!!!
en dan nog eentje van mezelf, van jaren geleden: ik kom binnen lopen en zeg kijk eens wat voor mooie ketsmuts ik heb in de plaats van kerstmuts
en maandag ook nog in het zwembad met Nienke, ze loopt over een bankje in het water, komt er een man achteruit dus ik zeg kijk uit kijk uit JOH maar ik zei het tegen Nienke, maar die man dacht dat ik het tegen hem had ik nog zeggen dat ik het echt tegen mijn dochtertje zei
Net nog... Ik sta in de computerwinkel in het dorp omdat ik een verloopje moet hebben voor de stroom van de laptop. Ik denk, wat ziet die jongen er bekend uit... Blijkt het iemand te zijn waar ik jaaaaaren geleden eens mee gewerkt heb. (en ook gekust, maar dat terzijde.. ) We raken aan de praat, een collega komt een www adres aan hem vragen, hij geeft antwoord en zegt tegen mij "Ja, is niet mijn computer hoor, ik kom nooit op die website" (geen idee wat voor site ze het over hadden) Ik zeg: "Je wil niet weten wat ik allemaal op het internet doe" Mèèèn... Ik kon wel door de grond zakken!
We stonden van de week op iemand te wachten die met de trein zou komen, maar het duurde wat langer dan gepland, dus stuurde haar een smsje met de vraag of haar trein al geland was........ze had het niet eens door aan het begin.. Pff, wat voelde ik me stom... Vanmiddag stonden we bij de auto om de boodschappen in de kofferbak te doen, en zag dat de achterklep onder het zand zat.. dus ik zeg tegen mn man:"Goh, wat is ie smerig, Je hebt vorige week vrijdag nog met de auto onder de douche gestaan"... Dacht dat hij erin bleef haha.. Man, wat voelde ik me stom zeg... Heerlijk topic dit
Mijn zoontje is nogal verkouden. Geen wonder, want mijn man en ik waren het ook allebei en ik nog steeds. Zegt mijn schoonmoeder gisteren met de allerbeste bedoelingen: als ze verkouden zijn moet je kalm aan doen met melkproducten, met al dat slijm. Mijn zoontje is 7 weken en krijgt alleen borstvoeding dus ik kijk haar aan en zeg: tja, aardappels, groente en vlees past niet door de tepel...
Ik heb over m'n gehele linkerarm pigmentvlekken en ook iets op m'n schouder en borst. Dit heb ik vanaf m'n 5e jaar en gaat niet meer weg. Hier krijg ik dus nog regelmatig vragen over (vooral zomers, dan worden ze donkerder). Wat ik 'daar' heb zitten enz. Toen ik met m'n bijbaantje in de winkel stond, vroeg er op een gegeven moment een man aan mij, of ik net op vakantie was geweest omdat ik zo aan het vervellen was! Toen ik dus zei van nee en het uitlegde wat het was, werd hij rood en zei; "ach... staat toch gezellig!" Ik ben veel gewend wat dit betreft en vind het niet erg om het steeds uit te leggen, maar deze opmerking vergeet ik echt nooit meer.
Hier kwam onze huisarts even langs toen ik pas bevallen was. Hij zegt: het was wel stormachtig he? Het was slecht weer buiten dus ik zeg: Ja uw jas is helemaal natgeregend. Hij zegt: Nee, ik bedoelde dat jouw bevalling stormachtig was! (Mijn bevalling duurde 2,5 uur van begin tot eind, dus snel) Hihihi Naja ik had het excuus dat ik er nog niet helemaal bij was, maar wel super dom hahaha!!
Ik kreeg vrijdag opeens enorme buikpijn dat ik naar het ziekenhuis toe moest. Onderzoeken gehad, ct-scan en alles. Vraagt de arts aan mij of ik moeite heb met de stoelgang, zegt mijn moeder: 'Zoals het van de week rook gaat alles nog goed!' Het was mijn broertje, maargoed, maakt niet uit, gaat om het idee. Zoiets zeg je toch niet!? Mijn moeder heeft btw altijd van die rare opmerkingen als we ergens zijn, bv een ziekenhuis, want ze vind het nogal grappig van zichzelf Ze ligt zelf helemaal in een deuk, maar niemand lacht met haar mee, ze schamen zich eerder voor haar... Het gaat nu overigens wel aardig, heb een ontsteking in mn buik, veel pijn, maar ach, het moet vanzelf overgaan...
Een vriendin van mij had een keer een sollicitatiegesprek. Zij zat daar lekker te babbelen en het gesprek kwam op mode. Zij kletste vrolijk door en maakte op de gegeven moment de opmerking: "Ja zeg nou zelf: roze kleding, dat staat toch eigenlijk niemand!" Toen viel het haar op dat de dame met wie ze het gesprek voerde een knalroze trui aan had!
Ik heb me een keer kapotgeschaamd. Dat was een jaar of 6 geleden. Ik als net twintiger was thee aan het maken voor mijn zus, zwager en mij en ik vroeg aan mijn zwager: "Wat heb je liever, slappe thee of stijve thee?" Ik bedoelde natuurlijk sterke thee. Ik kon wel door de grond zakken. Maar zij lagen in een deuk.
Ik had het pas geleden tegen een vriendin van mij die zwanger was...hahaha: Zij: "Ja het kindje ligt heel diep, bijna tegen mijn rug aan. Straks krijg ik daar last van" Ik: "Huh?!? Kun je dan aan je rugkant ook een dikke buik krijgen of zo?!?!?!" (zij lachen natuurlijk) Pas na die opmerking besefte ik wat ik had gezegd. Alsof je niet alleen een dikke buik, maar ook een dikke rug kunt krijgen door een zwangerschap. Hahaha, sloeg echt totaal nergens op en weet donders goed dat dat niet kan, maar dat flap ik er dan zo ineens uit... Zoooo dom
Gisteravond zat ik met een groep vrienden wat spelletjes te spelen en te praten over onze plannen voor de December maand. Zegt een van hen ineens: "ja gelukkig hebben wij vrij tussen oud en nieuw". Ik moest even denken wat er nu niet klopte maar gaf toen als reactie: "tja is toch wel lekker he, die seconde dan niet hoeven werken"