Dochter 3,5 maand, groeit te langzaam: "Ik zou maar rijstebloem aan fles toevoegen, zodat ze wat meer binnen krijgt." Serieus!? Mijn dochter gaat groeien op gemalen rijstewafel?? Gebakken lucht? Dat geloof je toch zelf niet! Dochter 5 mnd, krijgt flesjes van 130 ml afgekolfde melk: "Ze moet nu toch echt wel naar 5 x 200 ml, dat is beter voor haar." Moet!? Mijn dochter moet helemaal niets en waarom zou dat in hemelsnaam beter zijn voor haar? Dochter 7 mnd: "Nu moet je toch wel echt met pap beginnen, dat is belangrijk voor vitamines. Daar zijn speciale flessen voor." Ik heb zelf heeeeeeel speciale 'flessen', ha ha! Tja, een BV en boterham, dat ziet in haar maagje er toch hetzelfde uit als pap (en zo heb ik er eigenlijk nog wel een paar . Tegenwoordig zeggen ze niets meer, ze weten dat ik toch niet luister )
hier een beker zonder oren en ik laat m zelf knooien. Merkte dat hij zonder oren betere coördinatie had. Op dit moment is het vooral smeren, zodra ik de beker aangeef gaat zn hand erin en als die dan een slok binnenkrijgt, 'sproeit' hij het weer uit. omdat hij sinds 9mnd melk uit een flesje weigert krijgt hij overdag een rietjesbeker met water of thee.
Nou vraag ik dit natuurlijk op de verkeerde plek, maar ook bij fv, is het zo erg als ze dat na een jaar nog wat krijgen? Mijn jongste krijgt nu op werkdagen 1 bv en 1, soms 2 kv flesjes (kv=100ml ongeveer). We maken nu gewoon het pak op, maar stel dat je kind erg moeilijk doet over koemelk. Hoe erg is het dan dat hij/zij nog wat kv krijgt? Ons manneke is nogal een lichtgewicht, dus ik zou dan toch denken, het is goed met jullie, hij kan de calorieën goed gebruiken en slaapt anders te kort gedurende de dag. Ik vraag me dus af of kv-moeders niet ook soms denken, leuk advies, voeren we niet uit.
er is toch ook dreumesmelk? en als bv kan tot 2 jr (en langer natuurlijk) lijkt opvolgmelk me ook geen probleem hoor. Ken ook wel iemand die haar zoontje van 1,5 nog een flesje kv gaf voor het slapen.
Als de hoeveelheid zuivel oke is dan mag dat toch wel? Mijn vriendinnetje gaf haar zoon nog best lang een klein flesje voor het slapen gaan.Lekker bij mama liggen en dan drinken. Ik zag het verschil niet zo met mijn eigen zoontje die het laatste half jaar( van 2 tot 2,5) nog alleen een voor-het-naar-bed-gaan-voeding wou. Ook zo'n fijn momentje.. Alleen hoefde ik zijn tandjes niet meer te poetsen daarna!
Geweldige cb arts heb ik. wat advies over voeding gekregen maar uiteindelijk zei ze dat ik moest geven en doen wat ik zelf het prettigst vond en bv mocht ik gewoon zoveel geven als de kleine wou.
Ik had vandaag hetzelfde als jij moonmama. Ik gaf aan dat ik in de achtste maand overdag af wil gaan bouwen en toen gaf ze wat tips naar aanleiding van de kv, maar zei ook dat ik zelf moest kijken hoe zijn ritme dan is. Overigens is meneer aan de mollige kant, nog geen afvlakking op de curve, juist een flinke stijging!
Gelukkig kan het ook anders idd. Vandaag geweest met baby (12weken). Gewicht bleef iets achter, maar nog binnen normaal. Ze zei dat dat wellicht komt doordat ik net weer ben gaan werken en er dus veel nieuwe dingen voor hem zijn om te verwerken. En dat wellicht door de extra stres mijn melk iets veranderd van samenstelling. Ze vroeg hoeveel afgekolfde melk hij krijgt op kdv. 150 ml. Dat mochten we iets ophogen, en dan laten drinken zolang hij wil. Uitproberen wat hij pakt dus. Nu was ik dat zelf al van plan, omdat de flesjes steeds schoon op gaan. Ben wel benieuwd wat ze met 4 maanden gaan zeggen. Had eigenlijk willen vragen naar de nieuwe richtlijnen mbt bijvoeden. Vergeten. Heeft iemand het boek 'eten voor de kleintjes'? En wat vind je ervan? Of ga ik nu off topic?
Sommige opmerking die ik hier lees moet ik wel om lachen, maar het is natuurlijk wel gewoon triest dat dit soort informatie gegeven wordt.. Pas met mijn 6 maanden oude dochter geweest, arts gaf aan dat er wat eten betreft nu veel gaat veranderen, aantal voedingen zal terug gaan naar zo'n 3 keer per dag en dan eerst een boterham en dan de borst. Ik maar gezegd dat mijn oudste ook nog zeker 4x per dag krijgt.. Toen zei ze alleen nog: 'o ja, bij jou is dat doorgegaan'. Tijdens de zwangerschap bedoelde ze, vinden ze zo bijzonder daar. Was wanneer ik hun adviezen opgevolgd had ook vast niet zo gelopen. Heb verder helemaal geen problemen met het cb, maar hier verbaas ik me toch telkens over. Voel me daar ook altijd een uitzonderlijk geval ..