domme opmerkingen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marina99, Oct 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ja ginny dat is helemaal erg: wat als t niet lukt pffff

mijn moeder heeft een keer t lef gehad om te zeggen: misschien lukt t wel helemaal niet!

toen heb ik ook geschreeuwd dat ze lekker zo positief moet blijven!
    pff

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    4,789
    620
    113
    Female
    Noord-Holland
    Jeetje...ik moet echt even tot 10 tellen hoor :rolleyes:

VRESELIJK!

3. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    heb nog een hele nare gehoord. Een collega van mij is zo'n 30 kilo te zwaar. Ze is al jaren bezig en was via behandeling zoveel eindelijk zwanger. Toen ze na ruim 10 weken een miskraam kreeg, was t commentaar niet mis. Meerdere collega's zeiden keihard, tja dat krijg je ervan als je zo dik bent!.

Ik vraag me echt af wat mensen denken als ze zoiets zeggen. Mogen dikke mensen geen kinderen krijgen of zo?

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    ARGH!

Gelukkig hebben we hier genoeg meiden die elkaar wel een hart onder de riem kunnen steken!

Jemig wat een verhaal zeg marieke1610. Heb je er wel eens over gedacht naar een ander ziekenhuis te gaan?

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wat er tijdens onze weg in de mmm wel niet werd gezged...daar wil ik niet aan terug denken. In je gezicht postief doen en achter je rug klagen en opmerkingen maken!

Toen we uiteindelijk een postieve test hadden, zeiden verschillende...het gaat waarschijnlijk toch nog fout...Nou dank je wel!

Gelukkig gat alles goed, maar nu ik moeite heb met lang lopen en staan op mn werk begint het gezeur weer...want zwanger zijn prima, als ze er maar geen last van hebben.

6. cjpt nee ik wil wel graag dar in  dat ziekenhuis blijven.. mn eigen vaste gyn is namelijk wel oke haha+ dat t lekker dichtbij is enzo...poobear nah dat is me ook een opmerking: van t gaat misschien toch wel fout! hoe lomp kan je zijn!

7. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    My God !

Ik zal ook even een situatie schetsen :
    Mijn schoonzus is ongewenst zwanger (imiddels 25 weken, zij wil heel graag wel hij nog niet zo, het is gebeurd toen hij voor het zingen de kerk uitging :confused: )
    Ook mijn zus is 15 weken zwanger, en van alle vriendinnen zijn er 2 NIET zwanger, dus overal dikke buiken wat me soms even teveel word....

Maar goed ik had laatst een dipdag, en ik moest even uithuilen. Gelukkig kwam een vriendin even langs en ik vertelde dat ik soms moeite had met mijn schoonzus (bijv. gaat ze naast me zitten met een verjaardag om even met me te kwebbelen, en dan komen er allemaal mensen op haar af om te vragen ,voel je je kindje al goed etc.etc.(ik snap wel dat ze het vragen hoor) waarna ik natuurlijk gelijk in tranen uitbarst en mensen vol onbegrip naar me zitten te staren) dus ik verteld dat ik hier moeite mee had en weet je wat ze zei :
    Het is ook niet leuk voor haar hoor :confused: :confused:

ehh hallo zij is zwanger en ikke niet, wij willen het zooo graag en bij haar komt het aanwaaien. Dit heeft me zo gekwetst :cry:

8. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    zooo herkenbaar alle dingen, tja de opmerking er niet teveel mee bezig zijn dan komt het vast wel goed... uhuh tuurlijk.. vertel ff hoe doe je dat als je op een gegeven moment bijna iedere dag naar het zh moet? en iedere dag 2 spuiten in je buik moet zetten? dan zijn ze wel uitgelult hoor.

maar ja, het doet pijn dat sommige mensen gewoon niet snappen hoe het is om in de mmm te zitten. de spanning, hoop en het verdriet. ze schijnen het niet te willen snappen.

9. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Nee, ik weet niet wat jullie voelen, kan me er ook niets bij voorstellen......

Maar....die opmerkingen die ik de afgelopen 5 pagina's heb zitten lezen zorgden echt dat mijn nekharen rechtop gingen staan!

De opmerking van de zaadjes op brood, of de opmerkingen van een kindje komt als het wil...pfff, jeetje zeg, hoe durven ze!?!?!?

En een paar bladzijden terug las ik van mensen die wel altijd zeggen dat het in 1 keer raak was enzo. Dan ken ik er nog eentje, die ik, zonder iui, icsi of ivf al erg vind, laat staan jullie meiden hier:

Ik heb nu een stel al voor de 2e keer dezelfde opmerking horen maken. De 1e keer dacht ik nog...ach.... de 2e keer dacht ik, hoe dom ben je nu werkelijk!

Bij de eerste was er eigenlijk een grote reis gepland, vlak na het trouwen. Maar ja, zwanger... Zeggen ze "ja, we wisten niet dat het zo snel raak zou zijn"
    Nu vrij snel voor de tweede keer zwanger...dus sommige mensen zeggen "goh, we dachten niet dat jullie alweer zo snel een tweede wilden". En weer die opmerking "tja, we dachten niet dat het weer zo snel raak zou zijn"....

AAAAHHHHH.... Hebben die lui geen biologie gehad ofzo? In theorie kan het zo zijn dat als een man zijn zaad in een vrouw lost, dat ze dan zwanger kan raken? Daar zit toch geen verplichte starterstijdslimiet aan?

En tja, dat zeggen ze tegen iedereen. Lekker pijnlijk als dat tegen iemand is die al heel lang bezig is....

(goh, ben nog steeds perplex van de zaadjes op brood opmerking, zou die collega echt niet meer serieus gezellig kunnen aankijken....)

Meiden: respect voor jullie!

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    dit is echt zoooooo herkenbaar, jij hebt verdriet maar anderen die dat verdriet niet kennen, begrijpen het gewoon écht écht niet!En dan krijg je zulke opmerkingen...

mijn vriend vertelde me dat ze op zijn werk allemaal zeggen: is het nog niet gelukt, moet ik het ff doen dan?

sjonge jonge, die staan er echt niet bij stil dat we twee miskramen hebben gehad...

11. MenM

MenM Actief lid

Dag lieve meiden,

Het is inderdaad vaak kwetsend wat er gezegd wordt, maar sommige opmerkingen zijn niet verkeerd bedoeld. Soms proberen mensen je hoop te geven, ze weten gewoon niet hoe ze moeten reageren. Nu heb ik het natuurlijk niet over de opmerkingen met betrekking tot gewicht enzo.

Begrijp me niet verkeerd (Nadat ik 13 jaar geleden colitis ulcerosa kreeg, heb ik 4 zware operaties gehad en inmiddels heb ik een dunnedarm stoma. Wij zijn zelf ook al bijna 2 jaar bezig en wachten nu op IVF), maar hoe moeilijk het ook is, als er dames om je heen zwanger zijn (de hele wereld lijkt wel zwanger...), dan verdienen zij natuurlijk ook die aandacht die wij graag zouden krijgen mocht het bij ons ooit lukken. En niet iedereen die zwanger is, is zo maar ineens zwanger. Niet iedereen is open over hun situatie.

Ik probeer empathischer te zijn. Wordt er weer eens een "domme" opmerking gemaakt, laat ik het voor wat het is. Onwetendheid overkomt ons allemaal en waarschijnlijk heb ik ook wel eens een "domme" opmerking gemaakt, zonder dat ik bewust iemand wilde kwetsen. Iedereen ontvangt een opmerking ook weer anders en op het moment dat je niet goed in je vel zit, steekt het je nog veel meer. Dat is ook heel begrijpelijk en daar hoeft niemand zich voor te schamen en je hart luchten bij de mensen die hetzelfde doormaken of hebben doorgemaakt kan ook een geweldige opluchting zijn...

Daarom een "domme" opmerking die mij deze week voor de voeten werd gegooid:
    "Wil je anders mijn kinderen een keertje lenen, misschien wil je ze dan helemaal niet meer...!" ;)

Verder wil ik iedereen heel veel sterkte wensen!

Lieve groetjes M

12. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Ik heb deze collega toen ook vrij duidelijk en direct aangesproken.
    Toen stonden haar de tranen in de ogen
    Als nu het thema zwanger worden ter sprake komt, is zij degene die zwijgzaam erbij zit ;) :) :) :)
    Die zal nooit meer zoiets doms zeggen.

Hope

13. mel1977

mel1977 Actief lid

Mijn moeder over de telefoon na de tweede mislukte iui (waren toen bijna 3 jaar aan het modderen, maar pas een half jaar in de mmm): tsja, als je iets graagt wil moet je er wat voor overhebben....

Dag mam, tuut tuut tuut

En tsja, dan is je eerste er.... maar dat is niet genoeg in deze maatschappij:

* en? komt er nog een tweede, want toen bij ons de tweede kwam voelde ik ons pas echt een gezinnetje! (wat zijn wij nu dan? Drie mensen die toevallig in hetzelfde huis wonen? that's it?)

* Denk je er wel aan dat het leeftijdsverschil niet te groot moet zijn, anders hebben ze niets aan mekaar als ze opgroeien.... (zucht, ik scheel nog geen 1,5 jaar met m'n broertje en wij hebben toch echt helemaal niks met mekaar....)

En als het dan toch eindelijk gelukt is...
    * He gefeliciteerd met je verjaardag he, ja dank je, hoe oud ben je nu? 30 zeg je? Goh is het toch niet gelukt om voor je dertigste moeder te worden!
    (pardon?! Ben ik nu al mislukt als moeder, voordat m'n kind geboren is, alleen omdat ik nu al 30 ben? (beetje l***** als je op je 26ste gestopt ben met de pil :( )

Ach en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Weet wel dat bij de zo gewenste tweede ik eerder aangeef hoe de situatie in mekaar zit. Dan kan ik tenminste terecht boos worden op sommige mensen.

Nu is m'n collega/dinnetje zwanger van de 2e, bij de eerste kwam ik een paar maanden later met ons grote nieuws, dus was het wel te doen, maar nu... ik hou m'n hart vast.

Dikke knuff voor jullie allemaal

14. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Poeh, herkenbaar hoor!
    Bij ons komt er nog eens bij dat we in theorie gewoon zwanger moeten kunnen raken, want er is niks gevonden wat niet goed werkt.
    maar toch lukt het niet.
    Ik krijg dus wel eens de opmerking; Bij jullie valt het nog wel mee hoor.(maw wat klaag je)
    De opmerking dat ik er minder aan moet denken komt ook m'n strot uit.
    De laatste keer ben ik echt pissig geworden.
    Heb letterlijk geantwoord dat ze haar mond moest houden omdat ze niet wist waar ze het over had.
    Zat op dat moment onder de hormonen van het elke avond spuiten(en dat wist ze) en dan nóg zo'n opmerking plaatsen....
    Het zit me echt tot hier, te veel is te veel.De eerstvolgende die zo'n opmerking durft te plaatsen krijgt meteen de wind van voren, laat me niet meer zo behandelen.

Een nichtje van me stond opeens op m'n werk voor m'n neus.met een wensarmbandje, ze dsacht meteen aan mij.Toen ze hem omdeed begon ze te huilen en zei ze dat ze het zo erg voor me vond en dat ze het moeijlijk vindt om er over te beginnen.Omdat ze niet wist wat ze moest zeggen.
    De tranen sprongen spontaan in m'n ogen ervan, ik was helemaal ontroerd.
    Hier heb je tenminste wat aan en niet aan dom commentaar!

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Kijk dat zijn de mooie dingen! Om nog iets positiefs te posten voor ik ga slapen: hoe kl*te de afgelopen 2 jaar voor ons ook zijn geweest, ik koester het feit dat sommige vriendschappen/relaties zoveel sterker zijn geworden door al het verdriet, alle hoop, alle frustraties etc die je deelt met elkaar.

Misschien moeten we dus al die mensen met "domme" opmerkingen wel dankbaar zijn, het maakt ons sterker en we waarderen de goede opmerkingen door vrienden en familie des te meer!

Truste meiden!

16. 2bb

2bb Niet meer actief

Laten we dat idd onthouden: er zijn gelukkig ook heel veel mensen die meeleven, meevoelen en samen met ons niets liever willen dan dat wij een kindje krijgen, en daar bouw ik gewoon op! :)

groetjes

17. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

Dec 5, 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    hoi meiden
    wat een nare opmerkingen é !

ik moet eerlijk toegeven dat ik 3 jaar geleden - toen ik absoluut niet bezig was met zwanger worden / zijn - tov een ex collega (toen 36jr) de opmerking maakte van : alé jij nog geen kids... terwijl ze al 5 miskramen achter de rug had :cry:
    toen voelde ik me enorm rot !

ikzelf heb ook veel opmerkingen gekregen in de zin van :
    - ach dat komt ooit wel goed
    - je bent nog zo jong !
    - mss is het niet de bedoeling dat je kids krijgt omwille van je schisis ! zo grof !
    - ga je 'ns lekker bezatten, wedden dat je zo zwanger bent
    - ...

tot ze zelf in mmm terechtkomen... dan weten ze het wel hoor - en ik wens niemand de mmm toe !

groetjes
    Evita

18. Milla

Milla Niet meer actief

Pff heftig hoor al die opmerkingen, vreselijk.. :(
    Vooral die van mannen die dan roepen dat ze wel even willen helpen.. geen woorden voor! Zo iemand zou je toch wat aan willen doen?

Onze situatie is dat wij 2 kinderen hebben en heel graag een derde kindje krijgen, helaas heb ik al jaren PCO waardoor dit zacht gezegd niet eenvoudig is. Wij krijgen hierdoor heel ander soort opmerkingen:

- Je hebt er toch al 2, waarom nog al die moeite? Het kost je straks alleen maar meer geld.
    - Oh je gebruikt hormonen, dan hoop ik niet dat jullie een tweeling krijgen want dan heb je er ineens 4, hahahaha!
    - Ben toch eens tevreden met wat je al hebt.
    - Jullie willen zeker nog persé een jongetje? (we hebben 2 meiden)
    - Als het uiteidelijk niet lukt dan is het geen ramp want je hebt er al 2.
    - 3 is wel lastig hoor, er is er altijd 1 het 'derde wiel aan de wagen'..
    - Je bent er te veel mee bezig, daarom lukt het niet.

Je ziet ook in deze situatie veel onbegrip en misvattingen.. Het kan zo'n pijn doen.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owwwwwww..... net de aanvullingen zitten lezen.

Tuurlijk verdient iedereen de aandacht die zwanger is, daar gaat het vaak ook niet om, het is net hetgeen wat ontbreekt aan de persoon zonder zwangerschap.

Ik heb, sinds kort eigenlijk, een ontzittend lieve vriendin erbij gekregen!
    Zij zegt en doet eigenlijk altijd meteen het goede, niks domme opmerkingen...heerlijk!
    Het kan WEL! Denk ik dan.

Nu afgelopen weekend.
    Een familielid wees mij erop dat er in het ziekenhuis veel fouten worden gemaakt...ook bij het IVF-ICSI circuit....
    Euh....moeten we ons nu afvragen of Ruben van de melkboer is?
    Oh enne...tjah, wat ze daadwerkelijk met "restembryo's" (rotwoord) doen..tjah...daar was ze helemaal raadselachtig over.

Fijn hoor! Bleh

20. Milla

Milla Niet meer actief

Nou lekker om te horen inderdaad. Werkt dit familielid op een ivf afdeling en in welk ziekenhuis als ik vragen mag... weet ik i.i.g dat ik daar niet heen wil!

Share This Page