'Domme' opmerkingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Patrijs1981, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Vorige week aan een collega verteld dat ik het kolven zou afbouwen. Deze week toen ik ging kolven; he, ik dacht dat je zou afkicken?

Uhmmm...oke...

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.706
    113
    Ik keek ook even van "wat doe je nu" toen op dag 1 de kraam net weg was, en dochterlief en ik er even niet uitkwamen samen, en mijn schoonmoeder (5 kids aan de borst gehad, tussen 8 mnd en meer dan een jaar, plus nog incidenteel diverse neefjes en nichtjes) dochterlief met haar gezicht tegen mijn tepel drukte. Maar dochterlief snapte de hint wel, het is niet meer nodig geweest, en 15 mnd later kunnen we onszelf ook wel ervaringsdeskundige noemen :D

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Pffff de ergste die ik tot nu toe heb gehoord:
    -Ik vind borstvoeding gewoon incest!
    - daar worden je borsten ook niet mooier van hoor! ( dan passen ze goed bij mijn buik straks ;) )
    - dat is toch niet meer van deze tijd, vroeger wisten ze niet beter!

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    :$ noujaaaa :(

5. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Haha ja erg toch!

6. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Ow en deze!!:
    Dat kan ik niet maken naar mijn man toe....:(

7. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland

Incest ??? OMG :$

Cb vond mij te jong ( 24jr ) voor bv :)... Tjaa ;)..

En veel mensen die het smerig vinden..
    " hoelang ga je het nog doen ??"
    " vind je het niet lullig voor je man dat die geen flesje kan geven? "
    Ik voed ook overal.. En zoooooo vaak in restaurants te horen gekregen of ik niet op de wc wilde voeden??? :(...

Werk zelf in de kraamzorg .. Als ik het niet meer weet qua advies.. Laat ik altijd mijn collega de LK komen.. Want wil mensen niet bullsh*t aan lullen.. Wij krijgen om 3 maanden weer 2 avonden cursussen over bv ;)..
    Wij moeten altijd vragen waarom mensen kiezen voor bv of kv.. En de stomste dingen krijg ik dan waarom ze geen bv willen geven.. Ieder absoluut zijn eigen keus!!! Maar dingen zoals " de vrouw van de collega van mijn buurvrouw der nicht had zoveel kloven/borststekingen/geen voeding enz enz enz.. :) dan denk zeg gewoon dat je er geen zin in heb ;).. Of ze zeggen.. "Vind het zo zielig voor mijn man" " krijg er hang borsten van" "heb te kleine borsten" enz enz.. Vind dat altijd zo jammer.. Word mensen soms te veel dingen aangeluld.. Die ze geloven :x:x

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    omg! :$

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Jij zit er letterlijk en figuurlijk met je neus boven op. Oh ik kan me voorstellen dat je best moedeloos kan worden van alle vreselijk misverstanden en onzin-dingen die je hoort over borstvoeding (aan het kraambed).
    Wel fijn dat jij dan gelukkig wel echt bv-vriendelijke hulp kan bieden.
    Dat is al een stap in de goede richting voor een nieuwbakken moeder :))

10. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jaaa vind absoluut ieder zijn eigen keus maar vind vaak de "smoesjes" zo hinderlijk.. Ik kolf ook op me werk.. En heb nog maar 1 gezin gewerkt.. Dit was toevallig een kv gezin.. En ze waren, ondanks dat ze zelf kozen voor kv, super mee gaand dak kolfde.. Ze hielden er super goed rekening mee :D.. Zulke heb je ook..
    Maar ben erg benieuwd of er nog meer van die mensen zijn..
    Maar hoor vaak van andere mensen dat ze maar raar vinden dat ik kolf.. " daar ga je toch zeker wel mee stoppen????" Uhhhhh nee ;)..

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Nou ja. :(

Wat komen er weer rare voorbij.
    Er zijn idd zoveel misverstanden!

Van de week een heerlijk gesprek met mijn vk (na controle) gehad, zij heeft haar kindje 15 maanden gevoed, weet er veel van af, erg fijn gesprek. Kan gelukkig ook nog.

@Erzi, als ze er iets van zeggen in een restaurant, wat antwoord je dan een wat doe je dan? Vind het echt stom als ze vragen of je dat niet op de wc kan doen! !

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Als ze er iets van zeggen in een restaurant o.i.d. moet je gewoon antwoorden dat je in je recht staat om overal te voeden. Wordt er dan nog steeds aangedrongen: gewoon negeren. Of iets zeggen als: "Zit u vaak met uw bord op het toilet te eten?"

13. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik ben ook van plan om bv. te geven, ML stimuleerd dit alleen maar. Hij vind het wel fascinerend om te zien hoe er uit mijn borsten eten komt hahaha
    In mijn omgeving vinden sommige het maar raar, 22 en bv geven.
    Ik wil het gewoon proberen klaar!

Wel vind ik het nog 'raar' om te lezen dat bijv kinderen van 2,5 bv krijgen. Is dit letterlijk aan de borst of gekolfd? (Intresse zodat ik hier in de toekomst wat me kan)

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Vaak, bij langvoeden, zit het kind nog echt aan de borst. Is uiteindelijk toch het makkelijkst :) En voordat je het vraagt: Nee, dat voelt niet gek, om een peuter aan de borst te hebben. Daar groei je naartoe, letterlijk en figuurlijk ;)

15. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord. Ik denk ook wel dat het anders is als je kind van begin af aan de borst krijgt hahah. Vond het altijd een rare gedachte een kind van 2,5 aan de borst. :) maar dat is natuurlijk ook onwetendheid van mij uit.

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Wat ren bizarre dingen zeg. Vind het vooral belachelijk als ze willen dat je op dr wc gaat voeden ... En langvoeden ja dat doet iedreen anders maar ik denk dat grootste deel dat toch direct aan de borst doet. Ik kolf zelf namelijk nooit. Heb de afgelopen dagen weer een zware borstontst gehad maar ben er weer door gelukkig. (sorry voor de typfouten typ dit op me.telefoon.)
    En tja smoesjes verzinnrn waarom je geen bv wilt geven vind ik onzin je kan toch gewoon zeggen dat je het niet wil. En iemand reageerde net met "ik ga het proberen" nnee je gaat het doen ;) hihi je kan het meid.

17. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Toen mijn zoontje nog wat jonger was had ik het er weleens over met mijn man: 'Ik weet niet hoor, of ik nog bv geef als hij loopt, want dan is hij al zo 'groot'.'
    Had als voorbeeld een nichtje wat al liep, en kon me er niks bij voorstellen dat zo'n 'groot' kind eerst lekker aan het lopen is en vervolgens aan de borst ligt.

Inmiddels is mijn zoontje 14,5 maand en loopt hij al ruim een maand.
    En ik peins er niet over om te stoppen ;)

Hij lijkt dan wel 'groot' als hij loopt, maar als hij aan de borst ligt (nog minstens 3 keer per dag) is hij gewoon nog zo klein :)

Dus wat Leeuwtje83 ook al zegt: Je groeit er naar toe

18. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Of die zelf ook op het schijthuis zijn vreten gaat eten! :D..

In Cp voedde ik ook in het restaurant.. Niemand zei er wat van :).. Maar met bestellen keken ze of naar mijn man of soort van langs/over mij heen ;)
    Ik denk ook dat veel mensen bang zijn om te kijken omdat ze denken dat het erotisch bedoeld is als ze kijken.. Ze weten zich vaak gaan houding aan te nemen

19. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Toen mn kleintje 1 week oud was had ik telefonisch contact met de vk over de stuwing en dat de bv veel moeite kostte, maar dat ik echt heel graag wilde dat het ging lukken, en toen zei ze: zal je er wel mee doorgaan want je moet ook aan jezelf denken, er is ook een alternatief...
    Heb mn kraamzorg aangekeken en het erover gehad dat op zo'n moment het juist belangrijk is om van de vk te horen dat het het proberen waard is! Maar deze vk was meer bezig met het weghalen van mn enthousiasme!
    Ik ben echt blij dat mn kraamzorg wel inzag hoe belangrijk het was, anders was ik wel gestopt denk ik

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Het eerste half jaar dat ik bv gaf (bijna) alleen maar positief commentaar gehad.
    Maar nu merk ik wel dat mensen het raar gaan vinden.

Toen ik een maand terug nog op het werk(ben verpleegkundige) moest kolven kreeg ik toch rare blikken. "Jou dochter is toch al 9 mnd!?"
    Vooral de vrouwelijke collega's tussen de 20 en 35 die zo reageerden.
    De oudere vrouwen en manlijke collega's waren juist heel positief over lang voeden.

Twee weken terug kreeg onze dochter 3 tandjes tegenlijk en wilde toen nachtvoeding. Toen ik dit aan mijn vader vertelde: je moet haar maar gewoon laten huilen snachts...

En met mijn schoonmoeder praat ik al niet meer over bv.

24 te jong om bv te geven?? Ik was 22;)

Op de wc voeden?? :$Lekker hygiënisch!

Deel Deze Pagina