'Domme' opmerkingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Patrijs1981, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Gelukkig maar,soms als ik eraan terug denk voel ik me schuldig omdat ik hem misschien wel heb uitgehongerd. :) gelukkig is dat dus niet zo en hebben ze wel reserves.

2. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hier ook regelmatig de opmerking van zit er wel genoeg voeding in? Ik kan je wel vertellen, daar wordt je behoorlijk onzeker van en brengt je aan het twijfelen. Maar kleine man heeft goeie plasluiers en groeit goed! Dus zolang t nog gaat ga ik lekker door. Sta er van te kijken dat ik t al zo volhou. Heb in het begin veel moeite mee gehad want had er echt niks mee.

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Vooral onthouden dat het bijzonder zeldzaam is om melk aan te maken met te weinig voeding. Zolang je kind het goed doet, is je melk OK. Zoals mijn moeder wel zegt: de drie P's (poepen, piesen, pit). Alledrie aanwezig? Nergens zorgen over maken :)

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Veel grote warenhuizen hebben baby verschoningsruimtes waar je ook kunt kolven :). En bij de prenatal mag je altijd wel even kolven of voeden!

Weet je, ik baal altijd als mensen panisch gaan doen over bv (getver!). Dus probeer ik vooral uit te dragen dat het echt de normaalste zaak van de wereld.

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik heb ook veel opmerkingen gehad over mn leeftijd. Ik was 19, en heb 4.5 maand bv kunnen geven. Helaas hebben we bijna continu spruw gehad, en was ik zo emotioneel uitgeput dat mn melk heel erg terug liep. Daarbij was ik ook nog eens heel erg onzeker. (Alle opmerkingen over te weinig voedingsstoffen enz ken ik helaas) En mijn vriend is in die periode weer 2 weken gaan werken. Door alle stres is het waarschijnlijk terug gelopen.
    Als we ooit nog een kindje mogen krijgen *ik hoop het zo!* dan ga ik gewoon weer bv geven. T liefst tot ze zelf niet meer wil! En of ik dan 22 of 40 ben. :D

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje sliep vrij snel door met volledige borstvoeding. Maar toen ik na 10/11 maanden ben gestopt sliep hij ineens niet meer door en wilde hij 2 x per nacht een fles.. En dat was met flesvoeding veel vervelender dan met borstvoeding..

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

Te jong voor borstvoeding? :(
    Ik ben 22 en ik geef al bijna 2 jaar bv :p

Wanneer ik over ging op nutrilon opvolgmelk want ja anders wordt hij bv verslaafd.
    En ja dat kan echt niet anders heb je zo een peuter aan de borst. (En ja dat heb ik al bijna:D :p dat werdt geadviseerd toen ik 2 maanden bv gaf...

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier vroeg vandaag een kennis of dochter poedermelk krijgt of 'gewone' melk, dus mijn man gaf aan dat ze nog borstvoeding krijgt en dat je hier niet zo vaak hoort dat mensen nog voeden met 20 maanden. Kennis;'Huh, maar borstvoeding geef je toch alleen de eerste 6 maanden?' Hij dacht echt dat het na 6 maanden niet meer voedzaam genoeg was en je dan wel over móest op poedermelk... Uitgelegd dat het ook na 6 maanden nog veel voordelen heeft, dat ik het in eerste instantie deed vanwege de allergien van mijn man, en dat het ook gewoon heel knus is. Maar hij begreep 't toch niet helemaal, vond 't maar onnodig en raar ;)

9. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Vandaag was ik in de La Place en was er iemand ook haar kindje aan het voeden. Top vond ik dat!

Mijn moeder heeft mij 4 jaar lang borstvoeding gegeven en wat voor commentaar zij wel niet over zich heen heeft gekregen...

10. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Niet bij de prenatal hier in de buurt.. Vroeg het een jet naar nee he ze hebben geen ruimte toen maar in de auto gedaan

11. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Wat herkenbaar al die opmerkingen hierboven... Ik heb nog geen kindje, maar hoop als hij of zij er is dat ik ook borstvoeding kan geven. Als ik dat echter hardop uitspreek tegen mensen in mijn omgeving krijg ik de meest vreemde reacties. Een college zei bijvoorbeeld recht in mn gezicht, "daar ben ik niet aan begonnen hoor, dan ben je net zo'n melkkoe."

die kwam wel ff hard aan... ik merk ook wel dat ik het op zo'n moment moeilijk vind om mezelf te "verdedigen". voor mijn gevoel is borstvoeding het meest natuurlijk, en lijkt het me de band met je kindje te versterken. maar om dat echt goed onder woorden te brengen vind ik soms lasting, dus hou ik mn mond maar :p

gelukkig staat m'n moeder wel helemaal achter me :) en m'n man trouwens ook!!

12. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Hahaha eerlijk gezegd moet ik je collega wel een beetje gelijk geven. Ik voel me soms ook net berta3 ;)

13. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    pfff hoop dan niet dat mn borsten dadelijk ook echt op uiers gaan lijken :p

14. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hihi, ik voel me soms ook wel wat 'koeiig' :p maar met alle liefde hoor :D

Blijft leuk om jullie reacties te lezen ;)

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    beetje vreemd dat het niet kon!

16. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Tuurlijk ik ook..... kalverliefde ;)

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je hoeft je toch niet te verdedigen? Jij geeft bv: jouw keus. Je verwacht toch ook niet van een moeder die voor de fles kiest om zich te verdedigen? Dan hoef jij dat dus ook niet te doen.

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Yep. Vooral tijdens het kolven ;)

19. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen domme opmerking maar de reactie van mijn zusje (16) toen ik bij mijn ouders was en zij de kamer binnen kwam, vond ik wel heel leuk:

''Hee, oh hij zit te drinken wat lief, ahh, *grinnik* ik zie je borsten. Oh sorry dat was echt heel kinderachtig... *grinnik* sorry sorry ik ben echt heel kinderachtig. Echt lief hoor. Sorry ik moet er aan wennen. Hij drinkt zo lief bij jou!''

20. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Zo rare reactie is dat toch niet voor iemand van 16???

Deel Deze Pagina