Ja nou dat had mijn moeder dus ook! Die moest ook plat, maar met 33 weken was er geen houden aan...over bv is nooit gesproken...
Het cb waar mijn ouders met mij naartoe gingen was sowieso erg gek trouwens. Mijn vader ging een keer met mij, toen zei de verpleegkundige tegen hem dat mijn moeder de volgende keer maar moest komen, want vaders begrepen toch niks van baby's
Het CB vond dat bij mijn schoonbroertje ook raar dat mama meer werkte dan papa dus hij met zn zoontje kwam van nu 16.
Misschien niet de juiste plek om te vragen maar zit in dubio. .. heb t idee dat r toe is aan bijvoeding. Zijn interesse voor ons eten en drinken is groot. Hebben jullie tot een half jaar gewacht? Het voelt voor mij nu een beetje alsof ik hem iets onthou waar hij al wel aan toe is. Misschien handig om te vermelden dat r al wel de maten van een baby van ruim een half jaar heeft en dus heel hard groeit (70 cm en 8,4 kilo). Kan het zijn dat hij dan ook eerder behoefte heeft aan meer?
Het gaat niet om grootte maar om de rijping van de darmen.hier tot bijna 6 maanden gewacht,(net een paar dagen ervoor) en toen begonnen met heel zachte dingen zoals bloemkool,peer enz.gemengd met een beetje afgekolfde melk.3dagen datzelfde achter elkaar en daarna 3 dagen niks.zo kon je merken hoe ze er op reageerde.en als ze ergens last van leek te hebben stopte ik tussendoor volledig om haar lichaam die rust te geven. Het is trouwens ook veel beter als ze beter kunnen zitten want dan kunnen ze ook beter slikken. Je kan ook via de replay methode gaan bijvoeden.dan geef je alles is stukken in de hand ipv gepureerd op een lepeltje.natuurlijk wel zachte dingen. O en nog een ding.laat niemand je opdringen dat ze bijvoeding móeten hebben of dat ze minimaal zoveel móeten eten.tot 1 jaar heet het niets voor niets bijvoeding.zelfde met dat je borstvoedingen zou moeten minderen.ze regelen dat echt zelf wel.veel plezier strakjes!
Hier domme opmerkingen van cb over bijvoeding. Toen ze 3mnd was vanaf volgende maand kun je beginnen met bijvoeding. Aangegeven dat ik wil wachten tot 6 maand. Toen ze 4 mnd was ben je al begonnen met bijvoeding? Nee ik wil wachten tot ze 6 mnd is. Cb: maar het mag vanaf nu al hoor. Ik: maar ik wil wachten tot 6mnd. Nou zo ging het een poosje door en uiteindelijk zei ze: nou je hebt gelijk want eigenlijk is het beter om te wachten tot 6mnd. Had echt zo iets van als je dat wel weet waarom probeer je dan eerst aan te dringen om met 4mnd al te beginnen.
Sja bij mijn cb zeggen ze ook dat ik al kon bijvoeden met vier maanden, maar dan wel pureren he!!! Ik zeg maar ja en amen en ik ben nu sinds een klein weekje pas begonnen om een hele gekookte wortel aan te bieden. Gewoon mag hij wat proeven, en hij mag zelf weten wat hij ermee wil doen. Dus helemaal niet na het CB geluisterd.. Een vriendin van mij ging na het Cb (geeft ook BV) toen haar kleine nog geen 4 maanden was, en vroeg meer informatie over bijvoeding. Haar CB zei juist dat ze maar moest wachten want het is niet goed voor de borstvoeding om nu al te beginnen met bijvoeding en het heeft geen meerwaarde. Ze is toch begonnen met bijvoeden.... Waarom? omdat ze het leuk vind...... (ieder zijn mening) Ik zou willen dat die mensen bij ons op het CB zaten! En van mij mag mijn vriendin de mensen van onze CB hebben
Ik heb het idee dat bij mij op het cb ze geen ervaring hebben met bv. Als ik daar met andere moeders praat geven ze allemaal kv bijna. En degenen die wel bv gaven deden dat alleen de eerste 10 weken. Het cb was bij mij ook echt verbaast toen we daar met 4mnd waren dat ik nog volledig bv gaf. Terwijl in mijn beleving dat maar kort is
De interesse die jouw kindje toont is niet perse omdat hij toe is aan bivoeding, dit is omdat hij interesse heeft in wat jij doet. Ik heb gewacht tot een paar dagen voor mijn dl 6 mnd was.
Mijn cb is juist heel meedenkend. Ik kreeg wel al info mee over bijvoeding, maar ze gaf zelf aan beter nog even te wachten tot 6 mnd bij bv kindjes.
Mijn man was vandaag naar het cb en we hadden het er samen van te voren al een paar keer over gehad. Ik wil niet beginnen met bijvoeding voor 5,5 maand/6 maand. Maar bij het cb gaven ze aan dat dat heel erg verouderd is, mijn man zei, maar wij hebben daar een goed gevoel bij. De arts gaf aan dat we onze eigen keuzes moeten volgen maar zij toch echt anders adviseert. Tegenwoordig schijnen er volgens haar onderzoeken te zijn in USA dat je een notenallergie kan tegen gaan door baby's vlak na de geboorte pindakaas te geven. En we dus beter nu kunnen beginnen dan wachten. (ik wil wachten ivm spastische darmen en allergieën in de families) Nu poept ze af en toe ook slecht en probeert ze wel te poepen waardoor ze dan juist gaat spugen. Nu werd er gezegd dat we anders wat sinaasappel sap moesten geven (vers geperst) omdat dat laxerend is. Maar volgens mij is dat juist heel zuur, en als je ook nog moet spugen niet echt fijn en goed. Wat is jullie mening daarover?
Ooo lord.. Ik moet 2 december voord0 de 6 maanden consult.. En geef ook volledig bv.. ik wil ook niet voor de 6 maanden beginnen met bijvoeding.. Ben erg benieuwd hahaha.. Maaaaar pindakaas vlak na de geboorte ???word steeds gekker ..
Bedankt voor de reacties! Dan ga ik gewoon nig lekker verder met volledig bv. Mijn doelstelling van een half jaar minimaal komt al bijna in zicht! En dan beginnen met nbijvoeden.
Gisteren belde ik de ha omdat de spruw nog niet erg hard over wil gaan. Hebben nu 2 kuurtjes en miconazol gehad maar t blijft wat hangen. Kreeg ik te horen dat ik ook wel kon stoppen want ik had 3 maanden bv gegeven dat was genoeg. Verder hoorde ik dat het cb tegen een van mijn maandmama's had gezegd dat geen bijvoeding voor de 6 maanden ouderwets was want er waren nu onderzoeken die uitwezen dat een kindje dan te weinig ijzer binnen kreeg
T is ook eigenlijk te gek voor woorden dat de zogenaamde professionals dat soort dingen zeggen. T ergste is dat ik er zelfs soms van ga twijfelen. Gelukkig zijn ze bij mij op t cb niet raar over bv en vinden ze t knap dat ik ondanks de borstontstekingen en t veelvraatje nog doorga. T wordt er alleen niet altijd makkelijker op als je naar al t commentaar zou luisteren. Maar gelukkig is daar nog je eigen gevoel!
dat mijn meisje pas echt tevreden zal zijn wnnr ze vast voedsel gaat krijgen. terwijl ze geweldig groeit op mijn bv. was van plan om rond de 5 maanden te beginnen met vast voedsel maar wordt nu voor gek verklaard door de mensen om me heen en dat ik dus met 4 maanden moet gaan beginnen.
Luister naar je eigen gevoel moonmamma. Ik ging ook twijfelen door alle meni gen en idd rond 4 a 5 mndn kreeg ze intresse wanneer wij eten... maar verwar dat niet met honger, is meer nieuwsgierigheid, ben 2 wkn voor 6 mndn begonnen met fruithap evengoed moest haar spijsvertering wennen dus langzaam via rapley opgebouwd. Doordat ze bijna een half jaar alleen bv heeft gehad loopt de bv sinds ze een half jaar is soepel en ze drinkt nog steeds 5 x p dag bij me! Daarnaast eet ze gewoon met de pot mee Succes
hier ook een mama die onzeker is over de borstvoeding. De kleine man groeit goed dus dat is al een hele opluchting. Maar heb ook wel eens te horen gekregen dat ik miss wel niet genoeg voedingsstoffen zou hebben. En mijn schoonmoeder die vertelde dat ze toch regelemaat moeten krijgen net zoals met flesvoeding. En wat ga je dan weer twijfelen aan jezelf. Maar zo fijn om te lezen dat dat dus allemaal niet zo is. Ik was dus bezig om om de 3 uur te voeden en dus uitstellen als hij kwam (wat dus eigenlijk gewoon heel zielig is 'schaam') Maar het eerste berichtje was al zo fijn om te lezen en heel herkenbaar. Iedereen die het goed bedoelt maar vaak 'mis' heeft (in mijn geval dan).
Niet twijfelen hoor! Je geeft aan dat je kindje goed groeit. Dat kan alleen als hij voldoende binnen krijgt . Ook als hij wat vaker komt, is dit geen probleem, al willen de meeste mensen om je heen waarschijnlijk dat hij volgens een bepaald schema gaat drinken. Onzin! Wij eten en drinken toch ook niet altijd op dezelfde tijd. ( ik las ergens maar weet niet meer waar dat een kraamverzorgster aan een collega vroeg, wanneer ze voor het laatst had gedronken. Haar antwoord was een uur geleden. Mooi zei de kraamverzorgster, dan hoef ik je nu niets aan te bieden, je kunt nl geen dorst hebben nu)
In het eigen boekje van cb staat hier dat beste is omte wachten. Waarom dringen ze overal toch zo aan????Ik moet de gesprekken nog hebben... We zullen zien.