'Domme' opmerkingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Patrijs1981, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja precies wat je zegt, anderen willen dat hij volgens een schema gaan drinken, want dat doen kinderen die kv krijgen ook! Daar is bv dus niet mee te vergelijken.
    En idd je drinkt wanneer je dorst hebt en dus niet per se om het uur of 3 uur :) Bedankt :)

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Weer op visite bij mijn schoonouders en jawel. Kleine begint op een gegeven moment te huilen. Omdat hij nogal eenkennig aan het worden is of soms gewoon wat wil hebben, soepstengel of fruit of zo, spring ik er niet meteen op in. Mijn man gaat erbij zitten, helpt niet, dus het is niet de eenkennigheid. Ik geef hem een beetje sap en dat levert juist meer frustraties op, dus conclusie: echt honger, tijd voor de borst. Zegt mijn schoonmoeder tegen mijn man, maar als ze er niet is hebben jullie wel echt een probleem als hij honger heeft. Gelukkig reageert mijn zwager al met, dan hebben ze vast wel wat flesjes in de diepvries liggen. Mijn man beaamt dat en zegt ook gewoon, en als het allemaal op is, krijgt hij gewoon kv.
    Werkelijk, ik werk 4 dagen, denkt ze echt dat hij niks te eten krijgt als ik er niet ben??? Verbaas me elke keer er weer over hoe ze problemen ziet, waar ze gewoon niet zijn.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien willen ze gewoon problemen zien?

Het valt mij ook op dat er soms mensen zo "vreemd" tegen bv aankijken.

Kreeg vandaag ook te horen dat het toch niet gezond was dat DL nog steeds bv krijgt. Het is nu toch allang tijd om haar op gewone voeding te laten overgaan. En ik was toch wel van plan om binnenkort nu eens écht te stoppen?
    Euh... nee?

4. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Je dl van juni???

5. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Eefie
    Idd mijn DL van juni...

6. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ik heb vandaag een keer iets positiefs te horen gekregen, maar merk wel dat de positieve opmerkingen minderen hoor, maar deze vond ik zo leuk.

We waren bij een buurtbijeenkomst voor sinterklaas. Ons zoontje is nogal uit de kluiten gewassen en sommige waren zich erover aan het verbazen hoe groot hij wel niet is. Dus 1 moeder vroeg: hij krijgt zeker borstvoeding? daar doen ze het namelijk goed van. Dus ik zeg ja: hij krijgt borstvoeding. En ze vroeg of hij het nog steeds kreeg, waarop ik natuurlijk ook ja antwoorde. Ze liet merken dat ze dit super vond.

Maar of mijn zoontje niet zo groot zou zijn als hij kv had gekregen weet ik niet (want die kindjes groeien misschien iets anders maar echt niet slechter). maar vond het zo leuk dat het zo positief benaderd werd tegenover andere moeders.

(ik ben toch in verhouding een jonge moeder en sommige moeders lijken dat toch niet helemaal te snappen, dat je jong al aan kinderen begint. En sommige gaan er klakkeloos vanuit dat ik dus daarom ook geen borstvoeding geef ;) )

7. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat heb ik ook vaak.. :(.. Maar je bent nog zo jong, dan ga je toch geen bv geven ??? :(.. Om te janken die opmerkingen.. Ik kreeg hem zelfs van het cb.. "Ben je niet een beetje te jong om bv te geven??" Pffffff

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Jemig, wat heeft leeftijd daarmee te maken dan?

Is je melk dan nog niet volwassen genoeg, ofzo? ;)

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hihi.

10. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwtje83 [​IMG]
    Jemig, wat heeft leeftijd daarmee te maken dan?

Is je melk dan nog niet volwassen genoeg, ofzo? ;)

Haha zou dat kunnen?
    Dan heb ik wel een zielig menneke die onvolwassen melk krijgt :p

Ik snap die logica ook niet hoor...

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    De cb arts verteld me vandaag dat mijn borstvoeding nu geen borstvoeding meer is, want het is geen voeding meer ;). Ze noemde het nu steeds borstmelk, want niet meer voldoende om van te groeien...ohja ze groeide er natuurlijk wel van, en er zaten o k nog wel calorieën in, maar het was nu drinken. ( dl is 14 mnd)

12. Tukker27

Tukker27 Lid

6 aug 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag op de CB zeiden ze dat onze dochter (3maand) genoeg heeft aan 5 flessen van 180 ml. (terwijl ze nu op verzoek 6x komt en dan maar 100 drinkt ofzo.... En om mijn borstvoeding op peil te houden moest ik dan maar tussendoor gaan kolven... haha wat denken ze zelf.... gewoon live voeden minstens 6x! BAM!!

13. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    tukker! die reactie :D
    Maar wat bezielt het Cb om te zeggen dat ze flessen moet?
    Ik ben vandaag ook weer bij mijn vriendinnen op het CB geweest, ik mocht geen nachtvoedingen geven en mijn ventje moest 1 heel stuk fruit en toch echt wel avondeten al mee eten... Nou ons ventje krijg een klein partje van iets, en daar werkt hij de helft misschien van binnen (rapley) soms twee keer per dag ligt een beetje aan mijn ventje, en nachtvoedingen zijn er ook nog vrolijk.
    Hoe zit je nu met je aantal voedingen dan? uuuuuuuuuuhhhhh weet ik niet, we tellen ze niet :p
    Maar hij doet het dan weer wel zo goed dat we pas over 5 maanden terug hoeven te komen.... ze zullen wel merken dat ik toch mijn eigen weg bewandel met mijn ventje ;)

hij woog vandaag 9,4 kg dat mijn lijf zo'n ventje zo groot kan laten worden is toch wel iets waar ik trots op ben.

14. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is mooi! Bijzonder idd zeg.
    Mijn DL is weliswaar iets jonger en iets lichter, maar ik verbaas mij er ook regelmatig over dat mijn lichaam hiertoe in staat is.

Wat dat betreft moet ik er nog aan wennen dat ze straks gaat "bijvoeden" en dus niet alleen maar "groot" groeit op mijn mamamelk.

Overigens kreeg ik vandaag weer te horen dat DL toch écht nodig aan de bijvoeding moest. Mijn tante vindt het maar grote onzin dat ze bv krijgt en begrijpt niet dat ik dit mezelf aandoe (ik heb nogal neiging tot afvallen en zit inmiddels aan de bijvoeding).;)

15. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    gewicht doet er niet echt toe, al woog hij maar 5 kg zou ik er nog trots op zijn! Als ze maar vrolijk zijn en zich goed ontwikkelen doet groei er weinig toe. Maar op het Cb staan ze me altijd gek aan te kijken die de cijfers in voeren..sja
    En mensen die er toevallig zijn denken soms dat mijn mannetje een ontwikkelingsachterstand heeft (dat zeggen ze dan wel met andere woorden maar het komt er wel op neer), maarja die denken dat mijn ventje veel ouder is dan dat hij eigenlijk is. kan het ze niet helemaal kwalijk nemen behalve dat ze ook gewoon naar de leeftijd kunnen vragen..

16. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ooo meiden het klinkt hoop vol.. Maar niet heus.. Ik bereid me voor ik moet namelijk maandag naar cb.. probeer af eb toe iets te geven om te proeven maar ze wilt het ECHT niet.. Dan niet.. Alleen lekker mama melk.. Dussss ben benieuwd wat ze te zeiken hebben

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ene oor in, andere oor uit ;)

18. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    @erzi. Gewoon vaag antwoorden doe ik ook en werkt perfect. Ik krijg nooit op mijn kop maar ze weten gewoon geen raad met mij :p
    - Op hoeveel voedingen zit je? ; geen idee ik tel ze nie, we doen maar wat....
    - Toen ze zeiden dat ik moest beginnen met
    Bijvoeding met 4 maanden zei ik oke proberen we.
    -gisteren vroegen ze hoe de hapjes gingen: ooh wel goed hij vind peer wel lekker. Niet vertellende dat we nog maar net bezig zijn en ook nog rapley.

En ga zo door. Ik lieg niet maar ga niet in op details en adviezen worden automatisch "ge-okeeed" en het andere oor gaan ze vervolgens uit. En trek ik mijn eigen weg met ons ventje

19. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik stuur mijn man naar het cb :) En dan vragen ze hoe gaat de borstvoeding en zegt mijn man, volgens mij wel oke, ze groeit goed toch?
    En dan vragen ze maar niks meer, want dan denken ze hij weet er toch niks van haha

20. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Erzi
    Succes op 't CB.

Mijn ervaring is overigens, dat het best wel gaat, zolang je zelf maar geen spoor van twijfel vertoond.

Problemen ivm DL kaart ik aan bij de HA, die kent ons gezin tenslotten een stuk beter en naar 't CB ga ik voor 't meten, wegen en de prikken.
    Verstand op nul, blik op oneindig en hoppatee, gaan met die banaan;)

Deel Deze Pagina