Ik krijg net een alert over mijn woonplaats, grote brand. Advies ramen en deuren dicht en uit de rook blijven. Nou heb ik op Google gezocht waar het is, maar dat is zeker 5 (misschien meer) km bij mij vandaan. Ik wil graag naar de kerk zo, dan blijf ik er een eindje vandaan, maar rijdt wel even op een km of 3. Ik kan nergens op internet vinden of het afzetgebied de melding krijgt of heel de plaats. Zouden jullie binnen blijven? Ik wil me niet aanstellen, maar ik heb wel de neiging om de deur niet uit te gaan. (Bijzonder braaf bij zulke zaken)
Langs rijden (als de weg niet is afgesloten door hulpdiensten) zal geen probleem zijn. 3 km is nog een behoorlijke afstand. Alleen als je langdurig in de verontreinigde lucht verblijft is het niet gezond. En in de kerk zit je ook binnen. Ik zou me geen zorgen maken. Fijne zondag!
Wij hadden van de week ook te maken met een grote brand. Kregen toen ook een NL-alert. Die krijg je als je binnen een straal van x-aantal km bent. Een vriendin een plaats verderop had hem ook gekregen en dat is toch echt 10 km ver weg. Wij woonden er een km of 3/4 vandaan en hebben deuren en ramen niet gesloten. Op de website van de gemeente kwam al snel meer informatie te staan en daar stond ook bij welke kant de rook op ging. Die ging niet naar ons toe. Uiteindelijk zijn er wel mensen geƫvacueerd, maar hier heb ik niks geroken of gezien. Ik zou het nog even aankijken en de website van de gemeente raadplegen.
Tijdje geleden iets soortgelijks. De rook was al lang te zien en na een uur kregen we de nl alert binnen. Ik heb me er wel braaf aan gehouden.
Krijg net de melding dat de brand meester is en de rook ontwikkeling meevalt. Me weer druk gemaakt om niks Dit topic kan weer mooi dicht!