Welke haarkleuring?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 14 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik wil sinds lange tijd mn haar weer eens een leuk kleurtje geven. Maar weet niet echt welke goed zijn. Iemand tips? Liefst eentje waar je haar niet dood van gaat en die niet helemaal uitgroeit?

2. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Garnier nutrisse ultra color gebruik ik. Zit ook flesje bij voor nabehandeling waar ik meerdere keren mee doe. Kleur blijft lang mooi en ik verzorg mijn haar ook goed. Maar uiteindelijk groeit alles uit toch?

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Langs de kappersgroothandel gaan en daar advies vragen :) kost ongeveer net zo veel als verf in de winkel, maar dan kun je zelf het percentage peroxide kiezen. Als je alleen een kleurtje wilt toevoegen (en dus niet wilt blonderen), dan is een laag percentage namelijk een stuk beter voor je haar. En dit vervaagt sneller dan permanente verf, dus minder zichtbare uitgroei.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik was eerder altijd het meest tevreden over de haarverf van het eigen merk van de Kruidvat. Die bleef bij mij het langste mooi. Maar ik weet niet of het nu nog dezelfde kwaliteit heeft. Ik heb mijn haar al een hele tijd niet meer geverfd.

5. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
  6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Poly palette vind ik fijn! En niet duur

floppie888 vindt dit leuk.
  7. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Ik ben ergeen tevreden over kruitvat

8. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik gebruik al jaren poly palette. Niet duur en druipt niet bij het aanbrengen.

Niveah vindt dit leuk.
  9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Henna is helemaal natuurlijk en niet slecht voor je haar.
    Er zijn ook andere tinten dan rood (dan is het gemixt met iets anders).

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Casting creme gloss vervaagt meer, dan is de uitgroei natuurlijker en valt dus minder op. Ik ben/was er blij mee, fijne kleuren en geen dood haar! Alleen de grijsdekking is (uiteraard) niet zo geweldig.​

11. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Alles waar je peroxide aan toevoegt vervaagt niet. Een semi-permanente kleuring is vaak rond 2% en zelfs daarmee krijg je uitgroei.
    Het percentage is afhankelijk van hoe veel tinten je donkerder of lichter wil. Met verf kan je namelijk best wat tinten lichter zonder echt te blonderen. Zelf een percentage kiezen kan niet ;) dat hangt samen met welke kleur je wil.

@ts van 1x kleuren gaat je haar niet gelijk dood maar ik zou wel een kappers merk pakken. Als je met een pakje kleurt zitten daar vaak meer chemische stoffen in omdat dat pakje bij iedereen die zelfde kleur moet geven. Een kleur die je zelf mengt is echt afgestemd op jouw haar.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou naar een goede salon gaan waar ze olaplex gebruiken. Zo min mogelijk beschadigingen voor je haar en een professionele kleur die goed gezet is ziet er toch even net wat mooier uit.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat is dat, olapex?

14. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bij lush kun je henna in een blok kopen.
    Daar snijd je een stuk vanaf, lost het op in warm water en smeert het in je haar.
    Even laten intrekken en je hebt een kleurtje in je haar op natuurlijke basis. Je haar gaat er dus ook niet dood van.
    Het enige is dat de kleur dus minder heftig is als je van de chemische kleurtjes gewend bent.
    Met zo’n blok doe je ook een aardige tijd trouwens.

15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je moet dan wel echt zeker zijn dat je die kleur mooi vindt, je komt er met geen mogelijkheid vanaf. Er is geen verf die er over heen kan. Zelfs een ontkleuring doet daar niks mee. Klanten met een henna kleuring behandel ik niet met verf, daar waag ik me niet aan.

16. Adrianna

Ik heb tot nu toe altijd gewoon erover geverfd en zelfs geblondeerd...
    Nooit problemen mee gehad

17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dan heb je geluk. Ik heb de meeste rampscenario’s meegemaakt en die hadden allemaal een henna kleuring ;)

18. Adrianna

Misschien maakt het verschil dat dit een blok is en de andere vaak poeder?

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

iMoeder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina