Ik wil sinds lange tijd mn haar weer eens een leuk kleurtje geven. Maar weet niet echt welke goed zijn. Iemand tips? Liefst eentje waar je haar niet dood van gaat en die niet helemaal uitgroeit?
Garnier nutrisse ultra color gebruik ik. Zit ook flesje bij voor nabehandeling waar ik meerdere keren mee doe. Kleur blijft lang mooi en ik verzorg mijn haar ook goed. Maar uiteindelijk groeit alles uit toch?
Langs de kappersgroothandel gaan en daar advies vragen kost ongeveer net zo veel als verf in de winkel, maar dan kun je zelf het percentage peroxide kiezen. Als je alleen een kleurtje wilt toevoegen (en dus niet wilt blonderen), dan is een laag percentage namelijk een stuk beter voor je haar. En dit vervaagt sneller dan permanente verf, dus minder zichtbare uitgroei.
Ik was eerder altijd het meest tevreden over de haarverf van het eigen merk van de Kruidvat. Die bleef bij mij het langste mooi. Maar ik weet niet of het nu nog dezelfde kwaliteit heeft. Ik heb mijn haar al een hele tijd niet meer geverfd.
Henna is helemaal natuurlijk en niet slecht voor je haar. Er zijn ook andere tinten dan rood (dan is het gemixt met iets anders).
Casting creme gloss vervaagt meer, dan is de uitgroei natuurlijker en valt dus minder op. Ik ben/was er blij mee, fijne kleuren en geen dood haar! Alleen de grijsdekking is (uiteraard) niet zo geweldig.
Alles waar je peroxide aan toevoegt vervaagt niet. Een semi-permanente kleuring is vaak rond 2% en zelfs daarmee krijg je uitgroei. Het percentage is afhankelijk van hoe veel tinten je donkerder of lichter wil. Met verf kan je namelijk best wat tinten lichter zonder echt te blonderen. Zelf een percentage kiezen kan niet dat hangt samen met welke kleur je wil. @ts van 1x kleuren gaat je haar niet gelijk dood maar ik zou wel een kappers merk pakken. Als je met een pakje kleurt zitten daar vaak meer chemische stoffen in omdat dat pakje bij iedereen die zelfde kleur moet geven. Een kleur die je zelf mengt is echt afgestemd op jouw haar.
Ik zou naar een goede salon gaan waar ze olaplex gebruiken. Zo min mogelijk beschadigingen voor je haar en een professionele kleur die goed gezet is ziet er toch even net wat mooier uit.
Bij lush kun je henna in een blok kopen. Daar snijd je een stuk vanaf, lost het op in warm water en smeert het in je haar. Even laten intrekken en je hebt een kleurtje in je haar op natuurlijke basis. Je haar gaat er dus ook niet dood van. Het enige is dat de kleur dus minder heftig is als je van de chemische kleurtjes gewend bent. Met zo’n blok doe je ook een aardige tijd trouwens.
Je moet dan wel echt zeker zijn dat je die kleur mooi vindt, je komt er met geen mogelijkheid vanaf. Er is geen verf die er over heen kan. Zelfs een ontkleuring doet daar niks mee. Klanten met een henna kleuring behandel ik niet met verf, daar waag ik me niet aan.
Dan heb je geluk. Ik heb de meeste rampscenario’s meegemaakt en die hadden allemaal een henna kleuring