domme uitspraken

Discussie in 'Miskraam' gestart door nanette77, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Ik heb zelf nooit miskraam gehad maar kan me heel goed voorstellen dat jullie allemaal niet op zulke reactie's zitten te wachten! En hun het recht niet hebben om zoiets te zeggen..

Dit valt een beetje uit het boekje maar toen we het tegen me schoonmoeder gingen vertellen dat we zwanger zijn, zei ze dat we de miskraam konden opwekken :x Omdat we nog jong waren en enzo enzo... Toen vloog ik de deur uit! En na half uur later belde ze dat ze het toch leuk vindt als ze oma zou worden...

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    God wat een vreselijke reacties allemaal...

Hier heeft de naaste familie gelukkig heel fijn gereageerd, ook echt huilend en troostend en het mooiste wat ik vond was dat mijn schoonmoeder (die vantevoren over haar eigen MK van vroeger praatte alsof ze er meteen vreede mee had) toen ik heel sterk stond te vertellen "Meer dan er weer voor gaan kunnen we toch niet doen" spontaan begon te huilen en zei "Ik kan er gewoon geen vrede mee hebben, ik vind het zo erg!". En dat terwijl zij een goede maand later alsnog een eerste kleinkind krijgt (schoonzusje is zwanger). Het deed me goed te weten dat wij niet alleen op zijn van verdriet...

Uiteraard wel de woorden gehoord "1 positief punt is dat je weet dat jullie zwanger kunnen worden". Maar dat heb ik niet als vervelend ervaren. Hier ben ik zelf ook wel 'blij' mee, maar nu iig nog zwanger kunnen blíjven....

Overigens staat voor mij stipt op 1:
    "Het was blijkbaar niet gezond en een 'mismaakt' kindje is vast ook niet wat je wilt..."

Ggrr, tuurlijk wil ik dat niet! Ik wilde GEWOON zwanger zijn van een GEZOND kindje :(

3. ladybird

ladybird Lid

24 dec 2007
    61
    0
    0
    Ik weet nog dat een vriendin vertelde.. die overigens zelf twee gezonde kinderen heeft... en echt niks vervelends mee maakt in haar leven.. bij me kwam ( ik heb drie miskramen gehad) dat het in ieder geval scheelde dat ik geen hartje had gehoord of het kinddje had gevoeld in mijn buik want tja dan was je er toch wel meer aan gehecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dat zegt dan iemand die twee kinderen heeft en totaal niet weet wat er in mij om gaat!!!! pffffffff... ONGELOOFLIJK!!

sterkte allemaal.. en haal kracht uit andere dingen!!!Er zijn er ook genoeg die wel opbeurende dingen zeggen of doen... hou je daar aan vast! Succes en sterkte

4. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Ik kreeg na tien weken een echo en toen bleek dat de vruchtzak leeg was.
    Ik kreeg als reactie van een collega: "maar dan ben je eigenlijk nooit zwanger geweest, want er zit toch geen kindje in!!!!!
    Hoe lomp kun je zijn

5. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Dat is echt triest!! Of er nou wel of geen kind in heeft gelegen, dat maakt niks uit.. Zwanger is zwanger. Met of zonder kindje.. :x

6. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohh ja, wat kunnen sommige mensen vreselijk pijnlijk tegen je zere been schoppen!!

vanmiddag had ik t nog..
    ik kwam een collega tegen (ik had haar een poosje niet gezien) normaal is t een prima collega, en ze zegt, hoe is t met jou? ik zeg, ja gaat wel (niet te enhousiast..) want ik voel me gewoon ook niet zo, nog steeds moe ed, veel bloed verloren enzo.. en geestelijk gaat t gewoon nog helemaal niet,..

maargoed, die collega zegt ohh, wat is er dan? (ik dacht dat ze t al wel van een andere collega had gehoord, maar niet dus) ik zeg, tja, ik heb een miskraam gehad.. oh zegt ze, hoever was je? nou ik was 6 weken. ohhw joh, zegt ze, en ze trok er een postzegel bij van boeie, stelt niks voor die 6 weekjes! dat zei ze nog net niet..
    ohh ik kon haar wel recht in haar gezicht slaan!!!!!! vieze trut!
    ik werd kwaad!!! normaal heb ik veel geduld met mensen en ben echt niet snel boos, maar dit ging me toch echt te ver.
    nou ik heb t haar ff duidelijk verteld, ik weet niet meer wat ik allemaal gezegd heb, maar ze was ineens poeslief, en ze zegt, joh doe jij maar rustig aan ik help je wel en dit en dat, nou,.. ze had goed door dat ze iets fout had gezegt!!

en idd, ze zeggen allemaal:
    je weet nu iig dat je zwanger kan raken! en als ik dan zeg, ja voor deze keer wel, maar wie zegt dat ik weer zwanger raak? joh, je ben nog jong! reken maar!!
    of: nieuwe ronde nieuwe kansen!!
    of:hoe klein is t nog maar met 6 weekjes? t toch nog bijna niks?!
    of:joh meid, geniet toch nog ff lekker met zn 2tjes.
    een collega zei:hebben wij ff geluk, nou blijf je tenminste nog wat langer bij ons werken!! (ze bedoelde het positief, maar dat woord geluk, deed vreselijk veel pijn..)

nou ja, ik heb nog veel meer, en al die dingen die al genoemd zijn, t meeste heb ik ook aan moeten horen, ik weet t, de meesten bedoelen t goed, maar idd, je kan op dit moment gewoon geen woorden gebruiken, het liefs alleen een dikke knuffel, en het liefs alleen met mn manlief, soms als ik weer een huilbui heb, kan ik gewoon niet dicht genoeg tegen hem aan kruipen, dan zou ik me wel zo klein willen maken en helemaal in mn willen kruipen.. maar meiden, deze moeilijke tijd moeten we toch door, en neem de tijd om het te verwerken..
    heel veel sterkte allemaal!!
    hele dikke knuffel, jet

Deel Deze Pagina