Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ook vooral naar wat jullie aangeraden werd door de VK en Gyn. Na 7 weken en 5 dagen is ons kleintje gestopt met groeien. Dit zagen we afgelopen woensdag op de 11 weken echo en gister ben ik gecurreteerd... Het is allemaal heel pijnlijk en emotioneel en ik besef heel goed dat ik met dit verdriet om moet kunnen gaan voordat we er op nieuw voor gaan maar ik ken mezelf en ik weet dat ik pas echt vrede kan hebben als we weer, goed, zwanger zijn. Ik vroeg het gister aan de verloskundige wanneer we nu verder mogen en die gaf als antwoord "In principe nu, mist jij er klaar voor bent!" maar de Gyn gaf een heel ander antwoord "Eerst je menstruatie afwachten en daarna weer verder, de kans op nog een MK is lichtelijk verhoogd als je nu al weer begint". Ai, een extra risico wil ik zéker niet lopen maar waarom zegt iedereen iets anders? Ik zou graag jullie ervaringen horen. Misschien voor het gemak melden of het een natuurlijke MK was of een curretage, al weet ik niet of dat nog echt verschil maakt?
Ik heb 2,5 week geleden een MA gehad, met 9w2d. Hartje was gestopt bij ongeveer 8 weken. Omdat ik bloedverlies had naar het ziekenhuis gegaan en daar kwamen we er achter dan m'n ergste nachtmerrie waar was. Bij mij is het er zonder curretage uitgekomen en gelukkig al dezelfde dag. Daarna weer een echo gehad en alles was goed en de gyn gaf groen licht om gelijk weer te gaan proberen als het vloeien over was. Maar zelf kan ik dit niet. Aan de ene kant wil ik het heel graag, maar aan de andere kant was deze zwangerschap nog niet de bedoeling en is het in alle opzichten beter om even te wachten. Dus we hebben afgesproken dat ik eerst een tijdje aan de pil ga en dan gaan we verder kijken... Maar dat is ieder voor zich natuurlijk! Je moet doen wat je zelf wilt en wat voor jou goed voelt.
Bedankt voor je reactie Natas en jij ook veel sterkte. Ookal was het dan niet gepland, het was wel gewenst en dan doet het vréselijk veel pijn Ik zelf heb al jaren een kinderwens en wilde zelfs graag op mijn 23/24ste al moeder zijn (ben nu net 25). Echter was vriendlief er nog niet aan toe. Ik wil dus het liefste 'zo snel mogelijk weer zwanger' zijn maar wil het ook niet forceren en zeker geen extra risico nemen als er gezegd wordt dat we moeten wachten. Bedankt iig voor jou opmerking ook van je Gyn, zo zie je maar dat er zoveel verschillende theorien bestaan. Liefs
wij mochten na een MA (was 9+3, maar het vruchtje 7 weken (het is er wel zelf uitgekomen...)) meteen weer door. Alleen zorgde mijn lichaam zelf voor een pauze... Ik heb de eerste maand na het verliezen van het vruchtje nog posi getest en daardoor dus geen ei gehad... De maand erna was ik weer zwanger en dat gaat nog steeds super! (31 weken...) sterkte! en ik zou vooral je gevoel volgen, das toch meestal het beste!
Wij mochten na bbz/ma/vmk oom gelijk er weer voor gaan .Na mijn bbz en ma(curretage gehad) heeft het wel een paar maandjes geduurd voordat ik weer zwanger was ...Ik denk dat als jelichaam er niet klaar voor is dat je dan ook niet zwanger wordt ..Na mijn vmk ( lichaam zelf vruchtje afgestoten ) had ik na 28 dagen weer een mooie positieve test in handen ..!!!
Surf: Geweldig om te horen dat het voor jou zo snel weer raak was en vooral nu helemaal goed gaat! Marjon: Ik geloof ook wel het meeste in het feit dat je lichaam het niet toestaat als het er nog niet klaar voor is maar van de woorden van mijn gyn (verhoogde kans na curretage meteen in de eerste ronde zwanger worden) ben ik toch wel wat geschrokken en ik zou het mezelf natuurlijk niet vergeven als het een 2e keer mis gaat 'omdat ik graag snel verder wilde'... Moeilijk hoor, het is allemaal al zo emotioneel! Gefeliciteerd met je goede zwangerschap nu trouwens Heb al vaker van je gelezen op het forum, fijn dat het nu voor jullie ook zo mag zijn!
th@nx ,ik hoopdat het julie ook snel weer gegeven is , en dat het dan helemaal goed mag gaan ...kknuufffffffffffffffffffffff
Tegen mij werd gezegd, 1 ongi afwachten ivm het zeker zijn van je termijn ...en natuurlijk pas weer gemeenschap hebben zodra langer dan 5 dagen niet bloed... Op 11 weken echo achtergekomen dat het al gestopt was met 8 weken...curretage in aug 2009 Nou heeft mijn lichaam 1 ongi overgeslagen...werd pas na 7 weken voor het eerst ongi in okt...daarna aan de slag met ovulatietesten..maar cyclus kan nog zo in de war zijn...dat het een btj lastig was...nog 1 x ongi geworden in nov...en daarna was het raak! In dec dus! succes!!
Bedankt voor je reactie fafje Je verhaal lijkt erg veel op de mijne. Fijn dat je nu weer zwanger bent en dat het er allemaal positief uit ziet! Inderdaad, voor het vaststellen van het termijn kan ik me goed indenken. Op zich zou me dat nog niet zoveel uitmaken, aangezien ik dan toch een vroege echo krijg en dan is het toch duidelijk hoe lang je al zwanger bent. Ik schrok vooral van de melding "Een klein extra risico op nog een miskraam als je meteen weer aantelt". Ben benieuwd of daar nog meer mensen van gehoord hebben? Ik denk dat ik zelf deze maand lekker op zijn beloop laat en kijk wat mijn lichaam gaat doen. Niet temperaturen of (ovu-) testen alleen met de sex weet ik nog niet of we dat veilig gaan doen of maar zien. Er even niet mee bezig zijn kan vast geen kwaad... Toch is het wel moeilijk...
Nou daar heb ik nog nooit van gehoord! Asl dat echt zo zou zijn, moeten toch wel meerdere gyn of vk dat erbij zeggen... Nee hoor...ik zou als ik jou/jullie was...deze eerste maand, gewoon sexen wanneer je zin hebt...en een verrassing afwachten, en als je dan de volgende ronde graag ervoor wilt gaan, met testjes aan de slag kunt!...Lekker easy going zegmaar...( vond ik erg moeilijk) ik wilde kostte wat het koste gelijk zwanger raken...moet wel zeggen, dat de klap van het verlies van mn 8wkn oude beebje, later kwam, toen ik al dacht dat ik er overheen was zegmaar :s Maar goed, ik ga voor je duimen, en hou me op de hoogte! Vind het leuk om te weten als je zwanger bent! liefs
Thanx Fafje, eigenlijk precies zoals jij het nu zegt wil ik het wrs doen (hoewel mijn gevoel ook zegt "Ik wil NU weer zwanger zijn!" maar mijn verstand weet dat ik gewoon eerst even moet 'relaxen'). Mijn Vk zei ook, "Als jij er klaar voor bent kun je er weer voor gaan hoor!" maar de Gyn's in het ziekenhuis (heb net nog een keer gebelt naar een andere Gyn in dat ziekenhuis maar de receptioniste ratelde al op "Hier staat dat je het beste 1 menstruatie af kunt wachten ivm een iets verhoogde kans op een herhaalde miskraam") hebben deze mening dus. Goed, maandje relaxen en hopelijk daarna na een niet te lange tijd ook weer in blijde verwachting (en onzekerheid ) Liefs!
Jeetje, ik heb hier op zp nog nooit zoiets gehoord, maar kan aan mij liggen..in elk geval super veel succes! liefs
Ik was in Nederland toen de bloedingen begonnen en ben naar het ziekenhuis gegaan. Daar vertelden ze me dat het mis was en dat het een miskraam zou worden. Die moest ik afwachten, omdat we toch 2 dagen later weer terug in Portugal zouden zijn. Ik vroeg wanneer we weer konden proberen en de arts zei idd na de eerste menstruatie weer. In Portugal is het op een curettage uitgedraaid en zeiden ze dat ik 3 maanden moest wachten voordat mijn systeem weer in orde was. Afgelopen maandag bij mijn eigen huisarts voor een nagesprek zei ze ineens 6 maanden Nou, ik hou gewoon voor de zekerheid die 3 maanden aan, maar langer niet hoor!