Domme/vervelende/kwetsende uitspraken tijdens t cb bezoek.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama079, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    wij hebben een officiele klacht ingedient, ze heeft een waarscuwing gekregen. verder zien we dr gelukkig niet meer.

2. susy26

susy26 Niet meer actief

jeetje, wat een verhalen hier allemaal! vreselijk! ik heb gelukkig nog niet iets meegemaakt dat ik denk dat kan niet. Maar ze moeten ook altijd het laatste woord hebben,pfff... en die verhalen dat een kindje te dik,of te mager is,tjonge , blij zijn dat een kindje gezond is! Ik luister daar echt niet naar,ene oor in ander oor uit. Komt vanzelf goed!

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn kleintje sliep vanaf dag 1 op haar zij (in een zijslaper) en mij is door het cb gezegd dat ik een groot risico op wiegendood nam en dat het aan mij was om daarmee te leven....Gekke mensen daar. Vertel tegenwoordig helemaal niets meer, alles gaat altijd goed!

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik vind dat wij hele fijne mensen op het cb hebben hier. Ik ben het niet altijd met ze eens, maar ik zie wel dat ze echt hun best doen om ons goed te begeleiden en op weg te helpen.

Mag ook wel even gezegd worden na zoveel negativiteit toch?

Onze cb-verpleegkundige heeft echt haar nek uitgestoken voor onze dochter. Wij kregen maar geen verwijzing ivm reflux. Zij kreeg in de gaten dat het hier uit de hand liep en belde uit zichzelf om vervolgens voor te stellen of ze even langs zou komen. Dat heeft ze gedaan en 2 dagen erna is onze dochter opgenomen.

Dus ik ben heel blij met ze.:)

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En t mooie is..

In het ziekenhuis moeten ze op dr zij slapen ivm stikkingsgevaar als ze op hun rug liggen.

Mijn zoon heeft vanaf dag 1 op zijn zij geslapen tot hij zelf op zijn rug ging liggen.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Toen Tygho geboren werd moest hij op zn zij slapen, na elke voeding een andere kant op.

Nu mag het schijnbaar niet meer...

Maar ik vind de kans dat een kindje melk teruggeeft en daarin stikt omdat het op de rug ligt groter dan de kans op wiegendood door op de zij liggen.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik moest dat dus ook doen.. En Sandro is pas 4 mnd hoor hahaha.

Tevens ook van de kraamzorg

8. Kwekijzer

Toch volgens mijn sm die werkzaam is als coördinator van de kraam (heeft erg veel ervaring met regels en het hoe en waarom) schijnt dit geen enkel kwaad te kunnen. Het is bewezen (en dan komt ze met een hele zooi cijfers en vergelijkingen, waar ik er nog niet 1 van kan onthouden), dat sinds kindjes op de rug liggen het aantal weigendood met een aanzienlijk percentage is verminderd.

Daardoor durf ik dus geen risico te nemen, want ik wéét dit nu en als het dan mis gaat omdat ik niet geluisterd heb, dan heb ik het gevoel dat het door mijn eigen wijsheden komt. Zou ik mezelf denk ik nooit kunnen vergeven.

9. Kwekijzer

En er was geen sprake van een medische indicatie? De eerste nacht moest ons dochtertje op haar zij (ivm eventueel binnen gekregen vruchtwater ect) daarna moest ze op haar rug. Hier wordt vanaf geweken als er sprake is van een medische indicatie.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier moest ze idd ook op dr zij 3,5 jaar terug, mn zoontje opeens weer op z´n rug. Ben benieuwd wat voor advies ze nu weer geven.

(al ben ik helemaal ontaard want beide kinderen sliepen met 3 weken op de buik).

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee Sandro heeft wel de eerste 2 weken in het ZH gelegen en daar zeiden ze dus op zn zij ivm stikkings gevaar na t drinken. Toen hij thuis kwam zei onze kraamzorg exact het zelfde.

Alleen na 3 weken thuis duwde hij de doek in zijn rug weg en lag hij vanzelf op zn rug dus toen maar zo gelaten.

Maar in het begin na elke voeding omdraaien ( Kraamzorg bij mn vriendin zei precies t zelfde en ook geen medische indicatie )

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Wat nare verhalen. Gelukkig heb ik een leuke cb arts en verpleegkundige is ook aardig en vriendeljk. Tijdens de zwangerschap hoorde ik ook verhalen vooral van mijn schoonzusje, nou zag er behoorlijk tegen op. (hebben zelfde cb buro) nou ze horen mijn verhalen aan en ik zeg doe zo en zo. prima ga lekker door zo. Ga op je gevoel af.

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn zoon is ook te vroeg geboren en ze wilden ons wel overal bij helpen. Ze leken heel aardig en behulpzaam.
    Iedere controle was ALLES goed en als we dan de volgende keer kwamen zeiden ze : Kan hij nu al dit of dat? Want dat ging de vorige keer niet goed... :(
    Ook vroegen ze dingen die ze van de vorige keer helemaal hebben overdreven en aangedikt. Dat vond ik een eng idee, want wie weet wat ze er allemaal in zetten. Sindsdien gaat altijd alles perfect met mijn zoontje. ;)

14. hier moest Jason de eerste week op zijn zij en daarna rug.. verschilt dus ook bij iedereen lijkt wel??

15. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0

Dit meen je toch niet echt he?:$

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik lees een paar keer dat mensen vinden dat er een beetje gezeurd wordt over opmerkingen als 'ze is wel lang zeg!'.
    Nu weet ik niet of dat over mijn stuk ging, maar het ging mij dus niet over de opmerking dat ze zo lang was. Daar wist ik gewoon niets op te zeggen. Maar ze werd echt kwaad op me dat ik zei dat mijn man lang was. Dát vond ik wel gek. :p

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden had tijdens de vakantie op Curacao krentenbaard opgelopen, wist ik toen nog niet dat het zo heette.
    Ik dacht toen nog dat het vochtblaasjes waren van het warme weer en het zweten. (hij was er namelijk niet ziek van of iets).
    Ik had er toen wel op voorzorg talkpoeder elke keer opgedaan om de blaasjes uit te drogen.

2 dagen na de vakantie hadden we een controle bij het CB en werd ik ervan beschuldig dat Jayden brandwonden had!
    Mijn mond viel open, hij werd uit mn handen gehaald en de arts werd erbij geroepen. Ik werd gelijk behandeld als een super slechte moeder!
    Toen de kinderarts erbij geroepen en die wist ook niet wat het was, ze voelde wel dat hij overal opgezette lymfklieren had, ik had er zelf 1 bij zn linkertepeltje van 3 cm ontdekt.
    Diezelfde dag konden we nog bij de HA terecht en het bleek toen krentenbaard te zijn, antibiotica kuurtje van 2 weken en hij was weer helemaal zichzelf met een mooi gaaf huidje.

Maar wat deed die opmerking pijn zeg.. brandwonden.. alsof ik jayden brandwonden had bezorgd! de avond erna heb ik zitten huilen op de bank, toen pas kwam alles eruit.

Ook een keer van 'Jayden heeft wel een klein hoofdje he, voor de rest zit hij overal op +2 alleen met zijn hoofdje op gemiddeld'
    ehh ja ? dus? Wij hebben ook geen giga hoofd..

18. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Hier ging opa vaker met bryan naar cb omdat ik het met mijn onregelmatig werk vaak niet haal om zelf tegaan, krijgt opa eerst opmerking van oh daar is bryan alweer met opa (met andere woorden heeft moeder weer geen tijd) daarna kreeg mijn vader een boekje mee over gezond eten want bryan was toch wel wat zwaar hoor grrrrrr alsof we iedere dag alleen friet en andere vette hap eten grrrrrrr werd zo kwaad toen ik thuis kwamen het hoorde

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja zeg! Onze kraamhulp heeft juist gezegd dat we ons zoontje op zijn zij moesten leggen (en afwisselen). Lijkt me sterk dat dat bevorderlijk is voor wiegendood.... Maar dan helemaal die tóón...

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, dat klopt. Vergeleken met buikslapen, wat ze vroeger deden. ;)

Deel Deze Pagina