Domme vraag misschien...

Discussion in 'De lounge' started by Vlindertjuh1987, Sep 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Wat ik me ook afvraag, ook een domme vraag waarschijnlijk. Maar bij een zwangerschapstest weet je nooit precies wanneer je zwanger bent geraakt omdat je aan het begin van je cyclus zwanger geraakt kan zijn, maar ook aan het einde van je cyclus. Dit kan zomaar een aantal weken schelen.

Dus eigenlijk kun je dan met 42 weken bevallen, maar dan toch niet 2 weken overtijd zijn. Dit omdat je net zo goed aan het begin van je cyclus zwanger kan zijn geworden en dus dan, gewoon met 40 weken bevalt :(

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Als iemand 28 maart is uitgerekend, mag ze maximaal op 11 april bevallen ;)

3. Vlindertjuh1987

Dit snap ik niet hahaha, sorry.

4. Vlindertjuh1987

Omdat iemand een keer tegen mij heeft gezegd die dus op een bepaalde datum was bevallen, dat ze ongeveer maand daarvoor was uitgerekend.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik denk dat ze daarom zeggen dat het goed is om te bevallen tussen de 38 en 42 weken. Gemiddeld 40 weken dus.

Mijn schoonmoeder was iets van eind november uitgerekend van mijn man en die is bevallen op 20 december. Die lieten ze toen wel lang lopen. (vooral op eigen verzoek).

6. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Uhh ff kijken Hoe ik dat ga uitleggen haha..
    Je hoort toch soms mensen met een positieve test en daar kan je zelf je uitgerekende datum aan koppelen...,dan kom je bv in de 8e week bij de verlosk. Met je nod datum maar dan blijkt uit de echo dat je veel korter zwanger bent. Dan kan het heel vroeg mis zijn gegaan en de volgende cyclus direct raak...

7. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Hier in ons zh laten ze je zelfs niet langer als 41 weken lopen. Te veel nare ervaringen met langer laten lopen! Dus 4 weken kan in NL echt niet!

8. veluwsstel2009

veluwsstel2009 Nieuw lid

Sep 3, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat kan. Een vrouw bevalt nooit op de uitgerekende datum.

9. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Sorry maar wat een onzin.
    Teneerste": Nee ze laten je geen 4 weken overtijd gaan, dus het kan niet.
    En een vrouw bevalt nooit op de uitgerekende datum? Nog meer onzin.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Je bedoelt zeker 'niet altijd'.

11. Eh, nee. Daarom wordt een kindje dus opgemeten bij de 'termijnecho'. Een echo die, jawel, de termijn bepaalt en waardoor de zwangerschapsduur (en daarmee ook de uitgerekende datum) berekend kan worden.

12. Vlindertjuh1987

13. Vlindertjuh1987

Dus doormiddel daarvan kun je zeker zijn, dat als je op 28 april bevalt, je niet op 28 maart uitgerekend kunt zijn?

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja.

Alleen dat van die hele vroege mk en dan direct erop zwanger raken, dat kan weer wel. Een van mijn miskramen heb ik niet gevoeld, ik verloor ook geen/nauwelijks bloed, alleen voornamelijk slijm. dan lost het vruchtje zichzelf op. Is wel vrij uitzonderlijk, maar kan wel.

15. Ja, maar dan wordt bij een echo ook je zwangerschapsduur / uitgerekende datum aangepast.. Dan zeggen ze dat ze een zwangerschap zien van zoveel weken en zoveel dagen, en niet van de termijn die jij in gedachte had. Ze zullen er niet vanuit gaan dat je baby met die termijn ineens 4 weken achterloopt in groei.. (Ik weet wel dat jij dit weet hoor, maar even voor TS en de anderen die hierover twijfelden ;) )

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

klopt helemaal! Was ik vergeten te vermelden, dat dan de echo wordt aangepast, sorry :)

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk wel dat het kan misschien verkeerd gerekend en bleek minder ver zwager re zijn dan ze dacht zo iéts ?

18. Vlindertjuh1987

Oke, dat snap ik. Maar dat heeft dan toch niks met iemand te maken die op 28 april bevalt en op 28 maart uitgerekend is? Wat dus niet kan, omdat ze iemand geen maand laten lopen.

Wat ik bedoel, je bent dan wel minder ver als je dacht in je zwangerschap, omdat je dus een miskraam hebt gehad en dan opnieuw zwanger bent, waarvan je dus de uitgerekende datum krijgt tijdens die echo. Dan ben je niet een maand terug gezet voor je tweede zwangerschap, want die eerste en tweede hebben niks met elkaar te maken toch?

19. Vlindertjuh1987

Ik snap je niet helemaal...

20. dawnie

dawnie Actief lid

Oct 26, 2008
    420
    0
    16
    Tsja, misschien heeft diegene anders wat uit te leggen...? En zegt ze daarom dat ze eerder was uitgerekend. Want anders zou ze 4,5 week over tijd zijn geweest. Lijkt me niet tegenwoordig niet meer gangbaar.

Share This Page