Ik vroeg mij af wanneer jullie brood met beleg aan jullie kindjes zijn gaan geven. Mijn dochter is nu 6 maanden en ik wil eigenlijk zelf nog even wachten maar wat is nu een beetje een gemiddelde leeftijd
Vanaf 6 maanden mag je gluten geven. Hier in nl zijn ze nog niet zover, maar in d scandinavische landen is al jarenlang een onderzoek naar het aanbieden van gluten en de kans op glutenintolerantie of coeliakie. En daaruit blijkt dat je iig voor de 7 maanden gestart moet zijn.
Onze dochter is nu 6,5 maand en sinds een aantal dagen krijgt ze stukjes brood. Vandaag voor het eerst een half sneetje opgegeten. Ik doe er tot nu toe alleen boter op met een klein beetje jam of appelstroop. Een beetje voor de smaak. Alleen boter wil ze niet.
Hier gestart met brood op de leeftijd van 7 maanden. Ook pas met groenten en fruit gestart vanaf 6 maanden, dus eerder ook echt nog niet aan brood toegekomen (op af en toe een korstje in de hand na). Ze vond het wel meteen lekker, eerste dag 4 stukjes brood met boter en de volgende dag al meteen een hele boterham!
Het advies is met 6 maanden af en toe een broodkorst om op te sabbelen en vanaf 7 maanden dagelijks te gebruiken als een maaltijd.
Bedankt voor jullie reactie. Ik ga dan eerst maar een paar keer een broodkorst geven en dan langzaam aan gewone stukjes met beleg
Ik ben met 6 maanden begonnen en dit was tevens zijn eerste hapje als ik het me goed herinner. Daarna groenten en fruit geïntroduceerd.
Wij waren begonnen toen ze 6 maanden was met elke dag een korstje en dat steeds verder op bouwen tot het een halve boterham en later met alleen boter er op, en pas 2/3 maanden later een hele boterham met boter/appelstroop/jam zoiets.