Domme vraag over kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cjpt, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoe weten jullie wat wat is? Ik vind dat het allemaal zo op elkaar lijkt! Ik zie bij sommige dingen echt niet of het nou een rompertje is, een boxpakje, een pyama enz enz. Laatst had ik een leuk rompertje gekocht met korte pijpjes eraan. Leek me super handig met een baby in de zomer. Lekker liggen in de box als het warm is zonder verder iets aan te hoeven. Zat ik later op de site te kijken waar ik hem gekocht had viel het me ineens op dat het eigenlijk een pyama is! :oops:

Ik weet dat het niks uitmaakt, ik trek het toch aan wanneer ik dat wil. Tis alleen lastig als je zo'n baby-uitzet lijst aan wil houden want ik heb geen idee wat ik nou wel en niet heb hahaha

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Nou boxpakjes hangen bij de gewone kleding en de pyama pakjes bij de pyama's :p haha ...

Maar ach als jij het verschil niet ziet dan ziet een ander dat toch ook niet ;) ... Gewoon lekker aan trekken wanneer jij dat wil ... :D

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, ik vind het ook lastig hoor! Zeker voor die hele kleintjes, dan is een pyjama bijna hetzelfde als de gewone pakjes. En hier staat alles er dan ook nog in het Duits bij op een bordje, dus dan heb je soms nog geen idee wat er mee bedoelt wordt.

Maarrr, bijvoorbeeld pyjama's staat er vaak wel bij, en verder is de rest gewoon "kleren". Kun je lekker aantrekken wanneer jij wilt!

O ja, en in veel pakjes uit 1 stuk zitten inderdaad standaard ook van die billenknoopjes, dus dan voel ik altijd even (vaak zijn die rompers wat dunner).

4. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik zie het verschil ook niet...!
    Ik stond al raar te kijken toen ik box pakjes hoorde vallen :oops:
    Zo heb ik nog veel van die dingen...Hoe zit dat er in hemelsnaam uit?

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

het maakt ook echt geen bal uit, die kleintjes liggen toch de hele dag in bed! Ik had de eerste maanden echt geen veschil tussen dag en nacht kleren hoor! Ja, als je eens bezoek hebt of een verjaardag, dan doe je eens een speciale outfit aan. Maar verder wil je toch zachte pakjes die lekker liggen, dus die hebben ze gewoon dag en nacht aan!

verder maakt het ook niet echt uit waar het voor bestemd is toch? gewoon lekker zo aandoen als jij handig vind!

zo'n romper met pijpjes deed ik ook altijd juist als zomerpakje.

en boxpakken zijn die pakken uit een stuk, dus broek en truitje ineen. dat kan met of zonder voetjes zijn. wat het verschil is met een pyama? geen idee, ik zie het niet! Vaak zijn boxpakken van wat dikker materiaal, velours of badstof...
    en een pyama kan ook tweedelig zijn, een boxpak niet. maar ik heb nooit onderscheid gemaakt tussen de twee in ieder geval!

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh bedankt meiden, nu voel ik me wat minder blond!

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel ;)

Lekker alles vragen dus, daar is dit forum oa voor :)

(Maar dit even oftopic ;))

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snapte er tot voor kort ook geen biet van! :)

Rompers zijn die diengen met van die drukknopen onderin het kruis en dan heb je pyama-pakjes die zijn vaak wat dunner van stof dan de "overdag"-pakjes en dan heb je nog boxpakjes met korte en lange pijpen en met of zonder voeten. Ik heb gewoon gekocht wat ik er leuk en handig uit vond zien. ;)

Deel Deze Pagina