gyn snapte het ook niet!?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door liekie, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    hoi allemaal
    ik moest effe mijn verhaal kwijt..
    wij zijn nu bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden maar helaas het mocht nog niet zo zijn..
    nu heeft mijn man al een zaadonderzoek gehad en daar bleek alles goed te zijn.
    mij hebben ze toen ook gecontroleerd en bij mij is ook alles goed.
    nu zijn we afgelopen maandag voor een samenlevings onderzoek geweest en heeft het gelijk bekeken maar hij zag niks bewegen..

ik snap er niks van.. :(
    nu moeten we nog een keer terug om de boel na te laten kijken
    (ben er wel een beetje ongerust onder geworden) :cry:

was benieuwd of er meerdere mensen hier last van hebben..

veel liefs mij..

2. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Hallo, wij zijn al 6 jaar bezig en ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is als er geen zaadjes te zien zijn na de samenlevingstest, maar heb je glijmiddel gebruikt? Wij hadden de eerste test namelijk ook helemaal niets en de tweede keer zonder glijmiddel zag het er perfect uit!
    Veel gyn vragen er niet naar of je glijmiddel gebruikt hebt maar dat is wel heel belangrijk dat je dat niet doet! Succes

3. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    hoi..
    nee ik heb geen glijmiddel gebruikt
    maar het is toch raar,
    als zijn zaad goed is en daarna nergens geen beweging inzit?

xxxxx

4. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Liekie,

Ik heb hetzelfde meegemaakt ruim 4 jaar geleden. Geen enkele beweging in de zaadjes en 2 weken later had ik een positieve test.

Hopelijk is de volgende samenlevingstest wel goed. Heeft het misschien iets te maken met de zuurtegraad van je baarmoederslijmvlies?
    Als die te hoog is overleefd sperma ook niet!

Nou meid ik hoop voor je dat ze er snel achter zijn wat er aan de hand is en hopelijk wordt 2009 een goed jaar voor ons.

Succes

Liefs maaike

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Bij mij was dat ook zo alleen had dat niks met de zaadjes te maken maar met mijn zuurgraad, de zaadjes overleefden het daar niet.

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik las ergens (denk hier op het forum) dat een samenlevingstest niet echt helemaal betrouwbaar is. In die zin dat er vaak geen levende zaadjes worden aangetroffen bij de baarmoeder (aangezien de vagina te zuur is voor zaadcellen en dus vele al sneuvelen) maar dat dat niet perse wil zeggen dat er geen levende zaadcellen zijn doorgedrongen tot in de baarmoeder. Alleen tja daar kunnen ze niet bijkomen. Wanneer ik dat artikel vind zal ik het even linken.

Hebben ze wel al eens een HSg gedaan? Om te kijken of je eileiders goed doorgankelijk zijn?

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik ken ook iemand die alsnog zwanger werd, bij mij is het echter meerdere keren getest en aangezien ik ook steeds niet zwanger werd durfde men toen wel de conlcusie te trekken dat het waarschijnlijk te zuur is.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, hier ook hoor.

De afzonderlijke delen werken prima, alleen samen gaat blijkbaar niet. 3 samenlevingstesten hebben dat wel bevestigd; de eerste twee waren er geen levende zaadcellen meer te vinden, en de derde is kunstmatig gedaan, dat wil zeggen dat het baarmoederslijm en de zaadcellen in een gecontroleerde omgeving samen zijn gebracht. Uitkomst, de zaadcellen van mijn man penetreren wel in het slijm (dat is dus wel goed), maar overleeft maar maximaal 2 uur (en dat is dus vreselijk te kort).

9. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    ja ik ben ook erg benieuwd.
    maar ik hoef me dus niet zo ongerust te maken tenminste als ik jullie verhalen zo lees..
    we wachten het maar weer gewoon af..
    xxxxxxxx

10. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    nou we zijn weer geweest en er waren nu wel genoeg zwemmers aanwezig (we mochten zelf kijken hihi)
    nou moet ik mijn ong afwachten en dan moeten we weer terug voor een hsg onderzoek..
    dus ik hoop dat dat niet nodig is het klinkt een beetje eng..

xxxxx

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Dat is goed nieuws meid! Hopelijk is de hsg niet nodig, maar maak je er niet al te druk om. ik vond hem absoluut niet prettig, maar anderen hadden er totaal geen moeite mee, dus het is heel verschillend. Daarnaast het duurt maar heel kort, voorbij voor je het weet. Succes!

12. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Bij mij kunnen ze ook niets doorslaggevends vinden maar we zijn al bijna 4 jaar bezig en heb net mijn 6e mk gehad.

13. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    oke
    ik weet niet wat ik nu van zo'n onderzoek moet vinden maar ja het is voor een goed doel toch?
    maar het is wel spannend allemaal hoor..
    ik hou jullie op de hoogte..

xxxxx

14. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Wij hebben hetzelfde probleem. Het zaad van mijn vriend is super :) Maar na twee samenlevingstesten bleek dat ze allemaal dood waren. Mijn slijmvlies is te zuur en daardoor worden alle zaadjes gedood. Een spontane zwangerschap is daardoor bij mij vrijwel onmogelijk, omdat de zaadjes niet eens zover komen. Wij hebben inmiddels 3x IUI gehad en zijn nu met IVF-cryo's bezig. Ik hoop voor je dat deze weg je bespaard blijft en dat er een andere verklaring is!

Groetjes Mar

15. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    idd denk ook dat het dan aan de zuurgraad ligt van je baarmoederslijmvlies.
    volgens mij niet iets om je echt zorgen te maken :)

16. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    geen idee
    maar als de gyn zwemmers kon zien dan is mijn zuurgraad toch goed? want dan zitten ze er wel toch?
    xxxxxxxx

17. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0

Nou, niet echt iets om je zorgen over te maken? Als je zuurgraad niet goed is, zul je toch echt op de MM zijn aangewezen. Ik heb me er in het begin ook niet echt zorgen om gemaakt, maar helaas is het niet vanzelf goed gekomen of zo. Wij zitten inmiddels al een jaar in de MM en dat is natuurlijk niet zomaar...
    Sorry hoor, hoop niet dat ik nu heel bot over kom, dat is niet mijn bedoeling, maar ik moest dit toch even kwijt.

Deel Deze Pagina