Ik heb hier gister een verhaal verteld en advies/tips/ideeen en meningen gevraagt. Nu wil ik mijn partner mijn baby zoiezo niet laten erkennen ( wat volgens mij dan ook niet lukt zonder mijn toestemming ). Nu weet ik dat hij zou gaan zeuren om de kleine te mogen gaan zien. Maar wil dit dan niet in mijn huis hebben uiterraard. Maar hij woont zelf op een kamer, wat me dus ook geen oplossing lijkt. Dus nu wil ik het zo regelen dat als hij iets wilt weten over de baby, of de baby wilt zien, hij dit maar moet regelen met de reclassering of iets dergelijks...maar ik heb geen flauw idee hoe dit werkt....Heeft iemand hier ervaring mee, hoe ik nu al dingen kan regelen voordat hij weer dwars gaat liggen...
Uhm.... reclassering.... heeft hij een strafblad???? Ik denk dat je iets van Bureau Jeugdzorg oid bedoeld. Je kunt bijvoorbeeld aangeven dat hij het kindje alleen maar onder toezicht mag zien, maar dan zijn er vaak wel zwaarwegende redenen nodig. Bijv agressie etc. Edit: heb nog even je verhaal terug zitten lezen. Ik verwacht niet dat Jeugdzorg hierin mee zal gaan. Ik bedoel hij doet vreemd tegen je en je bent al jaren aan t Latten, maar verder lees ik in je verhaal geen rare dingen waarom hij jullie kindje alleen maar onder toezicht zou mogen zien. Wanneer je dat wel wilt, lijkt het me handig iemand in te schakelen die je hierin vertrouwt... maar die op de een of andere manier de vader ook kent. En dan eerst maar een periode op neutraal terrein "ontmoeten". Mbt erkenning.... hij zou het evt via de rechter kunnen afdwingen... maar gezien je verhaal lijkt me dat hij dat niet zal doen. Wanneer je hem niet laat erkennen dan heeft hij vooralsnog geen rechten en geen plichten. Laat je m wel erkennen, dan heeft hij recht op omgang maar... hij heeft dan ook de plicht alimentatie te betalen.
Ik weet dat je in de omgeving Nijmegen via algemeen maatschappelijk werk begeleiding bij de omgang kunt krijgen. Wel met het doel om het uiteindelijk samen op te lossen... Wat betreft zijn reclasserings maatregel, is altijd maar de vraag of dit goede omgang met zijn kind in de weg staat. Als hij veroordeeld is voor een bank beroven dan is het een ander verhaald dan wanneer er sprake is van bijvoorbeeld een zedendelict. Inderdaad niet laten erkennen voor de geboorte en na de geboorte kan hij er een zaak van maken, maar zover is he nog niet en denk dat je tegen die tijd een advocaat in de arm moet nemen die jouw belangen en die van de baby goed kan overbrengen. Wat ik ten slofte nog wil zeggen is dat ieder kind recht heeft op een moeder en een vader, maar dat de veiligheid wel gewaarborgd moet zijn. Heel goed van je dat je daar nu al over nadenkt. veel succes!
je kunt dat vaak regelen bij instanties als humanitas en leger des heils. Die zijn dan de neutrale partij. Jij brengt kindje daarheen en hij komt dan ook daarheen. Maar zolang jij geen handtekening zet voor de erkenning en ouderlijk gezag moet hij dit eerst aanvragen via de rechtbank. En dat kost centen.
Hallo Mis Ik heb hier een site voor je met veel vragen en antwoorden. Mocht je meer willen weten dan kun je me altijd een pb sturen. Ik heb er vanuit mijn werk ervaring mee. Alleenstaande moeders voor elkaar - Erkenning en Gezag Groeten Puck