Ik voel me zo nutteloos.

Discussie in 'De lounge' gestart door tinke, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Hee,

Ik moet dit even van me afschrijven hoor.
    Ik voel me gewoon zo nutteloos momenteel. Ik ben, heel stom, gestopt met mijn bijbaantje bij de AH toen ik wist dat ik zwanger was. Heel dom, maar helaas niet meer terug te draaien.
    Nu gaan we achteruit in inkomen, omdat mijn man weer in loondienst is gegaan, zodat we binnenkort toch een fatsoenlijk huis kunnen krijgen, wat eerst, met eigen bedrijf, gewoon niet lukte. Maar nu krijgt hij dus een halfjaarscontract en daar hebben we natuurlijk niks aan, als we een hypotheek willen gaan aanvragen. Huren wordt helemaal niks, omdat daar veel te lange wachtlijsten voor zijn, helaas. Zelfs particulier is hier gewoon veel te duur.
    Ik wil graag wel op zoek naar werk, maar wie neemt er nu iemand aan die al 30 weken zwanger is? En bovendien wil ik straks toch bij mijn kind zijn als het geboren is. Dus op zoek naar werk vanuit huis, maar ja, ik heb geen diploma's, helemaal niks.
    Verder wil ik ook wel leren, dus volgend jaar moet ik dan mijn wiskunde nog gaan halen. En ik zou graag toch nog een extra vak willen volgen, maar ook die opleiding begint pas in september en duurt een heel jaar.
    Ik ben ook gewoon ontevreden over al mijn cijfers en heb echt het gevoel dat ik mijn hele middelbare schooltijd verpest heb en veel beter had gekund. Dan kan ik mijn volledige VWO wel weer gaan proberen, maar dan kan ik niet volledig voor mijn kindje zorgen, wat ik graag wil. Bovendien wil ik gewoon veel sneller met iets beginnen waar mijn hart echt bij ligt.
    Dan kijk ik vast naar vervolgopleidingen, maar dan lees ik voor één opleiding dat daar niet eens een deeltijdopleiding voor is. (Op zich geen probleem aangezien je toch maar 10 tot 12 uur per week daadwerkelijk in de les zit) En dan moet ik ook nog gaan kiezen tussen de twee opleidingen die mij geweldig lijken, maar waar ik gewoon geen keuze in kan maken. Ik moet toch eerst mijn VWO nog eens gaan halen.
    Dan denk ik, doe ik wat anders met mijn tijd, ga cursusje doen bij de LOI, maar dat kost dan ook weer een godsvermogen en ben bang dat ik toch weer opgeef.
    Nou, iets anders om me toch een beetje nuttig te voelen. Wil wel wat creatiefs doen, gewoon ook voor mijn eigen plezier. Maar wat dan? Er is zoveel!
    Eigenlijk wil ik me gewoon weer nuttig voelen en toch een beetje bijdragen aan ons inkomen en ondertussen ook nog iets leuks doen.
    Maar hoe kom ik van dit gevoel af en kom ik die maanden door tot ik weer naar school mag.
    Ik ben momenteel zelfs in staat om maar gewoon foldertjes rond te gaan brengen ofzo, maar ja.. dat kan ook weer niet. (Ik zie mezelf nu niet bepaald anderhalf uur met folders rondsjouwen, laat staan, dat half uur dat ik zou moeten fietsen om bij bezorgwijk te komen)

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Vraag jezelf eens af waarom je je zo graag nuttig wilt maken. En vraag je dan af waarom je die reden zo belangrijk vindt.
    Wat is nuttig in jouw ogen? Je inzetten voor de samenleving, het gevoel bezig te zijn, zorgen voor je kind, zorgen voor je eigen rust?

Wat betreft je school, werk, huis. Ja het is knap lastig, zoals je het omschrijft. Je zult een keuze moeten maken. Wat is het belangrijkst? Kijk dan wat je mogelijkheden zijn om dat meest belangrijke ding te regelen.

Ik hoop dat je voor jezelf een goede keuze kunt maken. Suc6 ermee meid!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ben je een beetje een creatieve?

Je kan bv. ook kettingen of armbandjes maken in bv. kralen en die verkopen met wat winst? 't Is dan niet het grote bedrag, maar alles is beter dan niets.

Bij de kapper van een collega staat ook altijd zo'n boompje met allerlei kralendingen in en volgens die kapster verkoopt dat vrij goed. Want hoeveel dames gaan er niet net voor een feestje snel naar de kapper en vinden het jammer dat ze niet een geschikt juweel hebben...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

wat betreft school: je zou vak voor vak kunnen gaan halen via het volwassenenonderwijs en ernaast kunnen werken, zodat je in ieder geval je opleiding kunt bekostigen en wie weet lukt meer ook nog wel.
    Daarnaast: omdat je nu toch 30 weken zwanger bent, zou ik de beslissing om aan het werk te gaan even laten wachten, maar je zou je wel alvast als werkzoekende kunnen inschrijven bij het CWI en eens kijken of je alsnog recht hebt op een (gedeeltelijke) zwangerschapsuitkering...
    Een opleiding via de LOI moet je ECHT NIET doen: daarmee kom je nauwelijks aan de bak: bedrijven en instellingen willen een gedegen opleiding zien waarbij jij gezien bent door docenten die jou feedback hebben kunnen geven en waar je ook stage hebt gelopen. Niet doen dus via het LOI.
    Je zou eens een beroepentest kunnen doen, ook daarvoor kun je bij het CWI terecht. Zij kunnen je dan helpen om aan de slag te komen. Daar wordt tegenwoordig veel aan gedaan, omdat de overheid graag wil dat je minimaal een startkwalificatie op niveau 2 of hoger hebt, (dus een niveau 2 beroepsopleiding of havo/vwo-diploma).
    Succes!

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoihoi....

je zou misschien tijdelijk wat centjes kunnen sparen door bij mensen thuis of in cafeetjes wat te poetsen? Help je andere mensen enorm mee!

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

1e wat ik denk is: die wilt teveel in 1x! :D

je moet even priotiteiten stellen, wat is nu het belangrijkste, en wat kan als je kleine wat ouder is?

ik zelf ben gastouder, ik denk dat het voor jou ook wel even tijdelijk makkelijk te combineren is met je kleintje.. (als hij/zij wat ouder is), dan zit je gewoon lekker thuis en kan je altijd nog ander werk zoeken of een opleiding gaan doen..!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb een contract van 20 uur in de zorg. 20 uur maar omdat er toen geen groter contract te krijgen was. Ook ik voelde me de rest van de tijd nutteloos... hoe meer vrije tijd... hoe meer geld ik uit geef :oops:
    Poetsen ergens was lastig te combineren ivm onregelmatige diensten. En het is al helemaal geen hobby van mij!
    Ik ben toen in 2007 begonnen met een allround Nagelstyliste opleiding. Kost wel even wat maar ik heb dan ook voor een goede opleiding gekozen. Ik heb hiervoor 20 avonden les gehad, en later nog eens 6 hele dagen.
    Het verdient lekker, is gezellig en ik kan er echt mijn ei in kwijt (ik ben ook wel een creatieve miep) Je kunt je eigen tijden indelen en klanten aannemen zoveel je wilt. Het duurt wel een jaar voordat je een leuk klantenbestandje hebt opgebouwd. Ik heb er nu zo'n 4 in de week (gemiddeld 120,- per week)

Als je meer info wilt, vooral welke opleidingen absoluut niet of wel, vraag maar raak!

Groetjes Cynthia

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Misschien kun je een taartenmaakworkshop doen en zo op bestelling taarten maken, kun je lekker vanuit huis doen. Je bent lekker bezig en verdient een centje bij. Als dit je leuk lijkt natuurlijk.

Ik bedacht me dit nav het topic over een taart die nodig is in Zwolle ;)

Deel Deze Pagina