Langharige kater heeft allemaal zwarte korstjes/ puntjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Jubbos, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,

Sinds een paar dagen zien we bij onze kater dat hij een wat vochtige staart heeft gister eens goed bekeken en er zaten allemaal zwartje korstjes/ puntjes op zijn huid vacht en was dunne plekken.
    Nu vind ik het ook op zijn dijbeen/ rug.

Ga vanmiddag naar de dierenarts want volgens mij heeft hij ook jeuk.
    Zouden dit vlooieneitjes kunnen zijn? De andere 2 katten hebben nergens last van en ze komen ook niet buiten.

Groetjes,

Marlous

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    misschien een vlooienallergie?

3. jazy

jazy Actief lid

is de kater geholpen? anders kan het een katerstaart zijn! hier is weinig aan te doen komt door hormonen

4. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Klinkt wel als vlooienpoepjes. Vlooien kunnen ze ook hebben als ze binnen blijven. Eitjes neem je mee onder je schoenen van buiten enz.

5. jazy

jazy Actief lid

neej hoor onze katten komen niet buiten en hebben nog nooit vlooien gehad. alleen als er 1 van de katten wel naar buiten gaan kunnen ze wel vlooien krijgen.

6. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Mijn katten gingen ook nooit naar buiten en hadden wel wat vlooien.

7. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Er hoeft maar één op je been te zitten van een buurt kat en je hebt al besmetting. Gaat echt snel hoor.
    Het klinkt ook een beetje als vlooien. Anders even de kam erdoor.

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Nou ben terug van de dierenarts het is een katerstaart zoals jazy al schreef. Ik ken het niet, ga er maar eens op googlen.. Heeft met zn talgklieren te maken en moet hem wassen met ontvettende shampoo en talkpoeder gaan gebruiken vanwege zijn haren, hij verliest nu bossen haren per dag, schijnt het losser van te gaan zitten en minder te gaan klitten.

Groetjes,

Marlous

9. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    He wat sneu. Ik ken het ook niet!
    Sterkte ermee!

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Helaas is er niks aan te doen aan een katerstaart. Wassen helpt helemaal niks! Je kunt het het beste nog met een clearasil pad ofzo een beetje schoonmaken, maar je kunt het ook gewoon zo laten. Vanalles er op smeren vinden ze vaak niet leuk en het helpt toch allemaal niet

Deel Deze Pagina