Hoi meiden, Zoals de vraag al zegt....we hebben een prima boxspring van een of ander ok merk uit een beddenwinkel maar onze traagschuim matrassen zijn nu bijna 7 jaar oud en ik lig er opeens niet lekker meer in en wordt erg moe wakker. Ik kijk nu naar Ikea omdat ik niet 6 tot 10 weken wil wachten op iets anders. Maar ga dan wel voor de duurste en denk aan natuurlatex (85%) de Sultan Edsele van 429 euro. Wie heeft er ervaring met de betere matrassen van Ikea. Zijn ze ok of gewoon echt niet doen?? Heb zelf als student op een goedkoper schuimmatras van hun gelegen en daar kwam binnen een jaar een kuil in waar niets meer aan te doen was natuurlijk....dus die les heb ik wel geleerd... Alvast bedankt, Charlie
Hey, Wij hebben ook een duur matras van IKEA en ik moet zeggen dat hij na 3 jaar nog prima ligt ik weet niet meer welk type we precies hebben maar we hebben er toen zo'n 500 euro voor betaald. Ik ben ook wat zwaarder maar er vormen (nog) geen kuilen
Wij hadden een latex (engenes geloof ik) van IKEA. Echt superfijn. Alleen maar 6 maanden op gelegen want konden hem niet mee nemen naar NL. Toch zou ik die zo weer kopen.
Wij hebben een ikea matras na 10 jaar voor versleten verklaard en nu hebben we weer 2 nieuwe matrassen met een dekmatras gekocht. Dit keer 2 matrassen omdat we nogal een groot gewichtsverschil hebben en we slapen er prima op. En door dat dekmatras merk je niet dat je 2 matrassen hebt. Prijs kwaliteitverhouding is gewoon goed.
Ik heb de meest harde matras van de Hema (het liefst slaap ik op kapok (?)) en die is prima. Hij is in eerste maanden iets zachter geworden maar dat is nu gestabiliseerd en hij ligt prima.
Ik slaap inmiddels 1,5 jaar op een IKEA matras (wij hebben de boxspring) en ik slaap nog steeds heerlijk ^^
Wij hebben al 3 jaar de Sultan Heggedal (180 x 200 voor EUR 799 op een boxspring) en deze ligt TOP! Ik vond em iets aan de harde kant dus we hebben er nog een dun dekmatrasje opgelegd maar het is echt een heerlijk bed zonder kuilen/bobbels etc.
Wij hebben ook een vrij dure (boven de 400 euro in ieder geval) van de Ikea, maar ik vind het een verschrikking. We hebben hem nog geen 3 jaar, maar een matras staat op ons lijstje van grote aankopen...
hier ook de edsele matrassen, hele recent aangeschaft en oh my god wat liggen die lekker! ik slaap als een roosje, voorheen altijd vreselijk slecht! ik vind ze super! en vergeet niet dat je omruilgarantie hebt bij ikea he, als je m niet lekker vindt, dan kun je een andere uitzoeken. en daarna 10 jaar garantie, als je nr 6 jaar kuilen hebt krijg je met de bon nog een nieuwe mee! jaja hier dus een echte ikeafan kan dus niets zeggen over hoe ze op de lange duur zijn, want dat weet ik niet
@Pluk; Ja zo heb ik dat andersom ook..steeds als ik je voorbij zie komen dan denk je er toch weer extra aan.. heb destijds tegen beter weten in geregeld jullie foto's bekeken..terwijl ze eigenlijk helemaal geen verband met elkaar hebben alleen de naam..apart hoe die dingen dan werken he!! @Mensi, Bosi..jullie komen me ook nog heeel bekend voor @Kaboutertje; Ik heb ook nog een oudere dochter van 9 vandaar dus een 5e kindje Smoekie kan ik me ook nog goed herinneren, zo ook platliggertje.. kennen jullie Gerinna nog? heb me altijd afgevraagd hoe het nu met haar is.. zij had een avatar met 2 benen omhoog geloof ik