Ik krijg maar weinig eten naar binnen bij mijn zoontje... Hij vindt niks echt lekker. Hebben jullie succes recepten? Lijkt me leuk om hier wat tips en recepten voor de beebs uit te wisselen!
Hier zijn ze dol op: - gekookte kipfilet met broccoli/wortel/aardappels; - hetzelfde als boven maar dan bloemkool of courgette ipv broccoli; - alles met rijst en kip Gisteren heb ik geroerbakte tartaar met sijnbonen en een beetje aardappel gegeven. In tegenstelling tot mijn verwachtingen (ik vond het heerlijk hihi) vonden ze het mwa mwa. maar ze krijgen het vandaag ook gewoon aangeboden (antwoord op de vraag wat de baby vandaag eet )
Aaron eet vrijwel niks van wat ik zelf maak (en bedankt meneer ) maar wat hij wel nog tolereert is: -wortel/broccoli/bloemkool met kip en rijst Dus binnenkort maar eens aan de slag met variaties. Aaron eet dus gewoon een potje vandaag, want mamma eet nasi.
Luca heeft vandaag weer zitten smullen van broccoli pannenkoeken, mocht je kindje al een tijdje niet willen eten is dit de manier! Pannenkoekenbeslag maken (evt met opvolgmelk), met niet heel veel pannenkoekenmix en een ei, vervolgens kan je er: broccoli doordoen, of courgette of wortel of pompoen of zelfs tomaat. In verhouding vrij veel groenten doen en even de staafmixer erdoor en bakken maar. Het is en blijft een pannenkoek en Luca die nu niets wil eten wat op groente lijkt, eet dit met smaak op! verder pasta met tomaat, of hartige taart met groenten ook altijd geslaagd.
Vandaag worteltjes met een aardappeltje. Vind ie meestal wel lekker. Gister pasta gemaakt uit het babykookboek. Vond er zelf weinig smaak aan zitten maar hij vond het heerlijk
Ok, en alles koken, ook de kip? En dan in de blender of gewoon Rapley? Ben echt een leek. Eigenlijk moet je alles koken toch? Mag nog niet bakken toch?
Vandaag stoofvlees met aardappelpuree en rode kool/appeltjes. Ze vond het mwah, ze is niet zo'n vleeseter, maar de puree vond ze wel lekker. Gisteren pasta bolognese en eergisteren boerenkool (van oma). Dat vond ze wel lekker (behalve de gehaktballen natuurlijk..)!
Vandaag witte rijst met gekookte witlof en rozijntjes. Was geen succes, hij was te moe. Gisteren ging dezelfde samenstelling er heeel makkelijk en met veel smaak in. Tja... Groetjes, Jem
vandaag makkelijk gedaan: suikerpeultjes, rijst en wat vega gehakt gekookt in een pannetje. Afgieten en rijst/gehakt en peultjes apart serveren. Hmmmm. Was haar eerste keer rijst ook. Nog een makkelijke: beetje vega gehakt bakken met beetje boter, kleine stukjes tomaat erbij en lekker pruttelen tot het zacht is. Volkoren pasta erdoor/erbij. Maar meestal eet ze gewoon aardappel en groente. Gaat erin als koek. Echt vlees heeft ze nog niet op maar dat eet ik ook niet. Mijn man wel, en als ze dat een keer gaat krijgen mag hij het voorproeven en voeren
Vandaag: wortels met courgette en kipfilet. Ik kook de groente samen en de kipfilet apart, en voeg op het laatst alles bij elkaar en prak de boel. Daarnaast hou ik nog wat stukken gekookte wortel die ze in het handje krijgen om zo op te eten.
Ik kook meestal alles voor de kids, zonder enige toevoegingen van vet/ kruiden enz. Dan doe ik alles bij elkaar en pureer/ prak ik het. Sinds kort doe ik soms het vlees en de groente roerbakken in een beetje olie, dit vinden ze ook heel lekker. Ik voeg ook altijd een beetje aardappel of rijst toe voor wat meer structuur (met name als ze bloemkool of courgette krijgen, want die zijn heel waterig van zichzelf)
Hoi, ik raad je aan om het boek 'opperdepop' te kopen (als het nog te verkrijgen is) of om eens op De keukenkikker te kijken. Daar doe je vast veel inspriatie op. Noor eet vanavond aardappel met tomaat en koolvis (potje).