domme vraag?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jody, 15 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hallo allemaal,

ik ben hier nog helemaal nieuw op dit gebied.
    Dus eerst maar mijn verhaal voor degene die me nog niet kennen:
    In nov 2005 gestopt met de pil, niet ongi geweest wel in feb. zwanger. helaas in mrt een mk. Verder een onreg. cyclus van gemiddeld 49 dagen.
    We willen nu naar de ha voor verdere stappen. Wie kan me vertellen hoe dat is gelopen bij jullie? :oops: Krijg je van de huisarts hormonen of moet je eerst naar de gyn?
    Mijn ha heeft me al een aantal malen verteld dat ik geduldig moet wachten en dat ik nog jong genoeg ben bla, bla bla.... maar ik zou graag willen dat er iets gedaan wordt. Ik maak mezelf onzeker omdat ik al eens zwanger geweest ben. Maar daarna is het niet meer gelukt. en zo onregelmatig is ook niet fijn, want je hebt wel minder kansen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. geitje

geitje Actief lid

7 jun 2006
    128
    0
    0
    Als je na een jaar na pilstop nog niet zwanger bent. (miskraam maakt niet uit) dan is vaak de regel dat je ha je doorstuurt naar de gyn. ik zou er gewoon naar vragen. de gyn onderzoekt jouw en je partner en dan gaat tie een behandelingsplan opstellen.
    succes en bij de gyn valt t allemaal reuze mee.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Jody,

Kan je niet eerst ovulatietesten of temperaturen proberen? (als je dat niet al doet).
    Dan kan je eerst eens kijken of je een eisprong hebt en wat meer gericht vrijen, omdat je dan je vruchtbare dagen weet.
    Je hebt wel een onregelmatige cyclus maar bent wel zwanger geweest, dus je weet in ieder geval dat je zwanger kan raken. Maar ik weet niet hoe onregelmatig je cyclus is. Als je regelmatig een paar maanden niet ongesteld is natuurlijk wat anders dan bv. 47-49-45. Een beetje onregelmatig is denk ik geen reden om snel al door te verwijzen.
    Ik zou dus eerst zelf wat dingen uitsluiten en dan na een paar maanden voor een verwijzing vragen.
    Ik dacht trouwens dat ze wel de tijd na je miskraam rekenen met doorsturen, maar dat is ook per huisarts verschillend denk ik.

groetjes,
    Snoopy

4. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    @snoopy: Ik ben al sinds juli bezig met temperaturen. Bij ff kreeg ik de eerste keer ook geen duidelijk kruis. De tweede keer wel.
    Na mijn miskraam heb ik twee keer een cyclus van 38 dagen gehad, daarna een van 80 toen een van 39 en de laatste van 52. Dus niet echt regelmatig. Het klopt dat ik zwanger ben geweest, maar waarom duurt het dan nu zo lang voor dat het weer raak is? Als het moet kunnen, had het toch al eerder raak kunnen zijn? Aangezien we heel bewust bezig zijn, en goed letten op de vruchtbare dagen.

:oops: ik let ook erg op mijn baarmoedermond :oops: en op het slijm :oops: . Maar veel afscheiding heb ik niet, dus erg betrouwbaar vind ik dat niet.
    Erg bedankt voor jullie antwoorden iig.! ;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Jody,

Je cyclus is inderdaad wel erg onregelmatig, ik zou wel langs de huisarts gaan. Sommigen vinden bv. 35-38-33 al heel onregelmatig dus vandaar dat ik het me afvroeg....
    Je zou denken dat als je zwanger bent geweest het dus wel moet lukken, maar er zijn genoeg mensen bij wie alles goed is maar het ook wel een jaar duurt. Het hangt natuurlijk wel van meer dingen af. Bij jou betwijfel ik eigenlijk of je nu wel een eisprong hebt, ook vanwege die lange cyclussen. En omdat je weinig afscheiding hebt, had je dat voor je miskraam wel? En hoe weet je nu wat je vruchtbare dagen zijn? Of nemen jullie het heel ruim? Ik snap dat ovulatietesten een dure optie is als je van tevoren niet weet of je cyclus 39 of misschien wel 80 dagen duurt.
    Was je cyclus voor de miskraam al wel regelmatig?

Lijkt me wel heel vervelend als je eigenlijk wel snel zwanger bent en dan een miskraam krijgt en dat het daarna dan zo lang duurt. Het hoeft niets te betekenen maar het is wel heel frustrerend.
    Daar ben ik ook wel bang voor, dat het lang duurt voordat het bij ons raak is met de clomid of dat het nu wel snel raak is en dan misgaat. Maar ja, je hebt het helaas niet voor het zeggen....

groetjes,
    Snoopy

6. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hoi Snoopy,

Voor mijn eerste zwangerschap was ik er nog niet echt mee bezig. Ik wilde vooral eerst ongi worden. Maar dat bleef maar duren. Ik heb er dus niet op gelet of ik toen veel afscheiding had of niet. We weten dus niet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Vanaf twee weken na mijn ongi totdat mijn temp echt omhoog gaat doen we het om de dag. Dit is niet echt bevorderlijk voor je sexleven :oops:
    Zoals je al aangeeft zijn ovu testen erg kostbaar bij zo'n cyclus. Ik heb er wel mee in mijn handen gestaan, maar nooit voor gekozen.
    Voor mijn mk in maart, ben ik niet ongi geweest vanaf november. (4 maanden dus niet) En in febr. kwam ik er achter dat ik zwanger was. Dus dit was echt een toevals treffertje. Maar het is gewoon frustie dat het hierna niet meer gelukt is.

Vandaag heb ik de ha gebeld. pffff met het zweet in mijn handen....
    Maar ik hoefde niet eens meer langs te komen, ik mocht gelijk de gyn bellen voor een afspraak. Nu moet ik 8 november voor het eerst komen.
    Wat gebeurt er dan eigenlijk allemaal? :(:

Ben nu best zenuwachtig. Ik hoop eigenlijk dat er snel iets gevonden wordt. En toch ook weer niet :p ;)
    We zulllen maar zien hoe het afloopt. Nu wordt het wel allemaal heel echt.

7. aurelia

aurelia Lid

9 aug 2006
    20
    0
    0
    Friesland
    hoi jody,

de eerst keer naar de gyn. is eng. maar ze leggen alles wel goed uit. daarna ga je de mm in. bloedonderzoek, het zaad van je mannetje wordt onderzocht etc. daarna weer uitslag en wordt er verder gesproken over een behandelplan.
    wij zijn 2 1/2 jaar bezig en werden na alle onderzoeken (welke allemaal goed waren :) ) naar huis gestuurd met het verhaal, goed oefenen! :evil:
    nu een half jaar verder is er nog niks. ga goed op je strepen staan en laat je niet afwimpelen :)

Groetjes aurelia

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Aurelia jemig ...wat een bericht om mee naar huis te worden gestuurd! Twee en half jaar vruchteloos klussen vraagt toch om meer aandacht zou je denken!? Ook als alle onderzoeken goed blijken te zijn?! Kun je niet naar een ander ziekenhuis gaan misschien? Ik kan me voorstellen dat je er niet echt vertrouwen in hebt dat het zo nog gaat lukken als je al zo'n tijd bezig bent.
    Je verhaal komt grotendeels overeen met het mijne, echter na 2 1/2 jaar verder en alle uitslagen goed zijn we toch gestart met IUI, dit zou de kans toch wat vergroten. Inmiddels zit ik in de wachtweken van 5e IUI-poging. Ik loop zelf in het Radboudziekenhuis in Nijmegen en ik weet dat je als je jouw situatie voorlegt daar niet naar huis word gestuurd met het bericht lekker verder te oefenen....hopelijk vind je gauw een team van gyneacologen die jullie wel verder kunnen helpen.

9. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hoi Aurelia,

Dat is toch om zot van te worden! :( EN hoe lang moet je nu weer w88 voor je terug kunt komen?
    Het is fijn om te weten dat alles goed is, maar waarom lukt het dan niet?
    Wij waren idd van plan om ons niet zomaar weg te laten sturen. Dat heeft de ha nu al vaak genoeg gedaan...

Succes! en bedankt voor je reactie

Deel Deze Pagina