Ik heb deze week getest en ik ben dus zwanger. Ik denk (niet een superregelmatige cyclus) dat ik in week 8 ben (maar kan dus ook ergens tussen week 6 en 8 zijn). Wanneer moet ik nu naar de verloskundige bellen voor een afspraak? En moet ik verder nog dingen regelen nu? Het is de eerste keer, dus ik weet niet zo goed wat te doen. Vind het ook nog een beetje te vroeg om mijn vriendinnen te vragen, omdat ik nog wil wachten om het ze te vertellen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt. groetjes Laury
de meeste hier hebben het al bijna meteen geregeld. het liefst wil ik dat ook,maar mijn dokter vind dat ik moet wachten tot januari(want dan ben ik 3 maanden heen) maar zou het dus gewoon maar gaan regelen hoor.zolang ik nog moet wachten lijkt het helemaal nog niet echt.groetjes mo
Mo, je hoeft geen toestemming van je dokter te hebben om de vk te bellen hoor. Sommige dokters hebben een nogal ouderwetse inslag en raden je aan pas met 3 maanden naar de vk te bellen. De meeste vk's zijn daar helemaal niet blij mee, omdat ze het intake gesprek al met 8 weken willen doen. Als ik jou was zou ik gewoon de vk bellen, jou lijf, jou zwangerschap, jou beslissing, niet die van de dokter......
wat raar dat die dokter dat zegt, maar ik zou volgende week meteen de VK bellen. Als je bepaalde prenatale onderzoeken wilt, dan ben je in januari vrij laat of misschien wel te laat (stel dat je 2 weken verder bent dan je denkt). En termijnsbepaling (dus hoe ver je bent) kun je beter niet te laat hebben. De VK kan altijd nog zeggen dat je later op afspraak kunt komen. Plus dat als je in januari belt, je misschien maar een paar tijdstippen heb om langs te komen. Ik belde met 6 weken, en kon nog redelijk kiezen wanneer ik een afspraak wilde (ivm met mijn werk en mijn mans werk). Bij ons wordt je gelijk doorverwezen naar de VK, dus ik heb de huisarts zelf helemaal niet gebeld. Neem aan dat de VK dat doorgeeft. En als er iets is met mij (kom bijna nooit bij de huisarts of apotheek) dan vertel ik natuurlijk wel dat ik zwanger ben, als hij het nog niet heeft gezien.
ik heb gelijk gebeld ( eerst naar de huisarts geweest voor een bevestiging van de zwangerschap). Kan 27e al heen, ben dan ruim 7 week heen (bijna 8 weken)
Hai, Ik kom er dus ook net achter dat ik zwanger ben en probeer nu met gierende zenuwen uit te vinden WAT NU? Wanneer kan ik het beste de dokter bellen? Of moet ik de VK bellen? Ik denk dat ik nog maar op een week of 3 zit, dus nog maar heel kort, maar moet ik gewoon nog even wachten? Moet maar alvast aan dat wachten gaan wennen denk ik
Ff afwachten nog Raccon en rond de 4 á 5 weken de vk bellen. Je hoeft niet eerst je ha te bellen, maar als je het fijn vind mag dat wel natuurlijk...
hai, nou ben ik even in de war, want volgens de berekeningen ben ik dus al op 5 weken. Vanaf de eisprong dus drie. Bedoel jij dat ik 5 weken na de laatste periode of na de bevruchting de vk mag bellen?
Je kunt nu al bellen hoor, alleen je kunt pas rond de 8e week terecht denk ik. Dus je kunt ook nog een weekje wachten?!
en wat staat je dan te wachten de eerst keer...? ook iets inwendigs? ik weet ook sinds vandaag dat ik zwanger ben.. maar weet niet goed wie wat en wanneer ik moet bellen en regelen?
De eerste keer krijg je een intake gesprek. Wat voor een werk je doet en je partner, of er afwijkingen in de familie voor komen, of je rookt of je foliumzuur slikt enz enz. Als je zeker weet hoelang je zwanger bent krijg je geen inwendige echo, alleen als je twijfelt kijken ze het even na voor de zekerheid! Maar meestal moet je dan een andere keer terug komen.
Raccon, je zwangerschapsduur wordt berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus niet vanaf de bevruchting. Je krijgt dus 2 weken "kado" zeg maar..Dus je bent nu dus als ruim 5 weken en kan dus gewoon de vk bellen. Sommige praktijken hebben het hartstikke druk en vinden het fijn als je tijdig belt voor een intake afspraak...
Ik heb vorige week gebeld en de assistente probeerde toch wel zo snel mogelijk om wat afspraken in te plannen. Ze vond zelfs dat ik al wat aan de late kant was . Maar goed, morgen heb ik de eerste echo en volgende week het intakegesprek.......ben stiekem toch wel heel zenuwachtig nu. Een collegaatje van mij heeft nl. vorige week een echo gehad en ze zagen alleen maar een leeg vruchtzakje. Hopelijk is alles goed morgen. Aan de misselijkheid ligt het in ieder geval niet groetjes Laury
Hmm, zal dan maar snel gaan bellen, moet alleen wel in mn pauze want ik werk 40 uur. Moet ik maar even naar buiten gaan Mijn collega komt januari terug van zwangerschapsverlof, zul je mn baas horen als ik t hem vertel Maarja, zo is t nu eenmaal.
Ik zou inderdaad maar bellen. Het is lastig met je werk. Ik had het ook. In de pauze maar even gauw proberen. Zijn ze op dat moment toevallig druk en beloven ze terug te bellen tussen 1 en 3. Handig als je met 7 collega's op 1 kamer zit. Gelukkig belden ze op een goed moment terug. Dat je collega straks terugkomt van verlof en jij hebt aangekondigd dat je zwanger bent vind je baas misschien niet zo leuk (met de planning van het werk dan), maar dat is het risico als je vrouwen in dienst hebt nietwaar . De assisstente gaf mij aan dat het weleens voorkomt dat iemand al langer zwanger is dan ze zelf had gedacht. Daardoor komen sommigen pas te laat, waardoor een nekplooimeting niet meer mogelijk is. Bij onze verloskundigenpraktijk rekenen ze dus voor het gemak eerst maar vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dan is de echo zeker op tijd gemaakt (meestal gebeurd dit in week 9 of 10) en hebben ze tijd genoeg om de nekplooimeting in de plannen, als je dat zelf wilt natuurlijk.
Chantal je zegt als je zeker weet hoever je bent krijg je een inwendig echo? maar als je t niet weet doen ze dan niks? Ik dacht als je t zeker wist doen ze uitwendig.. en als je t niet zeker wist inwendig! maar ik weet niet of ik t dan fout heb.. ben nu 4 wkn en 4 dgn.. zou ik volgende week vk bellen?