Misschien een domme vraag maar heb binnekort een afspraak bij de gyn. en heb een andere dan vorige keer zie ik op de brief. Als er DR. voor de achternaam staat,is dit dan altijd een man? Kan toch ook vrouwelijk zijn of moet er dan weer mw. voor?
kan ook een vrouw zijn durf ik met honderd procent zekerheid zeggen mijn gynaecoloog was een vrouw en was ook een DR.
Ik ken de afkorting dr alleen maar voor dokter, dus ik zou zeggen dat het zowel een man als een vrouw kan zijn. edit: even opgezocht en correct staat DR dus voor doctor.
dr. is alleen de titel, oftewel is de gynaecoloog gepromoveerd of niet. Vaak staat er bij een vrouw mw. dr. achternaam, maar dat hoeft niet. Kan dus beiden zijn!
bij ons in het ziekenhuis zijn dus ook meerdere gynaecologen maar ik kan dus gewoon op de internet site van het ziekenhuis zien wie welke gynaecoloog is, staat ook keurig een fotootje bij! Is dat bij jullie niet zo dan TS ?
kan zowel man als vrouw zijn idd. Grappig, ik ben 2 keer in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding van een gyn (en ook de laatste weken van mn zwschap dus) maar ik heb toch duidelijk de voorkeur voor een mannelijke gyn. Die waren veel liever en zachter en gingen meer op mijn gevoel af dan de vrouwelijke. Maar goed dat kan natuurlijk per ziekenhuis verschillen he.
Had ik ook. Was tijdens zwangerschap onder begeleiding van een vk maar moest op t laatste moment Nasr een gyn ivm hoge bloeddruk. Was een man (en een hele leuke ). Eerst schrok ik maar vond het eigenlijk veel fijner. Sorry was ff offtopic.
Moet wel even lachen hihi bij mijn laatste bevalling kreeg ik ook een man wat een lekker ding was dat zeg haha
Goedemorgen dames! Het is een vrouw! Arts assistente. De êchte arts is een man,maar ik word onderzocht door de vrouw. En ik heb ook geen probleem hoor met een mannelijke gynacoloog alleen voor de eerste onderzoeken vind ik een vrouw voor mijn gevoel fijner.
Misschien even googlen op dat ziekenhuis en de gyns die ze hebben. Ik geloof dat er op sommige ziekenhuis-sites ook wel foto's bij staan. EDIT: ik lees dat je het al weet, een vrouw!