Hallo, Onze dochter is 4 weken oud en we hebben opeens een "slaapprobleem". Ze wil continu bij ons zijn en op de arm in slaap vallen. Zodra we haar neer leggen begint ze te huilen en raakt soms ook aardig overstuur. We hebben haar altijd wakker in haar bedje gelegd en ging dan meestal zonder problemen slapen. Wat zouden we verkeerd kunnen doen nu? Hebben we haar afgelopen dagen te vaak toegestaan dat ze bij ons in slaap viel? Moeten we door blijen zetten door haar in bed te leggen? Haar overstuur laten huilen wil ik ook niet. Gr. Daantje
Hoi hoi, Het kan hoor dat je haar tevee lbij je op de arm in slaap hebt laten vallen, maar het kan ook aan de voeding liggen. Wat voor voeding geef je, hoe vaak en welke tijden? Hoe zwaar is ze? Is het heel de dag, of vooral in de avond? Zouden het darmkrampen kunnen zijn? Dan vinden ze het vaak prettiger om bij je op de arm te zitten, ze ervaren dat als troost. Plat liggen is dan niet zo fijn. Je ziet dat aan het huilen vaak al, dan trekken ze met de beentjes en huilen ze hard. Daar kun je dan infacol voor gebruiken. Goed boeren is belangrijk. Groetjes Adrienne
Krampjes kan ik inmiddels herkennen, die zijn het niet. Wat ik wel raar vind nu je het zegt is dat dit huilen is begonnen nadat we van HA naar Friso standaard over zijn gestopt. Ik ga haar maandag weer laten wegen, maar ze is nu zeker boven de 4 kilo (gok 4500 gr) en krijgt 6x 120cc. Daar zou ze voldoende aan moeten hebben toch?
Hoi hoi, Krijgt ze dan echt 120 cc of maakl je 120+4 en geef je dat? Ze moet 675 cc per 24 uur drinken, maar mag gerust ook wat meer zijn. Het ene keer drinkt wat meer dan de ander. Probeer maar eens op te hogen naar 130cc. Het is echt een kwestie van uitproberen. Hoe gaat het met de ontlasting? Groetjes Adrienne
Nee sorry 120 + 4. Ontlasting gaat goed. Ik kreeg net idd even het idee dat ze nog honger had na de fles, had ik nog niet eerder gezien. Ik ga 130 eens uitproberen. Ik ben soms alleen bang om haar te gaan overvoeden. Of geeft een baby goed de grenzen aan mbt vol zitten?
Hoi hoi, Ja hoor, ze geven goed de grenzen aan. Probeer maar eens uit, waarschijnlijk is ze er aan toe. Groetjes Adrienne