dagelijkse sleur

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jalea, Dec 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    iedere dag is vrijwel hetzelfde, op zijn huilgedrag na. de ene dag wat vrolijker, de andere dag huilen zodra iets niet naar zijn zin is.
    ik ben thuis bij m'n zoontje (10mnd) en heb nogal het gevoel dat het never ending is. 24/7, week in week uit, maand in maand uit. heb het gevoel dat ik nergens aan toe kom, dat ik nooit eventjes geen mama ben.
    de hele dag zo ongeveer met niets anders bezig dan met m'n zoontje, hij is nogal veeleisend (enorme driftkikker, hij gaat net zo lang door tot hij enorm rode ogen heeft met gesprongen adertjes en gaat overgeven enzo). ookal probeer ik niet overal op in te gaan zoals hij het hebben wil, in de praktijk kom ik nergens anders aan toe. en als ik dan al tijdens zijn erg korte slaapje iets aan het doen ben, ben ik nog maar net bezig of ik kan alweer alles laten liggen en hij is weer wakker.
    als hij dan een middagje bij iemand anders is dan betrap ik mezelf erop dat ik hem niet eens vreselijk mis (had ik de eerste maanden wel toen hij er net was), en soms zelfs stiekem een beetje ervan baal dat ik em alweer mee moet nemen :oops:
    soms ben ik jaloers op m'n man, die iedere dag werkt. okee dat is ook niet altijd leuk voor hem, iedere dag werken. maar je hoeft dan niet de hele dag bij je kindje te zijn, eigenlijk heb je vooral de leuke momenten: 's avonds kun je nog ff spelen en knuffelen, en dan gaat ie weer naar bed en heb je rust. in het weekend vind je kleintje het geweldig dat je er bent, en krijg je vooral de leuke momenten.
    en omdat mama doordeweeks alles doet, komt het er in het weekend ook nogal op neer dat mama dan alsnog ook alles doet

dagelijkse sleur, bah...

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hi

heel heel heel erg herkenbaar
    dacht zelfs dat ik de enige was die dit had :confused:
    ikheb hier ook last van hoor
    heb ook het gevole dat ik 24/7 met onze dochter bezig ben ik ben altijd dgene die er snacht afgaat en het is net wat je zegt alsof papa aleen maar de leuke momentjes heeft
    het is hier zelfs zo dat ik helemaal nergens meer heen kan/ga zonder kindje ik heb het gevoel dat ik alleen maarmama ben en verder nix
    nooit geen tijd voor mezelf altid maa rhet huishouden en zo en dan zegr mijn man ook nog eens als ik zeg moe te zin waarvan dan? :confused:

dus net zoals jij BAH!

haha dat lucht op maar we zijn dus niet alleen hihi

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hi

heb ook het gevole dat ik 24/7 met onze dochter bezig ben ik ben altijd dgene die er snacht afgaat en het is net wat je zegt alsof papa aleen maar de leuke momentjes heeft
    het is hier zelfs zo dat ik helemaal nergens meer heen kan/ga zonder kindje ik heb het gevoel dat ik alleen maarmama ben en verder nix
    nooit geen tijd voor mezelf altid maa rhet huishouden en zo en dan zegr mijn man ook nog eens als ik zeg moe te zin waarvan dan? :confused:

dus net zoals jij BAH!

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hi

dus net zoals jij BAH!

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik herken het gelukkig niet maar begrijp wel wat je bedoelt, ik heb vanaf het begin tegen mijn man gezegd werk of geen werk kinderen krijg je samen en dat betekend dat ik ook weleens wat wil doen zonder kinderen en hij natuurlijk ook tot nu toe gaat dat harstikke goed zo ben ik afgelopen zaterdag de hele dag naar me vriendin gegaan zonder kinderen en is papa bij de kids en andersom gaat hij ook weleens alleen weg meestal iets met auto's en dan heeft hij zijn rustpauze

eigenlijk wil ik je dus de tip geven om er eens lekker uit te gaan als je man thuis is met de kinderen kan jij best wel eens een dag weg waarom niet praat erover met je partner kinderen hebben moet wel leuk blijven(kan natuurlijk niet altijd) maar altijd het gevoel hebben dat je niet meer bestaat behalve als moeder is ook niet goed zorg dat je iets kan doen zonder je kinderen en geloof me daar mag je best van genieten ook ik mis mijn kinderen niet als ik een dag weg ben ik weet dat ze goed verzorgd worden door hun papa en ik ben altijd weer vrolijk als ik thuis kom

groetjes nathalie ;)

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    goeie tip
    maar wat nou als zoals bij mij mijn dochtertje de hele tijd huilt en ontroosbaar is als ze alleen bij papa is?
    zodra ik binnen ben en haar overpak is ze stil?
    geloof me dan ga je echtniet meer met een lekker gevoel weg als je weet dat je kindje helemaal over de toeren is...

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Zou het niet kunnen dat ze huilt bij haar papa, juist on=mdat ze weet dat jij haar dan pakt? Misschien moet je het gewoon eens proberen. dan blijf je gewoon een beetje in de omgeving zodat je snel thuis kunt zijn mocht het echt niet gaan. Ik denk alleen dat je verast zal worden en dat het prima gaat. Vaak gaat het beter als mama even uit zicht is. Dat merk ik bij de kleuters iop mijn werk ook. Als mama nog in de klas is of voor het raam staat is het huilen geblazen, als mama weg is, is het binnen 5 min over. Ik zou zeggen test het een keer!

8. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Hier geen full-time mama maar ik herken dit helemaal. Toen ik weer moest gaan werken wilde ik accuut ontslag nemen.

Nu vind ik het zalig om te gaan werken, heerlijk even wat anders dan alleen maar mama zijn. Nu heb ik een best pittige, drukke en aanhankelijke tante, kijk als je een rustig kind hebt scheelt natuurlijk ook. En ik hoef ook niet alles alleen te doen, als mijn man thuis is helpt hij me ook, maar in veel gevallen is mama the best(niet lullig bedoeld). Ik zeg ook vaak het is best zwaar een kindje opvoeden, dus een tweede komt er voorlopig ook niet bij ons, maar dit komt vooral doordat ons meisje zeer pittig is, ik ben 's avonds dan ook uitgeblust en kan na 21:00 alleen maar slapen.

Groetjes Monique76

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou vind het niet zo erg als jij het beschrijft maar ik heb altijd wel het gevoel dat ik achter de feiten aanloop.
    Eliza is een heel actief en ondernemend meisje waarbij ik constant op dr moet letten.
    Maar als ik haar niet thuis heb mis ik haar verschrikkelijk.

Wel heb ik het gevoel dat ik eigenlijk alleen mama en vrouw ben, dat ik mezelf een beetje aan het kwijt raken ben.

Nadat ik nu bevallen ben wil ik meer voor mezelf gaan doen. Wil weer 3 dagen gaan werken, werk nu ook wel alleen deze baan bevalt voor geen meter dus dat schiet ook niet op.

Ik hoop dat ik zover kom en het voorelkaar krijg om meer tijd voor mezelf in te plannen.

10. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Wat ik niet zo goed snap is waarom je dan 24/7 thuis bent met je kindje. Zelf werk ik drie dagen en heb daar veel plezier in. Gewoon om de week te breken, ook eens met andere dingen bezig te zijn, gezellige volwassen mensen om je heen te hebben (en een extra zakcentje is natuurlijk ook niet verkeerd). De andere dagen en de avonden zit ik vol energie om lekker van m'n binkie te genieten!

11. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    dit hebben we al menig keren geprobeerd ben zelfs eenkeer van uur of 7 tot savond elf weg geweest gevolg was dat mijn dochtje hele tijd heef tgehuilt en echtniet te troosten was...

12. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0

dat zal ik uitleggen
    juist omdat ik graag bij mijn kindje wil zijn
    wij zijn degene die hebben gekozen voor een kindje
    enik wil mijn kindje niet afgeven bij opa en oma dat wil ik gewoonniet

en het is niet zo dat ik het heel verschrikkelijk vind ofzo
    maar af en toe denk ik weleens van alles kom top mij enzo
    iedereen heeft toch weleens zon dipje!
    vind het harstikke leuk om bij mij kindje te zijn...

13. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Tuurlijk, dat snap ik Gipsy. Weet je wat het is? Als je niet werkt heb je zo af en toe een baaldagje omdat je het idee hebt dat alle dagen hetzelfde zijn, zoals jullie ook schrijven. En tuurlijk heb ik ook wel eens een dagje dat ik bedenk dat ik liever bij m'n mannetje zou zitten dan achter m'n bureau. Denk dat, wat je ook 'kiest', je altijd wel eens verlangt naar iets anders. Is menselijk volgens mij!

14. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik word af en toe ook ram gek van het thuis zitten, en elke dag is het zelfde.
    Ik heb ook geen oppas anders was ik allang voor 2 dagen per week gaan werken. Gewoon ff weg, ff geen mama zijn en opletten, en op de klok kijken of het al tijd is voor hapje slaapje etc

15. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    en daarom ben ik blij dat ik werk/studeer....
    tis heel goed hoor voor de ontwikkeling om een aantal dagen in de week bij een ander te zijn!
    ook al heb je zelf gekozen voor een kind,,,

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ook ik word vaak gek van die sleur :(

Mijn keuze is het niet om niet te werken. Zit in de WAO.
    Maar zou er alles aan willen doen nu om daar uit te komen. Lijkt me heerlijk om weer te werken. Al is het maar een paar uurtjes per dag.

Ben vaak jaloers op mijn man. Hij helpt wel vaak mee hoor als ie thuis is maar het meeste komt toch op mij aan.

Erikje krijgt nog borstvoeding. Hij weigerd de fles en vast voedsel gaat nog steeds moeizaam. Dus een dagje weg kan ook al niet.
    Hooguit een paar uurtjes en dan moet ik weer naar huis. En dan weet ik dat er een totaal overstuur beebje op me zit te wachten en een chagerijnige man. Dus vaak ga ik er niet alleen op uit voor een paar uurtjes.

Nu ben ik ziek. flinke verkoudheid en samen met de reuma is dat echt afzien. Maar goed, de kleine is ook ziek en huilt heeel vaak en slaapt bijna niet. Dus ben nu echt dag en nacht met de kleine in de weer en dat begint behoorlijk op te breken moet ik zeggen.

Maar goed, genoeg geklaagd ;)
    Dagelijkse sleur : pfffff praat me er niet van :(
    Heel soms wou ik dat ik terug kon gaan in de tijd. En dat ik dan even een dagje geen beebje had :oops: :oops:

17. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    denk dat iedereen weleens las theeft van dagelijkse sleur of je nu werkt of thuisblijf mama bent
    ik zou echt niet graag twee of drie dagen :verplicht"weg willen om te werken
    nee geef mij dan maar liever de dagelijkse sleur :oops:
    ach en de ene dag heb ik er meer last van dan de andere over het algemeen valt het dus wel mee het is aleen af en toe dat j een beetje baalt haha

18. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    O ik zou graag door willen gaan met die sleur! Ik moet helaas volgende week weer gaan werken...en daar baal ik van. Zou graag nog wat meer tijd met Jesper door willen brengen om van hem te genieten. Nu ben ik zo bang dat ik iets mis van hem! Maar ja ik moet echt wel gaan werken en waarschijnlijk vind ik het dalijk wel erg fijn, ff wennen denk ik. Maar ja als je het mij NU vraagt....heerlijk die "sleur" die Jesper heet! :) :) Hahahaaha

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hehehehe.. Ik zeg net nog tijdens het eten tegen mijn man dat ik er soms van baal dat ik nu al weet hoe volgende week woensdag eruit gaat zien... :)

Ik ben dan ook heel blij dat ik ben blijven werken, even geen mama zijn is goed voor mij, en nog beter voor Jelle... Ik ben dan een veel leukere mama als ik thuis ben. Ik ben laatst 8 dagen vrij geweest, en ik was na die week echt niet te genieten...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op ons kereltje! :D

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    Het is fijn als je een keus hebt en kan kiezen of je full-time thuis wilt zijn of part-time wilt werken

Gelukkig heb ik die keus ook.......ik hoef niet te blijven werken voor het geld maar ben toch 20 uur blijven werken omdat ik het gewoon erg naar mijn zin heb, leuke collega's heb en ik zal toegeven het extra geld is zeker niet verkeerd maar niet mijn beweegreden.

Ook kan hierdoor mijn vriend een dag thuis zijn met ouderschapsverlof en hij vindt dit helemaal geweldig.

Share This Page