Hahaha leuk deze topic! Ik had vandaag een klant in de winkel en die komt naar mij toe met een jurkje waar een grote sticker op zit met 50% korting vraagt ze is deze 50% afgeprijst??? Ik lachend en vriendelijk zeg, nee mevrouw 30% afgeprijst waarop zij weer antwoord nee 50% staat er toch op? Ja waarom vraag je het dan???? soms....
Nou die van mij doet een aardige poging, hij heeft ineens moeitemet omdraaien in bed, is vergeetachtig en vaak misselijk. Nog even en hij wil ook naar de vlos Wat ik heel dom vind en me ook aan erger, is dat mensen hoogzwangeren bellen met de vraag of "het er al is", dan denk ik altijd: verwachten mensen nou echt dat de komst van de baby drie weken stil gehouden wordt ofzo? Je hoort het toch vanzelf? Die 20 belletjes per uur versnellen het echt niet hoor...
Tja, ik eet vaak muisjes in de yoghurt, maar ik heb nog nooit zo'n vraag gekregen hoor bij de kassa. Dus ik vind het een stomme vraag. Vind het sowieso raar als ze aan de kassa vragen gaan stellen over je boodschappen..
Wij hebben beide keren roze en blauwe muisjes gekocht hoor, van te voren. Maar ik heb ze toen zelf gehaald, met dikke buik Cassiere snapte het beide keren ook hoor en vond het juist zo leuk dat we het niet wisten (lijkt bijna uitzonderlijk ).
Een gesprek dat ik ooit eens gevolgd heb in de trein richting Schiphol/Hoofddorp. Meisje 1: Airport... Schrijf je dat eigenlijk met 1 of met 2 O's? Meisje 2: 2 O's he... Air-POORT, dus.. (en kijkt er heel wijs bij) Meisje 1: Ooooooooh ja!
Ik vind dat ook een afschuwelijke vraag. Ten eerste omdat een kindje niet iets WORDT maar al iets IS, en ten tweede omdat iedereen er tegenwoordig maar gewoon vanuit gaat dat je de hele wereld verteld wat het geslacht is, *zucht*
een kennis van mij stelde eens de vraag (terwijl ze een voetbalwedstrijd (interland) aan het kijken waren): Zwitsers... die komen toch uit Zweden he?
Zal ik dan maar heel eerlijk zeggen dat mijn bevalling echt geen zeer deed en ja ben natuurlijk bevallen en geen pijnstillers niks . Ik voelde me weeen gewoon bijna niet . Dus had ze het aan mij gevraagd had ik oprecht nee kunnen zeggen .
Ik vind dat niet dom maar mega irritant als ze aan mij vroeger wat het werd zei ik standaard het IS een meisje
wat ik ook heeeeel dom vind Het regent buiten je komt ergens nat binnen en er word gevraagd regent het. Ik zeg altijd standaard:"nee me hoofd lekt"
Geen echte vraag maar absoluut de titel 'DOM' waardig: Gister reden we in de auto. Ik zie een grote politiewagen die er een beetje vreemd uitziet. Op de achterkant lees ik 112. Terwijl ik dat lees zeg ik nog in mijn hoofd 112, daar red je levens mee. Voor ik het weet floep ik er uit tegen mijn man: Dat is wel een heel oud politiebusje. Die gebruiken nog het nummer 112. Ik ben 2 sec stil en merk aan de reactie van mijn man dat er iets niet klopt en bedenk me meteen wat ik nou zit te brabbelen. Dus ik zeg: 'Of zeg ik nu iets heel raars?' Waarop hij in lachen uitbarst en zegt ja, je zegt nu iets heel raars. 0611 was het oude nummer. Conclusie?? Slaaptekort begint echt zijn tol te eisen.
ik stond van de week bij de kruidvat en er staat achter mij een oudere dame helemaal verliefd in mijn kinderwagen te kijken.. zegt tegen mij "ow wat een tevreden schatje".. ze draait zich om naar haar man en zegt "ow lieverd kijk dan wat een mooi poppetje" .. zegt hij tegen mij "nou die heeft zeker nog niet veel vlieguren" "eeeehm eeehm ... nee maar 6" ik wist echt niet waar het op sloeg en aangezien de bevalling 6 uurtjes heeft geduurd heb ik dat maar geantwoord....
Vind ik niet dom, maar wel irritant nieuwsgierig. Precies wat je zegt: Ze krijgen het wel te horen wanneer het er is. Mijn oplossing voor dit probleem was iedere dag een blog op mijn Hyves. Kon iedereen zien dat 'het er nog niet is' Haha, die is ook leuk. "Ben je thuis?" "Nee, maar als je over een half uurtje terug belt, waarschijnlijk wel." Ik snap de vraag wel, maar zég het dan anders. Ik bel vaak mijn moeder als ik langs wil komen en zég dan gewoon: Ik wilde even kijken of jullie thuis zijn, want ik wil zo langs komen. Klinkt als vlieg-jargon. Misschien is hij piloot geweest? Maar goed, dan moet je toch ook weten dat niet iedereen dat begrijpt... Als het klopt dat het vlieg-jargon is, dan vind ik het eigenlijk wel schattig
Mutsevluts, misschien een begrip dat ze vroeger gebruikten? Ik zou denken aan dat ie nog jong is.. net geboren en nog niet 'uit kunnen vliegen?'