ben bloemiste en verkocht vandaag een bos bloemen. kreeg de vraag; ik wil deze donderdag geven moet ik ze dan in water zetten? uhm..
Ik was 30 weken zwanger ofzo toen ik antibiotica kreeg voorgeschreven die ik ging ophalen bij de weekendapotheek. En er werd bijgezegd: "oh ik zie dat je de pil slikt, die is hiermee niet veilig dus is het verstandig om een condoom te gebruiken". Ik heb een stap naar achter gezet en gezegd "volgens mij is dat geen probleem". Toen ze mn buik zag moest ze wel erg lachen Ook een leuke vond ik was van een kennis die ik tijdens mn zwangerschap regelmatig tegenkwam in de trein. We hebben het ook vaak over mn zwangerschap gehad. Toen mn zoontje geboren was, kwam ik hem tegen in een schoenenwinkel. Zei ie heel verbaasd: "joh, is dat jouw kind?" Mn moeder was erbij en reageerde heel ad-rem: "Nee van mij nou goed!"
Zou idd. kunnen. En ik heb onze huistel. ook vaak op zak als ik even weg moet, maar in de buurt blijf (vuilniszakken buitenzetten, hond uitlaten, naar de buren etc).
Ik ben een nieuwe (mannelijke) collega aan het inwerken die blijkbaar nog lang niet aan kinderen toe is... We hadden het over roken en hij vroeg me of ik ooit had geprobeerd te stoppen. Dus ik keurig antwoorden: 'alleen in mn zwangerschap, verder niet'... Ik sta daar dus lekker van mn sigaretje te genieten... komt-ie teruglopen: 'maarre... ik vind je wel heel slank voor iemand die zwanger is' Wtf, ik ben NU toch niet zwanger!! Heb maar gezegd dat ik mn buik thuis laat op mn werk, die zit zo in de weg...
Hahahaah...heb me soms echt rotgelachen zeg! Remlichten voor, waterplantjes niet voldoende water gegeven hihi Vragen van artsen snap ik vaak wel, al lijkt het voor ons onlogisch. Het slimste is dan eigenlijk direct te vragen waarom ze dat vragen. De domste vraag die ik kreeg, die me zo te binnen schiet: 36 wk zwanger, tweede kind, medische indicatie: hoofd verloskunde (intake). Vlos: hoe lang? Ik: hoe lang?? Vlos: ja Ik: 36 wk..? Vlos: nee, hoe lang ben jij? Ik: vraag dan hoe lang ik ben! *het werd nog veel erger, gelukkig voor de rest is ze met pensioen...akelig figuur*
Een domme vraag met een geweldig antwoord. Collega komt in de klas (gr 7) kids vragen: Ben je naar de kapper geweest? Collega: (verschrikt) Nee he,heeft mn vrouw weer stiekem mijn haar geknipt vannacht!
Mijn moeder en ik kregen een keer de vraag of dat we zussen waren. Nu is mijn moeder wel een vrij jonge moeder, was 19 nog toen ze mij kreeg maar om ons als zussen te zien is toch wel een andere kant. We kregen die vraag toen ik een jaar of 15 was denk ik.
Bij de bakker: Wilt u een tasje? Ja doet u maar. Brood zit in de tas en dan stel je de volgende logische vraag; Gaat het zo? Eh.....wat nou als ik nee zeg, brengt u het dan bij me thuis? Of als je wat eerder thuis bent dan gepland; hee ben je nu al thuis? Nee ik sta nog op het station maar ben even hierheen geteleporteerd om jou in de maling te nemen.
Hadden het vorige week op de psz tussen neus en lippen door over de avond vierdaagse. Een moeder daar: 'Dat duurt een week toch?'
Of een keer op station Ede-Wageningen. Er was een stroomstoring tussen Ede-Wageningen en Utrecht dus de trein vanaf Arnhem ging tot Ede-Wageningen en dan gewoon weer terug naar Arnhem. Trein kwam aan op het station vanaf Arnhem en mensen begonnen in te stappen, komt er een vrouw heel serieus naar me toe: 'Gaat de trein nou zo keren?'
Wat ik wel vrij dom vond; toen ons Alyna nog een baby'tje was, lag ze een keer in de Maxi-Cosi in/op de winkelkar in de supermarkt. Niks aan de hand, ze lag heerlijk te brabbelen/naar haar speeltjes te grijpen, ik stond een metertje verderop even te kijken. TOT er dus een oude heks (sorry) zich totaal onverwacht over haar heen boog en echt keihard 'BOE!' riep. Kind begint dus keihard te krijsen, en nu komt het, vraagt dat mens; 'wat is er kindje, HEB JE MISSCHIEN HONGER? OF MISTE JE MAMA MISSCHIEN?' (mij dan ook nog verwijtend aankijkend, alsof ik m'n kind geen eten geef of haar alleen in een andere gang had laten staan) Dus ik zeg; 'euhm, misschien is ze om één of andere reden wel geschrokken?' Krijg je ook nog te horen, 'ik wou alleen maar een kiekeboe spelletje doen hoor, dat vinden ze net leuk!' (ze hoorde me dus prima en gaf ook gewoon antwoord, ze riep dus echt niet omdat ze half doof is ofzo maar omdat ze dat dus blijkbaar leuk vond) Kon het dan ook niet laten om door te lopen en keihard te zeggen, 'nee hoor meissie, je hoeft niet zo te schrikken van die RARE MEVROUW'.