Nee, de straf wordt kwijtgescholden. Het geld ben je kwijt, dat wordt voor zover ik weet niet vergoed door iemand. Tenzij je de valsemunters kunt vinden en het op hen verhaalt
Stel je gaat tanken bij een pin en go Vaak is er een minimum afname van 2 of 5 L Wat als je maar genoeg op je rekening hebt staan voor bv 1L? Kom je dan toch in het rood ook als dat eigenlijk niet gaat op jejbanke rekening? Of stopt hij gewoon met tanken omdat jij ziet saldo tekort?
Dan tankt ie gewoon niet lijkt me. Als de minimale afname 2L is en je hebt maar 1.75 op je rekening kun je dus niet 2L betalen. Zo'n apparaat kijkt namelijk eerst of je saldo wel toereikend is.
Hoeveel tijd hoor je eigenlijk door te brengen op een sportschool? Ben vorige week "begonnen" (1 keer geweest, daarna week verkouden) en ben dus vandaag weer geweest, maar beide keren ben ik er maar 35 minuten gebleven, waarvan 5 minuten omkleden en alles bij elkaar 3 minuten uitzoeken welke apparaat warvoor bedoeld is, 1 minuut crosstrainer (konnhet niet langer volhouden,haha) en de rest dus op die krachtmachines ofzo. Wat doe ik verkeerd en hoeveel tijd wordt er gewoonlijk doorgebracht?
Dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar voor echte calorieverbranding schijn je minimaal 20min intensief te moeten sporten.
Je verbrand ook calorieën met stofzuigen dus dat maakt niet veel uit. Het ligt vooral aan je doel. Ik ben vaak een ruim uur druk, iets cardio om op te warmen en kracht daarna. Calorieën verbrand ik gedurende de dag wel Wil je conditie? Ga dan een uur cardio doen. Wil je afvallen/sterker worden doe dan cardio en kracht gecombineerd of alleen kracht.
Je verbrandt zelfs calorieen als je slaapt Maar als je effectief voor calorieverbranding gaat sporten, is 20min intensief bewegen het minimale. Als het gaat om spieropbouw is het weer heel anders. Dat heb ik nooit bewust gedaan, dus de 'regels' weet ik daarvoor niet precies. De opbouw zal ook liggen aan je huidige spierconditie. Net als dat intensief bewegen voor de ene op een flink tempo wandelen is en voor de ander een half uur roeien of hardlopen. Dat ligt ook aan je huidige conditie
Een vierhoek bestaat ook, en is verschillend met een vierkant. Bij een vierkant zijn alle zijden dezelfde lengte, en alle hoeken 90° maar bij een vierhoek kunnen de zijden afwijken en is de som van de vier hoeken 360°. Een trapezium of rechthoek zijn dus ook vierhoeken maar geen vierkanten.
Nou, ik wist in een noodsituatie dus niet meer dat welk nummer ik moest bellen...Ondanks dat ik het normaal zó kan zeggen natuurlijk, maar in de paniek was het weg. Gelukkig staat het onder alarmnummer in mijn mobiel.
Wat gebeurt er met de dode dieren van een veebedrijf? Ik weet dat ze vaak onder die groene bakken of zakken liggen. Maar worden ze dan opgehaald door een slager? Of waar gaan ze uiteindelijk heen? En is dat echt een 'beroep', dus je rijdt als chauffeur de hele dag rond om die beesten op te halen? Of regel je het juist allemaal zelf als boer.
Klopt. Maar mijn ‘idee’ is eten naar je verbranding ipv verbranden naar je eten. Zeg maar. Ik verbruik op een vrije dag zo’n 2000 en op werk/sportdagen tussen de 2500&3000. Daar eet ik dan naar. En grotere spiermassa werkt weer mee aan je metabolisme dus mijn idee is een uurtje krachttraining, hoe zwaar of licht dan ook en verbrand je calorieën door gewoon je dagelijkse dingen te doen en pas daar je eten op aan. Maar goed, ieder zijn dingetje. Een uurtje sporten is vaak gemiddeld denk ik.
Voor zover ik me kan herinneren gingen die altijd naar een veevoederfabriek om verwerkt te worden tot bix enzo. Dat was in elk geval wat mijn vader me altijd verteld vroeger (was een fabriek ten noorden van Rotterdam, ben even de naam vergeten)...
jaaaaaa, ik weet welke jij bedoeld denk ik, die bij de Noordmolenstraat, bedoel jij? in de buurt waar vroeger de veemarkt altijd was? Mijn ouders zeiden altijd dat daar van de botten lijm werd gemaakt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wij fietsen regelmatig langs de dieren-/veearts hier en er ligt vaak een koe/schaap/paard onder het zeil. Tenminste, zoiets, paard wel eens herkend aan de hoeven omdat het niet goed afgedekt was, de rest is gissen . Mijn jongste zegt altijd: even kijken of er weer een dooie ligt
Die dieren worden opgehaald door eenvrachtwagen en naar de destructie gebracht. Absoluut niet naar een slager dus en ook niet als veevoer. Dat mag al lang niet meer ivm dierziekten .
Zoiets wel ja (vroeger in elk geval wel), hoewel er tegenwoordig strengere regels zijn i.v.m. het feit dat de BSE epidemie indertijd o.a. werd veroorzaakt doordat er karkassen in rundervoer werden verwerkt: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/dierlijke-bijproducten/regelgeving-over-dierlijke-bijproducten