Ah oké, op die manier. Ik dacht dat zij misschien dachten dat hij in de muur zat. Dat hebben wij met onze sierhaard ook gehad namelijk. Vandaar dat ik niet direct zag wat er nou raar was.
Vroeger hadden veel koningen ook eunuchen in dienst. Doordat ze geen kinderen kunnen krijgen, focussen ze zich volledig op het werk. Ook waren ze vaak de vertrouwenspersonen, omdat je die tenminste met een gerust hart in je huis kon brengen zonder dat ze je vrouwen aanraken. Eunuchen hadden dus een hoge en betrouwbare positie. In China is er daarom een tijd geweest dat veel arme ouders hun zoontjes castreerden, zodat ze een goede baan konden krijgen...
Wij willen graag een composthoop maken achterin de tuin. Dit omdat wij gewoon veel te veel groenafval hebben om in een container te doen. Geen kunststof bak, maar gewoon alles op een bult. Oke, nu mijn domme vraag. Komt 'ie: Moet je een composthoop opruimen of verwijderen als je je huis verkoopt? -x- Mooiezomer
Dit zou je in overleg kunnen doen met de nieuwe eigenaren. Het is afval dus ik neig naar zelf opruimen. Of een nieuwe eigenaar moet er ook het nut van inzien.
Een composthoop is helemaal geen afval, het is bruikbaar materiaal. @Mooiezomer : Lijkt me dat je dat overlegt met de koper, voor de zekerheid.
Maar dan heb je de bult al. Lijkt me niet prettig om dat op te ruimen. Is het niet iets dat bij de tuin hoort? Net als beplanting?
Lees je wel in over composteren. Gras composteert heel moeiljk en kan flink gaan stinken. En zoiets is met kopers inderdaad in overleg.
Het probleem is dat we echt veel te veel groen afval hebben. Een deel van het gras wordt gehooid, dus daar hebben we al een oplossing voor. Maar dan blijft er nog veel over. En dan natuurlijk nog het gewone tuinafval (onkruid en bladafval enzo). Wij zijn nu niet van plan om het huis te verkopen, maar we vroegen het ons gewoon af. In het kader van 'domme vragen bestaan niet...'
Helaas hebben we hier niet eens een groene container. Wij wonen buitenaf en hier komen ze niet. Iedereen heeft hier een composthoop. Alleen wij nog niet. Ik breng het naar de milieustraat of laat het ophalen door een bedrijf. Maar dat is behoorlijk duur.
Ik weet niet hoeveel groenafval je hebt maar wij hebben twee compostvaten, dat vind ik net wat handiger. Zo is de compost makkelijker uit te scheppen als het klaar is. Wij hebben dus niet veel compost in de vaten omdat het na ongeveer 2 jaar klaar is om in de tuin te verwerken. Dus zelfs als potentiele nieuwe kopers geen composthoop willen zul je niet zo veel op te ruimen hebben. Maar ik denk niet dat je hem op hoeft te ruimen want het hoort bij de tuininrichting toch? Kies voor een composthoop met tussenschotten zodat je over kunt scheppen, dan gaat het ook niet stinken.
Ik ben verkouden, en moet hoesten. Als ik op mijn rechterzijde lig gaat dat aardig zonder te hoesten en klinkt mijn ademhaling normaal, maar als ik op links lig hoest ik me te pletter en klinkt mijn ademhaling tussen het hoesten als zacht gepruttel. Hoe kan het nou dat er liggend op rechts niet veel aan de hand is en op links niet te doen is??? Zit er dan slijm in mijn linker long en rechts niet?
Hoi hoi, Goh wat vervelend dat je dit hebt. Het enige wat ik kan bedenken is dat, wanneer je op je linkerzij ligt, de organen minder bekneld raken en de bloedsomloop hierdoor beter circuleert. de nieren kunnen hierdoor beter hun gifstoffen kwijt. Het zou kunnen dat de boel hierdoor loskomt. Mijn vraag aan jou is, heb jij ook koorts en is jouw sputum (opgehoest spul) geel of groen van kleur? Ben je benauwd? Stel dat je deze symptomen hebt, dan zou het kunnen dat je een (beginnende) longontsteking hebt. Kijk hier alsjeblieft mee uit en waarschuw dan op tijd een arts. Beterschap gewenst. O ja, in principe is het een goed idee om bij hoestklachten een extra kussen onder je hoofd te doen of de kopkant van je bed omhoog te zetten. Je ligt hierdoor hoger en dit bevordert de bloedsomloop waardoor je het minder benauwd zult hebben.
Bedankt voor de tips! Dat klinkt als een mooie verklaring! Ik heb geen koorts, ben niet benauwd en het geen ik ophoest heeft geen gekke kleur, ik voel me verder ook niet extreem naar gelukkig. Als ik rustig zit in de warme woonkamer gaat het aardig goed, bij temperatuur wisselingen moet ik flink hoesten, dit is al als ik naar de gang of keuken ga, laat staan naar buiten nu met die kou..... Het is vooral irritant... En ik vond het bijzonder dat ik op de ene zij wel dat geluid maar en op de andere niet
Oke, ff een domme vraag van mij :-D Kan de manier van inslapen effect hebben op je dromen? Laat ik het zo zeggen, het valt mij op dat als ik op mijn buik of als ik op mijn linker zijde in slaap val dat ik gegarandeerd nachtmerries krijg. Val ik nou op mijn rug of op mijn rechter zijde in slaap dan heb ik gewoon normale dromen. En ik weet het zeker want ben er de laatst keer op gaan letten, vannacht weer een nachtmerrie en ben dus in slaap gevallen op mijn buik en werd tijdens die nachtmerrie wakker op mijn linker zijde Klinkt echt zo stom als ik het lees maar denk misschien weet iemand er antwoord op
Haha, wat bizar! En ook vervelend voor jou . Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar ben wel benieuwd of iemand hier het antwoord weet . Edit: check dit https://www.libelle.nl/mensen/actueel/slaaphouding-nachtmerries/ Bijzonder toch? Er staat jammer genoeg nergens een oorzaak beschreven...
Dit is wel heel erg bijzonder inderdaad Ik dacht serieus dat het gewoon toeval was. Thanx voor de link, had er nog niet naar gezocht op internet. Wilde het eerst zelf '' testen '' Ben het nu dus al enige tijd aan het testen en alles in een boekje aan het bijhouden. Vond het apart.
In Best Health Magazine is ooit (ca. 2 jaar geleden?) een onderzoek gepubliceerd over dit onderwerp. Daaruit kwam naar voren dat een slaaphouding inderdaad invloed heeft op wat je droomt. Ik zal even kijken of ik hem voor je kan vinden...