Maar wat nou als iedereen eigenlijk andere kleuren ziet? Dus mijn blauw is eigenlijk rood. Maar omdat mijn moeder altijd heeft gezegd: "dit is blauw!" noem ik het blauw. Maar misschien zie ik eigenlijk wel rood en zie jij geel.
Oh ja heel herkenbaar haha. Dat was 1 van mijn eerste vragen bij natuurkunde toen we het over licht, prisma’s , spectrums etc hadden. Is ‘mijn’ blauw ‘jou’ blauw?
Veel mensen die blind zijn, zijn dat niet volledig. Ik ken twee blinde mensen. Ze konden met een bepaald licht en hoek nog wel iets zien. Daarom spreekt men van blind wanneer iemand minder dan 5% kan zien. Met wat je wel ziet, kunnen je hersenen dromen maken.
Kleur zien heeft niet alleen te maken met wat je ogen daadwerkelijk waarnemen. Maar ook onbewust met emotie, stemming etc.
Woehaha en die heelal vraag, ook zo herkenbaar. Ik word helemaal gefrustreerd als ik How the universe works kijk. ZOVEEL vragen roept dat bij mij op. Helemaal GEK word ik er van.
Huh een vijfhoek heeft toch juist stompere hoeken dan een vierkant? Hoe meer hoeken, hoe stomper. (En over gekke woorden: dat heb ik nu met stomper. Stom-per. Raar!)
Hahaha. Stomp is het tegenovergestelde van scherp. Dus een scherp mes of een stomp mes. En dan is stomper de vergrotende trap Is stompst dan de overtreffende? of is het 'meest stomp' haha
Serieus. Ik plas nu serieus in mijn legging van het lachen. Ik las veel te snel en las stomper als een voorwerp wat je bedoelde. Maar ik snap nu wat je bedoeld. Mag ik hier ook mijn zwangerschapsbrein de schuld van geven?
Hahaha ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een stamper (zo'n ding in een bloem) voor me zag toen ik het typte
Scherpe hoek is kleiner dan 90 graden, rechte hoek is 90 graden en stompe hoek is groter dan 90 graden.
Ik heb een vraag! In een serie heb je soms een terugblik waarin dezelfde acteurs ineens een stuk jonger lijkt. Nemen ze dat als eerste op (dus voor het eerste seizoen) of verjongen ze de acteurs met make up?
Als ze dezelfde acteurs gebruiken zie je ook vaak dat de belichting heel anders is. En met make-up en de juiste belichting kunnen ze heel veel