(domme) vragen die je anders nooit durft te stellen

Discussie in 'De lounge' gestart door MaMa, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Waarom is je alvleesklier zo'n kwetsbaar orgaan? En dan in deze zin: alvleesklierkanker is volgens mij een van de meest dodelijke kankersoorten die er is, maar ook een ontsteking aan je alvleesklier is niet zelden dodelijk.

Duurt het gewoon erg lang voordat je iets merkt, zodat je bijna altijd te laat bent, is er iets aan de hand met de celdeling in de alvleesklier of heeft hij gewoon zoveel invloed op allerlei lichaamsprocessen dat er zodra hij ontregeld raakt bijna geen redden meer aan is? Of is er nog een heel andere reden?

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoe ontstaan er gaten in kaas?

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Stel je nou voor dat je voortvluchtig bent en er wordt een som geld op je hoofd gezet (3 miljoen, hoorde ik net op de radio) en je geeft jezelf aan.... Krijg je dan ook zelf dat geld? :D

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    In het erfrecht geldt dat je geen voordeel van een misdrijf mag hebben (een erfenis die je ontvangt nadat je iemand vermoord hebt, mag je dus niet houden). Denk dus, en jij aan de smiley te zien ook, dat er wel voorwaarden gesteld zijn aan de beloning.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het had anders wel leuk geweest; gewoon wachten tot de beloning het hoogst is en dan jezelf uitleveren. Dan heb je een mooi zakcentje staan voor als je vrijkomt ;)

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Klopt. je mag geen gewin halen uit misdaad. als je diamanten steelt en je wordt opgepakt en je hebt ze bv bij je, dan worden ze in beslag genomen en niet in een zakje gestopt die je krijgt als je vrij komt
    tevens hebben ze, vooral in Amerika onder RICO wetgeving, het zo erg gemaakt dat ze al het bezit van bijvoorbeeld een drugsdealer waarvan ze redelijke wijs vermoeden dat het gekocht is met zwart geld inbeslag mogen nemen.

7. fafa

fafa Niet meer actief

Denk dat als er 3 miljoen op je hoofd staat, je wel een heeeeeeeeeeele goeie advocaat moet hebben om nog ooit vrij te komen :p Dan heb je geen pakje sigaretten gejat....

En mijn vraag van vandaag (ik lig met een of ander virus in bed waardoor ik de hele nacht de wc-pot heb geknuffeld :):() dus ik had tijd voor wat nachtelijke overpeinzingen ;)

Waarom geef je over als je zo'n virus in je maag hebt? Is dat:
    A) op initiatief van je eigen lijf: om het virus zo snel mogelijk naar buiten te werken?
    of
    B) op initiatief van het virus: om door zo'n lekker spetterende golf op andere individuen terecht te komen? (Zeker vóór de uitvinding van de wc, moest je het maar - afhankelijk van wanneer je leefde- in een hoekje van de grot of uit het raam op straat doen)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik weet niet zeker of het bij een virus ook zo werkt, maar mijn zusje gooit alles er bij het minste of geringste alles eruit. Soms best lastig, maar het zorgt er wel voor dat ze eigenlijk nooit last heeft van een voedselvergiftiging. Ze gooit alles er gewoon uit voordat ze echt last krijgt.

Ik merk sowieso bij buikgriep dat mijn stoelgang stil komt te liggen. Ik gooi dan 's middags het avondeten van gisteren eruit. Als ik dus om 11.00 uur mijn avondeten opboer weet ik zeker dat ik de volgende 12-24 uur spugend doorbreng. Daar verbaas ik me ook elke keer over.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, dat heb ik ook. Maar dan is het inderdaad 1x spugen, en dan is het klaar. Inderdaad best handig :p

Vannacht was het wel 6x, waarvan de laatate 4 alleen water en gal. Dus toen dacht ik "waarom doet mijn lijf dat dan nog?" Dus toen bedacht ik dat niet mijn lijf, maar het virus mij laat spugen. Net zoals het verkoudheidsvirusj e laat hoesten, om zich zo te verspreiden.Maar ik weet niet of die theorie hout snijdt... is er een viroloog in de zaal?

10. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb er ook nog 1:

ik snijd mijn groenten voor in gerechten meestal zelf, maar nu stond ik bij de ah even te neuzen naar die samengestelde zakken te kijken of dat nu veel duurder of goedkoper is dan zelf groenten snijden en toen zag ik dat ze en wokgroenten en roerbakgroenten verkochten....is dat niet hetzelfde:(

11. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    heeft dat niet te maken met het feit dat je wokken doet dmv de pan te schudden en roerbakken met een spatel doet:( geen idee hoor

12. tuc

tuc Niet meer actief

Haha geen idee...en vereist dat andere groenten...het ziet er hetzelfde uit;)

13. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Roerbakgroente behoort men linksom dan wel rechtsom draaiend te verwarmen met een spatel van hout of plastic in een pan met anti aanbaklaag. Wokgroente dient men met een vlugge polsbeweging aan de steel van de pan met anti aanbaklaag om te draaien. ;)

Volgens mij is het dus gewoon hetzelfde en niks meer als een verkooptrucje!

14. Amare

Amare Niet meer actief

Mijn vraag?
    Ik zie vaak zulke lampen op Facebook voorbij komen, maar hoe krijg je de snoer in zo een paal? Je hebt toch niet zo een lange boor?

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

16. Amare

Amare Niet meer actief

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Piept het draad er niet van achter de lampenkap ergens uit? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een snoer door zo'n lange poot gaat...

18. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Als je hoogzwanger bent en een actieve baby hebt. Wat zorgt ervoor dat je hart geen opdonder krijgt van het schoppen van de baby? Vraag me dat al sinds de zwangerschap af:)

19. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Eerst van boven boren en dan via onder?

Bijgevoegde bestanden:

• images.jpg
      images.jpg
      Bestandsgrootte: