Ah dankje! Ja, ik snap je uitleg. Het is alleen moeilijk om je er iets bij voor te stellen na opgegroeid te zijn met zo'n rare platte taal als Nederlands. Ik vond het altijd zo raar staan, die cijfers haha.
Die cijfers lijken op arabische letters en duiden daarmee de klank aan. Bijvoorbeeld 7 lijkt op de arabische H met harde klank, die schrijf je in het arabisch dus ongeveer als een 7 en de 3 lijkt op de arabische letter Ain met keelklank, het duid dus de uitspraak aan van de letter die je ongeveer als de 3 schrijft in het arabisch alfabet.
Jij ook bedankt 2mam2! Geen makkelijke taal om te leren denk ik, helaas. Had het wel willen kunnen spreken
Vind het gewoon erg raar waarom je gekort word het is toch iets waar je voor gewerkt hebt?? Maar de partime baantje heb ik al langer als de 40 uur baan. Vind het zelf gewoon erg zonde om nog meer geld te trekken. En heb nu een snuffel stage in oficieele termen. Sinds ik in de ww zit werk ik. Dit is nu ook met een maand verlengd terwijl ik 1 maand proef had en dat is nu dus 2 geworden. Word ik ook moedeloos van.
Domme vraag. Waarom word er altijd zoveel van de vrouw verwacht?? Wij moeten onze kinderen baren en verzorgen. Wanneer we eens een keer tijd voor ons zelf willen, krijg je meteen 'wat ga je dan doen met de kinderen?' De man mag gaan en staan waar hij wilt. Er wordt verwacht dat de vrouw werkt, verzorgt, de huishouden doet en nog fatsoenlijk kan koken.
wat een ouderwets gedachtengoed. Ik denk dat het geen vraag is die opgaat voor alle huishoudens. Wij hebben de taken eerlijk verdeeld en als ik een dag weg ga dan zegt mijn man niet 'wat ga je met onze dochter doen?' Overigens is je vraag misschien te beantwoorden als je gaat kijken in de geschiedenis dat vrouwen voornamelijk voor het huishouden en de kinderen zorgde en de man werkte.
Zag vandaag op trash-tv een vrouw die zwanger was van een tweeling, ze twijfelde over wie de vader was want ze had een trio gehad.de tweeling bleek 2 verschillende vaders te hebben. Is dit überhaupt mogelijk??
Nog 1; Hoe noem je iemand die niet kan ruiken? Hoe noem je iemand die niet kan proeven? En dat bedoel ik in de zin als iemand die niet kan zien is blind en iemand die niet kan horen is doof.
Hier gaat dat echt niet zo, alles is verdeeld. We werken allebei (ik 29 uur, mijn man 31 uur), koken allebei (net hoe het uitkomt), mijn man stofzuigt meestal, ik doe meestal de was. En als ik even weg wil is dat absoluut geen probleem. Hij zorgt dan gewoon voor de kinderen zoals ik dat ook doe
Ja lijkt mij wel. Als het een twee eiige tweeling is was het dus een dubbele eisprong. Dan kan het zaad van man 1 een eicel bevruchten en het zaad van man 2 de andere eicel. Bizar verhaal trouwens
Niet kunnen ruiken, inmeerdere gradaties, heet anosmie. Maar hoe iemand heet die anosmie heeft weet ik niet. Een anosmist?
Wij hebben sinds kort een droger. Het valt mij op hoeveel stof er elke keer in de filter zit. Waar blijft dat stof als je het aan een rek hangt?
Hij wordt afgebroken en het onderstel wordt bewaard in het volgende jaar. Soms worden ook een aantal vaste of dure elementen hergebruikt maar dat ligt aan de carnavalsgroep
Of t wordt verkocht aan groepen die niet aan carnaval doen, maar wel een dorpsfeest met optocht hebben later in het jaar.