(domme) vragen die je anders nooit durft te stellen

Discussie in 'De lounge' gestart door MaMa, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zie op facebook echt tig berichten voorbijkomen over gebakken spons (te triest trouwens, wie doet nou zoiets? :( ) en ik vraag me dus echt af of 'gebakken spons' nu echt een spons is die iemand even in de koekenpan heeft gelegd en heeft gebakken, of dat het gewoon een naam is voor iets heel anders (net als sponscake, zeg maar) :)

2. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Het s gefrituurde spons, inderdaad gewoon zo'n spons waarmee je schoonmaakt.
    Echt triest inderdaad :(

3. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Volgens mij wordt daar een natuurspons (het beestje uit de zee) voor gebruikt en niet zo'n huis-tuin en keukensponsje (met schuurvlakje). De natuurspons zet uit als het in aanraking komt met vocht en de keukenspons veel minder.

4. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik heb er ook nog eentje:
    Waarom krimpt een ballon (die al langzaam een beetje aan het leeglopen is) als je hem aanraakt? Dus daar waar jouw vingers de ballon aanraken, daar krimpt ie ineens..
    (Snappen jullie het?)

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    misschien doordat de rek er eigenlijk al uit is?

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja vraag mij af of t wel helemaal waar is. volgens mij ooit iemand spons gevonden en is dat elk jaar weer opnieuw in omloop alsof het recent is.

je kan mij niet wijs maken dat elk jaar om precies dezelfde tijd alle honden-haters denken, 'nou joh, tis weer maart, laten we met zn alleen even lekkere spons bakken en verspreiden door heel nederland'

komt namelijk opeens overal voor in dezelfde periode terwijl je rest van t jaar niks erover hoort

al kijk ik natuurlijk wel goed uit buiten ookal vertrouw ik de berichten niet. veiligheid voor alles

7. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    ik vraag me echt af, waarom vrouwen en mannen haargroei hebben op hun bovenlip, en vooral vrouwen.

ik weet dat het gezichtbescherming is maar dit gold voor de jaren 1700 ofzo wat. dat het na al die jaren nogsteeds in onze genen zit snap ik niet. (van vrouwen dan he) :)

ja heel dom i know hahaha

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat vroeg ik me jaren geleden, toen ik er oor het eerst van hoorde, ook af.

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Volgens mij is dat zodat zweet en vuil niet in je mond loopt maar er langs. Wenkbrauwen zijn daar ook voor bedoeld. Gezien de groeirichting van de haartjes zou het kunnen. Tja, evolutie duurt een tijdje. Volgens mij zijn we over 2000 jaar helemaal kaal. En is Gilette failliet. 😝

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Oké, domme vraag, maar wat is er triest dan? (Heb niks op fb voorbij zien komen...)

11. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    @jackie...hondjes eten het op en kunnen dusdanig ziek worden dat ze doodgaan...Triest dus...

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Oh zo! Wat erg:x

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Haha, laat ik mijn vraag hier dan ook maar even ingooien:

Mijn zusje heeft chlamydia en waarschijnlijk ook in haar keel. Echter hebben wij wel vaker uit hetzelfde flesje gedronken zeg maar (cola-flesjes enzo, om het even recht te zetten). Kan ik het dan ook krijgen? Of zou dit enkel een keelinfectie zijn?

14. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Volgens mij zijn die sponsverhalen wel waar. Hier in elk geval op de plaatselijke nieuwssite met foto's erbij...
    Te triest!!
    Het is inderdaad een gewone spons. Maar nadat deze gebakken is schijnt deze naar vlees te ruiken. Waardoor katten en honden deze opeten. In de maag komt er vocht bij (ook door drinken). Spons zet uit met alle gevolgen (de dood...) als gevolg. Echt walgelijk!
    Ik weet ook niet of ik blij moet zijn met die berichten. Ben altijd bang dat het anderen honden/katten haters ook op deze gedachten brengt...

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    voor zover ik weet is het zeer besmettelijk en overdraagbaar via lichaamsvocht. speeksel dus ook. misschien even laten testen voor zekerheid? pff hoop t niet voor je!

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja maar dan krijg je het in de keel neem ik aan?
    Of je moet hele andere dingen met die fles doen :D

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb echt geen flauw idee haha. gewoon ff bezoekje aan huisarts, kost niks, hooguit wat schaamte misschien :p

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Zit er in Nederland bij een strafzaak ook een jury die uitspraak doet? Zoals je op TV vaak ziet

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    nee wij hebben in nl geen jury..
    hier zitten en een paar rechters die besluiten schuldig of onschuldig.

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dankje

Deel Deze Pagina